Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Då en kampanj är slut så åker priserna upp till sina ord. priser det är inget konstigt med det,
dock uppstår ett problem naturligtvis när vi har den här typen av "stängda" kampanjer med Swec. därför så har
vi varit väldigt noga med att de produkterna som hittar ut till Swec. erbjudandet blir billigare med med 15%
koden än den var under lagerrensningen, så hittar ni produkter som är dyrare med koden nu mot
vad den kostade under lagerrensningen får hojta till. Precis som någon skrev här uppe, så är naturligtvis aldrig tanken
att försöka lura någon, utan pris historiken kan vi alla följa så att försöka göra något sådant är idiotiskt,
att det blir fel ibland är mänskligt däremot men i det här fallet har vi varit väldigt noga med att det ska bli rätt.

MVH Edin

Jag visste inte att produkterna ingick i en tidigare kampanj som för en stund överlappade med en ny (stängd). Det enda jag såg var att priserna helt plötsligt steg rejält. Tyvärr efter det att jag redan hade tittat igenom produkterna med 15% rabatt för swec-medlemmar och börjat planera min beställning, men nu när priserna steg så lade jag ner de planerna. Vid sådana här tillfällen borde ni kanske se till att priserna justeras till ordinarie innan det nya erbjudandet blir aktivt.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är en väldigt fin kampanj som vi får ta del av!

Även om folk verkar klaga lite över kampanjpriser så är det vissa riktigt bra priser som vi får utav cdon bara sådär

Permalänk

Dustin hade en 2tb Green hdd för 699kr, ni kan inte tänka er matcha det erbjudandet på något sätt eller?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ena kortet har twin frozer II kylaren och andra har twin frozer III kylaren. II'an har visst 80mm fläktar och III'an har 90mm fläktar, om det är mer än så som skiljer vet jag inte. Sen sklijer klockfreq lite oxå 800/4096 för den med TFII kylarn och 810/4008 för TFIII. Även lite olika video utgångar:
2x DVI + mini HDMI vs 2x DVI + HDMI + Displayport.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Ena kortet har twin frozer II kylaren och andra har twin frozer III kylaren. II'an har visst 80mm fläktar och III'an har 90mm fläktar, om det är mer än så som skiljer vet jag inte. Sen sklijer klockfreq lite oxå 800/4096 för den med TFII kylarn och 810/4008 för TFIII. Även lite olika video utgångar:
2x DVI + mini HDMI vs 2x DVI + HDMI + Displayport.

ok men är tfIII kylaren tystare? eller vad skiljer dem mer ifrån fläktstorleken?
Såg att den med tfIII också har openGL 4.1, är detta något man itne kan uppgradera på det andra kortet? och kommer openGL 4.1 vara bättre i spel än 4.0?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hej kul att ni också ger er in i att sälja färdigbyggda datorer, ett litet tips bara under specifikationer om datorerna skriv gärna vilket moderkort allting är inkopplat till och även vilken modell på ramminnena pga att dom spelar väldigt stor roll för vissa:)!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Aldrig vart med om så mycket strul alltså! FY FAN säger jag bara. Min HTC One X blev försenad och skickades inte med i den första sändningen, det tar jag. Andra sändningen så var jag tvungen att byta adress och då sa jag till kundtjänst att ändra till den adress, la dock en ny order till den gamla adressen innan och då blir det helt plötsligt ändrad för telefonen också! Va fan liksom. Sen var det tvunget att fixa eftersändning eller nåt skit från posten men då det är avtalsbrev så skickas avin inte till mig i Lund utan till mina föräldrar i Göteborg. Varken posten eller CDON gör något åt saken... Nu har jag fått en halvdassig bild från mina föräldrar på avin men hoppas fan att jag kan hämta ut telefonen som jag bestälde den 2a april... 25 dagar senare... Och fortfarande har jag betalat fullt abonnemang under tiden. Men inte är det nåt snack om kompensation för detta heller.... Nej aldrig mer sånt här från er, håller mig nog till vanliga butiker där jag får varan direkt i handen...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

-15% verkar inte fungera på Corsair 650D, eller så gäller koden inte på det chassit?

Mvh,
Schani

Permalänk

Vad heter -15 % koden? och finns det fraktfritt kod?

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk

Hej CDON.

Tänkte bara fråga när ni får in intel core i7 2700K igen:http://cdon.se/hemelektronik/intel_core_i7_2700k_3%2c5ghz_soc... , finns det något fast/uppskattat datum för ankomsten?

Mvh / Notch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

-15% verkar inte fungera på Corsair 650D, eller så gäller koden inte på det chassit?

Mvh,
Schani

Gäller bara det som finns på Swec-sidan.

Skrivet av Extrakebab:

Vad heter -15 % koden? och finns det fraktfritt kod?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers

Numera får man en rabattkod på 50kr efter man handlat för minst 600kr.

Permalänk
Medlem

La en order på 2500k. Sen la jag till en kylare efteråt.
Det är ett plus att ni är sega med och packa, då hinner man lägga till saker.
Dock fick Posten förhandsinformation igår vid 17tiden. Och inte rört sig en mm.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

hej som jag sa förut så tänkte jag kanske köpa något av dessa korten
http://cdon.se/hemelektronik/msi_n58...52foc-17508353
eller
http://cdon.se/hemelektronik/msi_gef...xpcie-14925869

Men det ena har openGL 4 och det andra har 4.1. Kan man uppgradera den som har 4 till 4.1? och sedan till 4.2 eller är det omöjligt. Är man altså låst till den openGl veriasionen som grafikkortet kommer i och måste köpa ett nytt för att man ska ha ett kort som stödjer det fullt ut?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Gäller bara det som finns på Swec-sidan.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers

Numera får man en rabattkod på 50kr efter man handlat för minst 600kr.

Corsair 650D finns på sidan, jag testade med NZXT Switch 810 den gick tydligen. Så jag vet faktiskt inte varför 650D inte fungerar

Permalänk
Medlem

Gäller inte SWECAPRIL på allt provade att lägga till grafikkort men då funkade den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Gäller inte SWECAPRIL på allt provade att lägga till grafikkort men då funkade den inte.

Nope, bara på det som finns på http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/ , precis som det står

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Mina prylar hag beställde i tisdags kom idag. Jättefint förpackat och inte en skråma på nåt. Riktigt nöjd med allt

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Beställde i måndags, fick paketet igår, bra paketerat och inga konstigheter, cred till Cdon för väl utfört arbete!

Permalänk

Beställde just ett MSI N580GTX TWIN FROZR III/OC för drygt 3000:- med 15% rabatt.
Denna generösa rabatt fick mig att slå till nu istället för att vänta på 7950 Twin Frozr III som jag egentligen tänkt köpa.

tracenewbie <3 CDON

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

Har ni någon kommentar till att beskrivningarna på era datorer är plagierade från Inet?

#12210061

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Har ni någon kommentar till att beskrivningarna på era datorer är plagierade från Inet?

#12210061

Hur man ens orkar bry sig är lite fashinerande.

Ang namn och logotyp? http://www.sweclockers.com/tavling/69-tre-vinner-julklappar-f...

Permalänk
Medlem

Hej!

Handlade på cdon igår och använde mig av 5 % avdrag erbjudandet. men nu i
efterhand så märker jag att ingenting är avdraget egentligen. Dras det av direkt
när man skriver in rabattkoden eller senare. Kan det beror på att jag la in en gratis
trisslott?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8-bit:

Hej!

Handlade på cdon igår och använde mig av 5 % avdrag erbjudandet. men nu i
efterhand så märker jag att ingenting är avdraget egentligen. Dras det av direkt
när man skriver in rabattkoden eller senare. Kan det beror på att jag la in en gratis
trisslott?

Så fort du skriver koden så räknar den om priset. Måste ha hänt något under beställningen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av 8-bit:

Hej!

Handlade på cdon igår och använde mig av 5 % avdrag erbjudandet. men nu i
efterhand så märker jag att ingenting är avdraget egentligen. Dras det av direkt
när man skriver in rabattkoden eller senare. Kan det beror på att jag la in en gratis
trisslott?

Det dras direkt. Är inte allt inom dator-sektionen som ingår i rabatten tyvärr så kan varit där det blivit fel beroende på vad du beställt.

Permalänk
Medlem

Fixat

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbeo:

Kan man få ett presentkort/rabattkod på 50 spänn dragen i efterhand? Fyllde i informationen och råkade klicka på enter och då hade webbläsaren bestämt hoppat över ett steg och lagt beställningen, detta skulle vara enklare än att avbeställa och lägga beställningen igen.

Mitt tips är att fråga dem i chatten, tror de svarar snabbare där än vad de kommer göra här!

Permalänk
Medlem

Playstation 3

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Mitt tips är att fråga dem i chatten, tror de svarar snabbare där än vad de kommer göra här!

Ska göra det då!

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameman:

Engelsk manual är det ända jag kan se som skiljer dom åt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB