Permalänk
Medlem

Ersättare till Logitech UltraX keyboard?

Mitt många år gamla UltraX keyboard håller på att gå sönder. Det bland de bästa tangentborden jag haft, platt (men inte för platt), kompakt, snygg etc. Fattar inte att Logitech slutade tillverka det. Och jag vill inte ha något tangentbord som ser ut som en kontrollpanel på Starship Enterprise.

Har själv kollat in Microsoft keyboard 400, men ctrl-knappen sitter högre än shift vilket lär vara störigt i spel.

Förslag?

Mvh

EDIT: Jag vet att det diskuterats tidigare, men jag vill gärna höra från dem som faktiskt bytt FRÅN UltraX, vad de köpt o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Gick från UltraX till Logitech Illuminated. Var mycket nöjd med det + knappbelysning är aldrig fel.
Spelar rätt mycket så sitter nu på ett Qpad mk-85 men jag saknar mina flatkeys

Permalänk
Medlem

Illuminated ser intressant ut, något dyrare än vad jag hade tänkt mig dock. Går det att ta bort handledsstödet?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte... eller tyvärr och tyvärr, det sitter skönt.

Permalänk
Medlem

jag söker också nytt tangentbord nu då min mellanslag håller på o rasa... har hittat detta bordet
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4191
men jag vet inte om det är något bra?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Fler idéer och förslag är välkomna. Saknar mitt Ultra-X.
Ser helst upp för billiga fabrikat om kvalitén är densamma.

Visa signatur

Skriver en bok om hur det är att leva i underjorden..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det absolut bästa tangentbordet du kan gå till från logitechs är nog Apples egna tangentbord. Kvalitén i det kontra de andra går inte att jämföra.
Jag gick från Ultraflat till massa razerbord för att sedan gå vidare till apple bordet, för att sedan gå vidare till mekaniska.