Permalänk
Medlem

Skit snyggt! 5/5!
tänkte bara fråga om du är nöjd med ditt ARC?
hmm.. det ser ut som om du behöver göra rent dammfiltret.....

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice-Cold:

Skit snyggt! 5/5!
tänkte bara fråga om du är nöjd med ditt ARC?
hmm.. det ser ut som om du behöver göra rent dammfiltret.....

Jag är supernöjd med ARC, dammfiltret är numera rent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weedrea:

osäker på om det går, det är om man kan skruva bort en led o lägga om den.
Står det att det ska gå så är det inte omöjligt
Men man kan väl bara vända själva fästet som man skruvar i skärmen, då har du portätt o det ser ut som det ska gå då den har en genomgående skruv där. Men släng ett mail till Inet just in case

Så det går inte bara vrida på skärmen som den sitter? ;< För letar efter ett bra fäste där man kan vrida skärmen när man inte spelar utan surfar och sen vrida tillbaka den när man ska spela. Lite tråkigt att skruva ner den hela tiden xD

EDIT: om man kollar på bilderna så ser det ju ut som att det ska gå att göra direkt.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Så det går inte bara vrida på skärmen som den sitter? ;< För letar efter ett bra fäste där man kan vrida skärmen när man inte spelar utan surfar och sen vrida tillbaka den när man ska spela. Lite tråkigt att skruva ner den hela tiden xD

EDIT: om man kollar på bilderna så ser det ju ut som att det ska gå att göra direkt.

http://www.inet.se/files/img/max/2202220_2.png

Det stämmer nog, jag kan justera dom så, eftersom jag har ledsen bakom kan jag inte riktigt testa utan att behöva koppla om lite saker , men aboslut det ska nog fungera då jag kan vrida lite på dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weedrea:

Det stämmer nog, jag kan justera dom så, eftersom jag har ledsen bakom kan jag inte riktigt testa utan att behöva koppla om lite saker , men aboslut det ska nog fungera då jag kan vrida lite på dom

Sweet! Tack. 5p förresten, otroligt stilrent

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Riktigt tjusigt. Vad använde du för borr för att göra hålet i väggen?
Behöver göra ett 100mm hål här hemma men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja.

Permalänk
Medlem

jag tycker det vore bättre med flygande bord o skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suiyoubi:

Riktigt tjusigt. Vad använde du för borr för att göra hålet i väggen?
Behöver göra ett 100mm hål här hemma men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja.

Jag körde med http://www.jula.se/halsagssats-8-delar-67-127-mm-189029 funkade utmärkt då det var trävägg, 20cm tjock dock så fick ta mig runt från 2 håll, det vart lite special eftersom det var en sådan tjockvägg fick man borra in sig så långt det gick sen bryta bort det man sågat med ett stämjärn, eller i mitt fall eftersom jag inte hade något sådant en kökskniv

Skrivet av Sh1ft21:

jag tycker det vore bättre med flygande bord o skärmar

Visst vore det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weedrea:

Jag är supernöjd med ARC, dammfiltret är numera rent

Härligt! tänkte köpa ett sådant

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem

Vart köpte du bords-skivan?

Permalänk
Medlem

Wow så fint de blev!

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt! 10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nawwe:

Vart köpte du bords-skivan?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178798/

Permalänk
Medlem

Tack!

Permalänk
Medlem

Tjo, ang dina 6990, jag har ett 6990 + 6970, och ja, det låter som en dammsugare/hårfön. Hur som så läs min tråd nedan, hittade en eftermarknadskylare till 6990, som kyler bättre och man hör den knappt, även under full load överklockat.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1097284-arctic-ac...

lätt värt de 700-800kr va kylaren nu kostade, kortet blir som det borde ha varit från fabrik! Snyggt hörn hur som, Eyefinity is the shit, dock inte i Diablo III då det blir fult där grafiken saknas ut efter kanterna

la till min sign.
Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Snyggt, men måste verkligen fråga vad bosekablar är för något?
Är det som att man sa ipod ist för mp3?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorco:

Tjo, ang dina 6990, jag har ett 6990 + 6970, och ja, det låter som en dammsugare/hårfön. Hur som så läs min tråd nedan, hittade en eftermarknadskylare till 6990, som kyler bättre och man hör den knappt, även under full load överklockat.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1097284-arctic-ac...

lätt värt de 700-800kr va kylaren nu kostade, kortet blir som det borde ha varit från fabrik! Snyggt hörn hur som, Eyefinity is the shit, dock inte i Diablo III då det blir fult där grafiken saknas ut efter kanterna

Ser fint ut det där dock behöver jag inte längre sänka ljudnivån men temperaturen absolut

Skrivet av jungklo:

Snyggt, men måste verkligen fråga vad bosekablar är för något?
Är det som att man sa ipod ist för mp3?

jag menar mina ljudkablar som synns i hörnet av märket Bose , men dom är numera ett minne blott

Permalänk

Usch, röda väggar. :<

Din coola gitarr gör att jag ger dig 5p trots röda väggar.

Edit: Är det en Epiphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Usch, röda väggar. :<

Din coola gitarr gör att jag ger dig 5p trots röda väggar.

Edit: Är det en Epiphone?

Det är min grabbs leksaksgitarr, den spelar 3 låtar själv o har inga strängar
men den gjorde tydligen sig bra på bild Jag själv spelar bara acoustics

Permalänk
Medlem

Kanske borde ta bort allt damm på filtret där fram annars e det riktigt snyggt men du behövde ju inte borra två hål räcker ju med ett vid tangentbordet

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Me gusto <3

Permalänk
Avstängd

Bilden på slutet ser helt okej ut. Men överlag är det ganska oputsat.

5/10 för ett okej resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StartailAce:

Bilden på slutet ser helt okej ut. Men överlag är det ganska oputsat.

5/10 för ett okej resultat.

Jag är ingen fotograf och har bara dokumenterat vad som gjorts under renoveringen, och då är det ju slutresultatet som räknas inte vägen dit , hehe

Permalänk
Medlem

Satte du några golvsocklar i rummet?

Riktigt stiligt. Önskar jag hade plats för ett liknande bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av empezar:

Satte du några golvsocklar i rummet?

Riktigt stiligt. Önskar jag hade plats för ett liknande bygge.

Dom är uppe nu, och även i taket
Ska försöka uppdatera så fort jag kan då några ville se vad som doldes innuti datorn med

Permalänk
Medlem

Fint ^^
5p. Vill gärna se fortsättningen!

Permalänk
Medlem

Snyggt och stilrent! Har samma väggfäste till mina skärmar (3 x 24" ) och visst är dom underbara!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Du får fem stjärnor

Gillar det svängda skrivbordet, har samma stuk själv och det är grymt skönt för underarmarna. När man vant sig vill man inte ha något annat.

Gillar också att du har datorn i andra rummet, blir tyst och bra.

Permalänk

Fräsht som fan!
Negativa är väl att folk kan komma och stänga av din dator medan du spelar D3

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant. Har samma skärmar, vilka vesa-fästen använde du? Hur nära väggen kan du trycka in skärmen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |