Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

10 år senare, ny mus

År 2002 köpte jag en Microsoft Intellimouse Explorer med USB och använder den fortfarande. Har inte haft ett fel förutom att färgen nötts bort men det ser jag som kosmetika, slitna råjeans.

Nu ska jag lira D3 och andra spel på min TV från soffan så jag måste köpa trådlös mus. Men vad ska jag välja?
Microsoft SideWinder X8
Logitech® G700
Razer Orochi Bluetooth

Samma prisklass, trådlösa.
G700 gillar jag på papperet och den var skön att hålla i.
Alla Razers har sköna knappar.
Microsoft har som ni förstår gott rykte hos mig redan, jag har stora händer.

Skrivet av MrMadMan:

DPI har med sensorns upplösning att göra (precision).
Den slutgiltiga sensen ökar när du ökar precisionen, men man kompenserar ju med att ställa sensen i mjukvaran (CS)!

Att se på DPI som sensitivity är att totalt missa meningen med de två.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

År 2002 köpte jag en Microsoft Intellimouse Explorer med USB och använder den fortfarande. Har inte haft ett fel förutom att färgen nötts bort men det ser jag som kosmetika, slitna råjeans.

Nu ska jag lira D3 och andra spel på min TV från soffan så jag måste köpa trådlös mus. Men vad ska jag välja?
Microsoft SideWinder X8
Logitech® G700
Razer Orochi Bluetooth

Samma prisklass, trådlösa.
G700 gillar jag på papperet och den var skön att hålla i.
Alla Razers har sköna knappar.
Microsoft har som ni förstår gott rykte hos mig redan, jag har stora händer.

Vet att det råder viss förvirring kring det här med DPI så jag hänvisar till hen som vet:

hen <-

Jag byter mus lite oftare, men det är mest av hygieniska skäl, efter några år går de inte att rengöra så bra längre X)

Har bra erfarenhet av Logitechs lite billigare trådlösa möss, de utan extra spelknappar, så deras trådlösa respons är iaf väldigt bra. Kör mus+tgbord trådlöst dels till min Pegasos-dator och dels till sovrumsdatorn, riktigt bra räckvidd också.

De Razer jag provat har alltid så få knappar, så jag gillar dem inte oavsett hur bra respons de har.

Microsoft är lite 50/50, jag tycker att mitt Sidewinder X4 tgbord från dem är det bästa jag provat hittills, så de har ju en del bra grejer onekligen, men jag föredrar nog fortfarande Logitech på möss.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Jag byter mus lite oftare, men det är mest av hygieniska skäl, efter några år går de inte att rengöra så bra längre X)

Har bra erfarenhet av Logitechs lite billigare trådlösa möss, de utan extra spelknappar, så deras trådlösa respons är iaf väldigt bra. Kör mus+tgbord trådlöst dels till min Pegasos-dator och dels till sovrumsdatorn, riktigt bra räckvidd också.

De Razer jag provat har alltid så få knappar, så jag gillar dem inte oavsett hur bra respons de har.

Microsoft är lite 50/50, jag tycker att mitt Sidewinder X4 tgbord från dem är det bästa jag provat hittills, så de har ju en del bra grejer onekligen, men jag föredrar nog fortfarande Logitech på möss.

Jag rengör inte musen så ofta, kanske jag/alla borde som sitter så mkt. :S

Min nuvarande har ju bara 2 extra knappar och så jag är van. Razer har ju en med 24 knappar eller vad det är, men dom har samma form så man måste titta var man trycker, Logitec har ju gett dem olika form så man känner vad man trycker på, snabbt och effektivt. Alltså alla 3 känns som gedigna produkter, lutar åt G700 för att den verkar mest gedigen och inte har massa töntiga spel loggor, sikten och rödfärgade spelknappar.

Visa signatur

Whales are nice!