Dags att visa årets festival/strandstereobyggen!

Permalänk
Medlem

Dags att visa årets festival/strandstereobyggen!

Ja, sommarsäsongen börjar närma sig och det skulle vara kul att se hur alla andras festival/strandlådor ser ut!

Här har ni mitt 'lilla' as : http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/251482_2707821...

Drygt 110x50x45, väger in på runt 80kg, ingenting du snor alltså. Volymen till basarna är optimerad och allt är klätt med dämpmaterial för optimalt ljud. Spelade skiten ur allt jag stötte på förra sommaren, och ska nu uppgraderas lite till inför denna sommaren för att det ska fortsätta så.

Drivs med bilbatteri, vilket ni kanske förstod.

Seså, upp med bilder på era anläggningar!

Permalänk

Då man under de flesta festivaler inte får ha bilbatterier med sig längre så skrotades min gamla stereo för ett bra tag sen. Var i bruk på Arvika m.m.
Den hade voltmätare och 12v uttag för att ladda mobiler osv och det var lätt att koppla ur/om basen för att få lite mer speltimmar även vid onyktert tillstånd. Separata lådor för alla tre högtalare, ingen exakt mätning där och inte heller någon dämpning förutom elektroniken och lite silikon men den lät bra och den kunde spela högre än de flesta andra hemmabyggen (om inte högre så längre ). Den var underbar, ställdes mitt i gången mellan campen och folk kunde dansa på den. Sen tålde den att stå i ösregn, diverse öl- och vinspill samt det mesta av allt våld som ingenting (Hann inte skaffa frontgaller). Saknar den lite Inte att bära den till och från festivalen dock haha.

Numera har man en "liten" Hitachi 3D8-bandare med sig istället. Inte alls samma grej, men den tål stryk och kan spela för campet iaf, nästan hur länge som helst på några D batterier. Sen ser den inte jättemesig ut heller heh, fast min är såklart silvertejpad litegrann

Permalänk
Medlem

Vad har du för stärkare på denna?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!