Permalänk

surfplatta för jobbet

Hej,

Jag ska försöka fixa fram en surfplatta till chefen över hela våran koncern.
Han är otroligt oteknisk behövs en väldigt lättanvänd och vara ett kompliment då han saknar en dator hemma.

Har självklart kollat runt på de olika alternativen som finns idag, men behöver hjälp med att få fram en platta som klarar av att ha Nordea Emarkets, han handlar väldigt mycket med valuta. Jag har ringt nordea och snackat med nordea och frågat om man kan använda deras Nordea app istället, det går ej.
Vi har en ipad 3 som ligger oanvänd hos IT. Emarkets använder java vilket ipaden inte stödjer.

Please help

Ursäkten att infon blev lite rörig men ska precis iväg till Arlanda

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Om det är sant att android stödjer java så är det dessa tablets jag rekomenderar att du ska titta på:

Samsung Galaxy Tab 7.7 - för medium storlek http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-tab-7-7-recension/

ASUS Eee Pad Transformer Prime - för stor storlek samt om du vill ha tengentbordsdocka http://www.swedroid.se/test-av-asus-eee-pad-transformer-prime...

Test av Samsung Galaxy Note - för Liten platta/stor telefon http://www.swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-note/

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Android är byggt i java så det vore konstigt annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Android är byggt i java så det vore konstigt annars

Nej, Android är ett Linux-baserat system, som däremot stödjer java-appar. Det är en viss skillnad.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag kan rekommendera min Thinkpad tablet! Den är specifikt byggd för att vara en buissnestablet istället för som andra, nöjesmaskiner. Vet dock inte om den har så många mer fördelar jämfört med de andra förutom pennan då Enkel att anteckna på osv.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nej, Android är ett Linux-baserat system, som däremot stödjer java-appar. Det är en viss skillnad.

Om man vill vara petig så ja. Min poäng var att alla appar är i java och all utveckling till android är java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Jag kan rekommendera min Thinkpad tablet! Den är specifikt byggd för att vara en buissnestablet istället för som andra, nöjesmaskiner. Vet dock inte om den har så många mer fördelar jämfört med de andra förutom pennan då Enkel att anteckna på osv.

Skulle säga att det är den enda plattan som man kan använda för det ända målet.
Gjord för jobb och mer jobb och kanske lite nöje.
Alla andra är ju gjorda för Nöje och änner mer nöje.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om man vill vara petig så ja. Min poäng var att alla appar är i java och all utveckling till android är java.

Med tanke på hur infekterade vissa trådar blir just pga vagt och osakligt förhållande till fakta så anser jag att min petighet är ett lågt pris att betala

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kör ni Windows-miljö idag? Skall den integreras mot domän osv? Isf Platta med Windows 8 all the way...