Permalänk
Medlem

kartongstorlek samsung s2

Tjenna!

Har fått hem min samsung galaxy s2 nu och märkte en skillnad mot fruns samsung s2 hennes kartong var mindre än min rätt mycke också och när jag kolla sträckkoderna med min iphone och prisjakt hitta jag bara min hennes sträckkod fick jag inte fram något,

någon som vet om det är någon skillnad i själva mobilerna eller är det bara kartongerna det skiljer sig?

tackar för svar.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på nätet nu finns en som har betäckning G men våra är identiska när vi kollar

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FenioN:

Tjenna!

Har fått hem min samsung galaxy s2 nu och märkte en skillnad mot fruns samsung s2 hennes kartong var mindre än min rätt mycke också och när jag kolla sträckkoderna med min iphone och prisjakt hitta jag bara min hennes sträckkod fick jag inte fram något,

någon som vet om det är någon skillnad i själva mobilerna eller är det bara kartongerna det skiljer sig?

tackar för svar.

Var har du köpt mobilen? Du kan ju ladda hem tex quadrant som har en informationsflik med all hårdvaruinformation (kommer inte på nån annan app just nu ).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Min är köpt hos halebop och fruns är från tre
multi-codec ibak och high speed profile bakom bluetooth saknas på min kartong

och min kartong är 2cm högre.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Samsung kanske gjorde lådan mindre för att spara på naturens resurser.

Bara en tanke.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

jo kanske, kul att veta varför. verkar inte finns någon information om detta och konstigt att ingen har reagerat på det bara.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Om tusentals lådor är mindre går det att trycka in fler vid transport och spara pengar. Å andra sidan är det konstigt att du fick en större låda i efterhand för det bryter mot principen...

Permalänk
Medlem

det roliga är att frun även fick med ett bluetooth headset i sin kartong sa hon nu.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av FenioN:

det roliga är att frun även fick med ett bluetooth headset i sin kartong sa hon nu.

Var det någon prisskillnad mellan din och fruns samsung?

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga då vi båda valde med abonemang min kostar 199kr månaden fast kostnad och frun har tre pott 299.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Så var det iPhone 4 16gb. Ena dagen kom den med liten kartong, och helt plötsligt blev det en större för att dom skulle få in både EU- och USA-laddare. Inget att oroa sig för. Det är bara olika omgångar.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Okej, har blivit övertygad om det med. hade varit tråkigt om man fick någon gammal modell eller liknande.

Tackar för alla svar!

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Telefoner bundlas med olika tillbehör beroende på operatör etc. Hennes mobil är ju tex låst till tre och din är förmodligen låst till telia. Det är således olika programvaror i telefonerna. Köper man en olåst telefon skiljer det sig i regel mindre mellan de olika utgåvorna.

Permalänk
Medlem

Okej, märks ingen skillnad iaf ,. låter ju troligt att det är en anpassad kartong för fler tillbehör medans tre har sin egna kartong som bara är anpassad för svenska marknaden.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu