Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antti:

det är roligt men det är även ganska lätt. Speciellt i coop, det är som man kan springa igenom alla quests och "poof" så har man klarat betan. Har testat Barbarian,Wizard och Demon Hunter. Barbarian var ju helt klart roligast att spela och Demon Hunter var helt klart tråkigast att spela.

Om spelet blir mycket mycket längre och svårare så kommer jag helt klart att köpa spelet.

Det var otroligt lätt med en wizard styrd av en nisse som aldrig lirat diablo förut också. Det är inte ofta (i spel) man helt enkelt stormar med en wizard rakt in i slagsmål med alla sorters fiender, om det inte är exempelvis NWN där man transformerat sig till något mindre odödligt...

Permalänk
Medlem

Gör precis som i Videon, jag kan seriöst inte dra bort mina "skills"

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Japp, det är det ja menar
Lirar också på högsta som spelet tillåter men det verkar inte som texturerna ligger på upplösningen de bör utan på medel eller low. Eftersom det är ett demo (nedladdningsstorlek etc) så kan dom ha snålat på texturstorleken oavsett inställning...

Med tanke på att det är 0.5 GB texturer så tror jag att de inte snålat

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Med tanke på att det är 0.5 GB texturer så tror jag att de inte snålat

Du menar texture.mpq eller liknande?
500MB texturer är väldigt lite och egentligen är det närmare att en karaktär använder 500MB jämfört med att hela spelet använder det så visst är det snålt. Tänk på att man behöver flera texturer för ett material, exempelvis diffuse + specular + normal map. Större delen av spelen brukar faktiskt vara texturer, kollan man på dragon age 1 exempelvis så ligger det på ca 10-15GB i spelstorlek, mestadels är säkerligen texturer, tvåan var kassare och hade endast spelstorlek på 5GB samt att många områden såg likadana ut och hade samam texturer, dock kom high res texture pack ett tag efter.

Permalänk
Medlem

Denna video fick mig att brinna lite extra för diablo 3 då det verkar så mycket roligare med en challange:

http://www.youtube.com/watch?v=U0F2wPZWdYk&oref=http%3A%2F%2F...

Av den att döma ser det ut som att man kommer att stöta på en hel del svårigheter.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Du menar texture.mpq eller liknande?
500MB texturer är väldigt lite och egentligen är det närmare att en karaktär använder 500MB jämfört med att hela spelet använder det så visst är det snålt. Tänk på att man behöver flera texturer för ett material, exempelvis diffuse + specular + normal map. Större delen av spelen brukar faktiskt vara texturer, kollan man på dragon age 1 exempelvis så ligger det på ca 10-15GB i spelstorlek, mestadels är säkerligen texturer, tvåan var kassare och hade endast spelstorlek på 5GB samt att många områden såg likadana ut och hade samam texturer, dock kom high res texture pack ett tag efter.

Men det är ju en BETA... Alltså max en 1/10 (?) av spelet. Sen återanvände de sjukt mkt omgivningar. Halva beten utspelade sig i den där kyrkan där allt såg likadant ut ^^ tror att det kommer vara sjukt mkt större texture i rikiga spelet då det kommer finnas mkt fler omgivningar och fiender. Nu när det endast finns typ 6-7 olika fiender så är det klart att texturfilen är ganska liten.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Tyckte betan var riktigt rolig. Monk var min favoritklass Witch Hunter och Wizard dom tråkigaste.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Gör precis som i Videon, jag kan seriöst inte dra bort mina "skills"

Har för mig att du måste gå in i menyn någonstans i options och bocka i eller ur en ruta för att kunna göra sådär. Kolla runt lite så hittar du det nog ganska fort.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Slå på elective mode så kan du välja var du vill ha dina skills

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Slå på elective mode så kan du välja var du vill ha dina skills

!!!!

Permalänk

satt nog i 1-2h med betan sen tröttnade jag och avinstallerade det.

blir inget köp för mig iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Någon mer som hade detta som mål med betan?

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Jag tycker inte spelet känns så "mörk" jag tycker det känns mer "dimmigt".

Agree, försökte ändra gamman hit och dit i hopp om att få ner effekten men ack stör mig som fan på de tyvärr. Men jag gillar spelet hittills iaf! Blev en förhandsbokning nu efter jag prövat betan

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem

Betan till Diablo III var så pass bra att jag igår bokade Collector's Edition!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har spelat betan och har dragit upp alla 5 gubbar till maxlvl 13 och jag måste säga att jag är besviken... Som ett Diablo fan så är det tråkigt att den här "wow, fan vad häfigt"-känslan inte fanns... Efter så många års väntan. Och som många av er säger, det är inte tillräckligt mörkt. Visst du kan använda http://darkd3.com/ men det ger inte spelet sitt dystra, kusliga jag. Det gör bara spelet mörkare. Då kan jag lika bra dra på mig min solglasögon och lira.
Sen att det var för lätt - ja. Visst det är på normal, men att jag aldrig har kommit till ett tillfälle i betan då mitt liv blir kritiskt är nästan löjligt. Nightmare blir säkert mycket bättre, men man ska dit också.
Och detta med skillsystemet... FAN VAD NICE ALLTSÅ!!! Eller? Nej..... Varför hoppade de av sitt spår som de hade i Diablo 2? Man kunde skapa sin gubbe precis så som man ville. Jag räknade alltid ut exakt hur jag skulle sätta mina skills varje gång jag gjorde en ny gubbe, för att få göra den till den jag vill. Vill jag att min Sorc ska bara ha ice attacker så kunde jag det, det var mitt val. Men att göra så att EXAKT ALLA får EXAKT SAMMA skills är ett bottennapp.

Tänk att man går in och spelar med några. Jag drar in som min Demon Hunter och träffar en annan DH i samma lvl som mig. "Hmm, undra vad han har för skills" BANG! "Justja, glömde, vi har exakt samma skills...". Som någon nämnde här tidigare så är det enda som kommer att vara den enda skillnaden, vilka items man har. T.o.m Pokémon har ett mer avancerat skillsystem.

Vad har jag mer att klaga på nu medan jag ändå är igång...? Ja varför inte! Grafiken? För ett spel som släpps 2012, mellan så många av spelvärldens titaner, så har Blizzard inte ens försökt att fixa upp grafiken något sånär. Hoppas att det bara är betan som är så.

Men det sorgligaste av allt är nog att i slutänden så kommer jag nog att köpa spelet bara för att det är Diablo. Men ja, det blir ingen "2a". Som vissa säger: Man måste förnya sig. - Okej, coca-cola har ändrat etikett säkert 20 ggr på de senaste 5 åren, men inte ändrar de på smaken för det... Sug på den lilla Blizzan

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Tycker det är en fin startskärm men mycket längre kommer man inte. Var aldrig intresserad och när man skulle testa kom man inte in...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Garfiken när man rör sig känns konstig. Lite segt, ser nästan lite komiskt ut.
Jag får inte placera mina skills som i d1 och d2! Det kräver mao ingen eftertanke alls!
Jag får inte placera mina stats, varför ha stats över huvud taget i så fall?!
Att inte få placera skills och stats själv är riktigt tråkigt, tar bort känsla.
10s cooldown är för lång tid, en strid i d3 är över betydligt snabbare än så, 7-8s hade varit roligare.
De borde ha runor att socketa och leka med!
Att tweaka sina skills med runor som d3 är nu är fränt och lite roligt men de borde ändock ha kvar runor som i d2.

På det stora hela känner jag mig besviken. Lär köra igenom liret ändå för att uppleva det men tvivlar på att detta kommer ha samma varaktighet som d2. Ett grafiskt ansiktslyft av d2 hade varit roligare tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Garfiken när man rör sig känns konstig. Lite segt, ser nästan lite komiskt ut.
Jag får inte placera mina skills som i d1 och d2! Det kräver mao ingen eftertanke alls!
Jag får inte placera mina stats, varför ha stats över huvud taget i så fall?!
Att inte få placera skills och stats själv är riktigt tråkigt, tar bort känsla.
10s cooldown är för lång tid, en strid i d3 är över betydligt snabbare än så, 7-8s hade varit roligare.
De borde ha runor att socketa och leka med!
Att tweaka sina skills med runor som d3 är nu är fränt och lite roligt men de borde ändock ha kvar runor som i d2.

På det stora hela känner jag mig besviken. Lär köra igenom liret ändå för att uppleva det men tvivlar på att detta kommer ha samma varaktighet som d2. Ett grafiskt ansiktslyft av d2 hade varit roligare tror jag.

Det är nog 5:e gången jag skriver det i den här tråden. Slå på elective mode så kan du välja skills hur du vill.

Permalänk
Medlem

Något som "påverkade" mig mycket nu när jag kom in i betan var skillnaden mellan klasserna.

Jag brukar alltid lira caster/ranged klass, och hade siktat in mig på wizard.
Jag körde upp en wizard "ett varv" dvs, start -> mål och var lvl 10 och hade klarat skeleton king.

Sedan testade jag en monk... och plötsligt kändes som att jag var överlevlad, twinkar och på sterioder. Helt galet vilken skillnad!
Jag har lirat med 2 polare och vi har kört lite skype medans vi testat våra olika karaktärer tillsammans, och något vi har kommit fram till att vi alla tre upplever mer eller mindre exakt likadant är att det alltid springer 1-2 melee klasser längst fram, Monk/Gladiator, och kör motorsågsmassakern, medans det springer en wizard eller DH längst bak och pysslar med att loota, skjuta tunnor och peta sig i näsan (blir väldigt tydligt då man kör andra varvet eller mer, då monks dessutom har sprint & abilities för att rusa fram, och barbaren får leap).

Det känns nu som att jag borde köra Monk för att inte vara en handikappad glaskannon som inte har någon kanon, för väljer jag det jag "vill spela" är den klassen helt enkelt för dålig.

Å andra sidan kan ju sådana saker ändra sig lite, men frågan är om det verkligen kommer några fundamentala klass-ändringar nu på ett tag, känns som fokus är på stabilitet och att klara releasen.

Någon annans om känns samma sak? Kommer Wizard "fungera" senare, med fler skills, när man slår på ökad svårighet osv osv...
Kommer motorsågsmassaker-läget slå i väggen när man inte längre kör på normal?

Mycket att fundera på, och är det något jag hatar är det att skapa en karaktär och levla upp, skaffa gear osv, och någonstans längs vägen inse att man skulle valt något annat (läs: inte valt efter spelstil/personlig preferens, utan gjort "som alla andra" och ta det som funkar).

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Provat betan nu och det blir ett köp helt klart, tror det kan ge många trevliga timmar på Skype med polarna, vissa saker saknar man verkligen från 2an eller tycker de kunde gjort bättre, medan vissa saker är riktigt bra gjort.
Att spelarna får separat loot gillar jag starkt, då behöver man inte dela guld och sånt, spelet fixar det.
Detta med att potion flaskorna kör cooldown och att man tagit bort själva bältet är jag lite besviken över, samma sak med det nya inventoryt. Alla saker tar endast 2 rutor. Och man behöver inte setill att alltid ha scrolls med sig när man är ute. Tycker det känns som spelet håller en i handen lite för mycket, vilket är väldigt vanligt idag. Lite tråkigt. Men jag litar på blizzard och tror det kommer bli ett bra spel helt klart men de hade nog verkligen kunnat gjort vissa saker bättre känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är nog 5:e gången jag skriver det i den här tråden. Slå på elective mode så kan du välja skills hur du vill.

Jag snackar inte om var de skall ligga. Jag snackar om poäng distribution alá diablo 1 och 2.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk:

Något som "påverkade" mig mycket nu när jag kom in i betan var skillnaden mellan klasserna.

Jag brukar alltid lira caster/ranged klass, och hade siktat in mig på wizard.
Jag körde upp en wizard "ett varv" dvs, start -> mål och var lvl 10 och hade klarat skeleton king.

Sedan testade jag en monk... och plötsligt kändes som att jag var överlevlad, twinkar och på sterioder. Helt galet vilken skillnad!
Jag har lirat med 2 polare och vi har kört lite skype medans vi testat våra olika karaktärer tillsammans, och något vi har kommit fram till att vi alla tre upplever mer eller mindre exakt likadant är att det alltid springer 1-2 melee klasser längst fram, Monk/Gladiator, och kör motorsågsmassakern, medans det springer en wizard eller DH längst bak och pysslar med att loota, skjuta tunnor och peta sig i näsan (blir väldigt tydligt då man kör andra varvet eller mer, då monks dessutom har sprint & abilities för att rusa fram, och barbaren får leap).

Det känns nu som att jag borde köra Monk för att inte vara en handikappad glaskannon som inte har någon kanon, för väljer jag det jag "vill spela" är den klassen helt enkelt för dålig.

Å andra sidan kan ju sådana saker ändra sig lite, men frågan är om det verkligen kommer några fundamentala klass-ändringar nu på ett tag, känns som fokus är på stabilitet och att klara releasen.

Någon annans om känns samma sak? Kommer Wizard "fungera" senare, med fler skills, när man slår på ökad svårighet osv osv...
Kommer motorsågsmassaker-läget slå i väggen när man inte längre kör på normal?

Mycket att fundera på, och är det något jag hatar är det att skapa en karaktär och levla upp, skaffa gear osv, och någonstans längs vägen inse att man skulle valt något annat (läs: inte valt efter spelstil/personlig preferens, utan gjort "som alla andra" och ta det som funkar).

Ifall du kolla på videon som CorgaE postade : http://www.youtube.com/watch?v=U0F2w....co%2FAYgTYuFz
så förstår du nog att meleeklasserna kommer få feta problem med att hålla sig vid liv vid de högre svårighetsgraderna.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag snackar inte om var de skall ligga. Jag snackar om poäng distribution alá diablo 1 och 2.

Aha, jo det är automatiskt nu. Personligen tycker jag det är skönt att slippa skillträd. Det gjorde bara 90% av skillsen meningslösa.
Blir mycket större variation nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk:

Något som "påverkade" mig mycket nu när jag kom in i betan var skillnaden mellan klasserna.

Jag brukar alltid lira caster/ranged klass, och hade siktat in mig på wizard.
Jag körde upp en wizard "ett varv" dvs, start -> mål och var lvl 10 och hade klarat skeleton king.

Sedan testade jag en monk... och plötsligt kändes som att jag var överlevlad, twinkar och på sterioder. Helt galet vilken skillnad!
Jag har lirat med 2 polare och vi har kört lite skype medans vi testat våra olika karaktärer tillsammans, och något vi har kommit fram till att vi alla tre upplever mer eller mindre exakt likadant är att det alltid springer 1-2 melee klasser längst fram, Monk/Gladiator, och kör motorsågsmassakern, medans det springer en wizard eller DH längst bak och pysslar med att loota, skjuta tunnor och peta sig i näsan (blir väldigt tydligt då man kör andra varvet eller mer, då monks dessutom har sprint & abilities för att rusa fram, och barbaren får leap).

Det känns nu som att jag borde köra Monk för att inte vara en handikappad glaskannon som inte har någon kanon, för väljer jag det jag "vill spela" är den klassen helt enkelt för dålig.

Å andra sidan kan ju sådana saker ändra sig lite, men frågan är om det verkligen kommer några fundamentala klass-ändringar nu på ett tag, känns som fokus är på stabilitet och att klara releasen.

Någon annans om känns samma sak? Kommer Wizard "fungera" senare, med fler skills, när man slår på ökad svårighet osv osv...
Kommer motorsågsmassaker-läget slå i väggen när man inte längre kör på normal?

Mycket att fundera på, och är det något jag hatar är det att skapa en karaktär och levla upp, skaffa gear osv, och någonstans längs vägen inse att man skulle valt något annat (läs: inte valt efter spelstil/personlig preferens, utan gjort "som alla andra" och ta det som funkar).

Caster klasserna har i både 1an och 2an varit svåra starter klasser. I ettan fick man spells och lvlade spells genom att hitta spellbooks så det var helt slumpartat om du ens hade något som funkade i början. I tvåan så fick man springa runt med sin första spell i en evighet innan man fick frozen orb, om man inte ville slösa skill points dvs. Både i ettan och tvåan ägde casters senare i spelet

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Aha, jo det är automatiskt nu. Personligen tycker jag det är skönt att slippa skillträd. Det gjorde bara 90% av skillsen meningslösa.
Blir mycket större variation nu.

Vi är rätt många som inte håller med dig. Nu kan vilken n00b som helst klara spelet på de högre svårighetsgraderna. Det krävs ingen disiplin eller eftertanke.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Caster klasserna har i både 1an och 2an varit svåra starter klasser. I ettan fick man spells och lvlade spells genom att hitta spellbooks så det var helt slumpartat om du ens hade något som funkade i början. I tvåan så fick man springa runt med sin första spell i en evighet innan man fick frozen orb, om man inte ville slösa skill points dvs. Både i ettan och tvåan ägde casters senare i spelet

Det stämmer inte, det fanns flera builds som gjorde casters grymt starka redan från början. Det var rätt få builds som inte var starka från början.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tyckte betan var rolig, kändes kul att få spela någonting nytt och inte längre nöta Diablo 2 (Som jag ärligt talat tröttnat på efter alla år). Däremot hatar jag min dator som inte ens klarar av att leverera en laggfri upplevelse med alt på low eller avstängt samt upplösning på 800x600 men där fick jag väl för att jag valde Mac Mini av alla "datorer". Tur att min man har vettig buk så jag i alla fall kan spela. (Eftersom jag kör med Lion i Macen kan jag inte heller spela D2 så ja jag hatar den rätt ordentligt nu, men men det är bara ett spel eller två.)

Det jag tyckte var roligt var att spelet kändes så naturligt och lätt att förstå. Alltså det är lätt att komma igång och det mesta kändes otroligt intuitivt hur det fungerar och så vidare. Nu till nästa projekt - beställa en dator... (Jobbar som IT-tekniker och har byggt och servat massvis så den biten är i alla fall enkel)

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vi är rätt många som inte håller med dig. Nu kan vilken n00b som helst klara spelet på de högre svårighetsgraderna. Det krävs ingen disiplin eller eftertanke.

Ni har spelat end-game hör jag? Enda skillnaden mot d2 när det gäller skills är att man slipper levla om sin "gubbe" om man vill testa ett nytt sätt att spela på. Det ser jag bara som en fördel.

Permalänk

Måste nog påstå att Path of Exile än så länge är roligare än Diablo 3 och jag har svårt att tro att Torchlight 2 kommer ta sistaplatsen i striden.

Problemet med D3 är just det att det känns helt ointressant att levla. I bästa fall får man någon ny skill, men man får inte välja vilken. Hela grejen med RPG:er är ju att bygga karaktären som man vill. Hur kul vore t.ex. D&D-spel utan att få välja feats, traits, spells, etc.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tyckte betan var riktigt rolig. Monk var min favoritklass Witch Hunter och Wizard dom tråkigaste.

nice Witch hunter? ny klass eller?

Wizard barbar e klart roligast.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200