Funderar på att börja med spelet, några snabba frågor!

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja med spelet, några snabba frågor!

Hej jag undrar om det är svårt att ta tag i Starcraft 2 och ha kul med det? Är skittrött på alla FPS och MMO's...

Permalänk
Avstängd

Ja det beror väll ganska långt på om du spelat RTS spel tidigare. Kvällens onödigaste tråd ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Att komma in i spelet tar lite tid. Sedan när du lärt dig snabbkommandona och countersen så blir det riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit ett fan utav RTS spel, men väldigt insatt i MMORPGS samt FPS spel där jag varit framgångsrik. Hade under en period en svacka och ville därför testa något nytt, beslöt mig för just Starcraft 2.

Kan väl säga såhär: Dina tidigare skills kommer inte vara till någon nytta över huvudtaget. Det är som att börja om från noll, att vara en riktig nybörjare, vilket gjorde spelet tråkigt för mig. Trots att jag kollade Day9s guider, läste och försökte lära mig builds osv gav jag upp efter drygt en månad när jag fortfarande var fast i Gold League. Var som att börja om på ruta ett, vilket gjorde att jag tidsnog slutade..

Så har du aldrig spelat RTS spel förut och inte har ett brinnande intresse för Starcraft, råder jag dig inte att spela det, om det nu inte är för rolighetens skull enbart.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Vill påstå att det har mycket att göra med vad man spelar i sc2, jag kör mest custommaps och väntar på nästa exp. Så bara för att en person inte klarar av leaugegames så tycker jag inte du ska tveka iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jag har själv börjat med sc2 och har kört det i 1 vecka nu, jag tycker det är riktigt kul främst för att det är så utmanande.
Det är självklart ett svårt spel som man inte bara kommer in i om man inte har vissa erfarenheter av rts spel (jag hade aldrig spelat något rts)
Jag rekommenderar verkligen detta spelet och det är nog ett av de mest välbalanserade multiplayer spelen i mina åsikte, (har mycket erfarenheter av MOBA spel lika som fps)

Permalänk
Inaktiv

Starcraft 2 kan ta en hel del tid att komma in i, och det kräver väldigt mycket snabbhet, koncentration och multitasking. Om du däremot faktiskt försöker lära dig det och inte bara ger upp efter bara en månad så kommer du nog inse hur intressant spelet faktiskt är.
Men du bör inte ha inställningen att du ska bli bäst. Spelet är gjort så att du alltid möter ungefär lika bra motståndare och därför kommer du att vinna/förlora ungefär hälften av matcherna. Spelet blir riktigt kul när du börjar få en lite djupare förståelse för spelet, hur olika builds, kombinationer av enheter och spelstilar påverkar spelet och börjar kunna experimentera lite själv. Du behöver dock inte vara i masters league för detta, redan från dag ett blir det roligare ju mer du lär dig!

haggert: Inte för att kritisera dig, men jag tror att du tyckte det var tråkigt för att du gick in i spelet med lite fel inställning. Starcraft 2 tar som sagt tid att komma in i, och det finns väldigt många enormt bra spelare som har spelat länge och kan det väldigt väl. Att ligga i "bara" Gold League efter bara en månad är riktigt bra skulle jag tro. Vill man komma till masters eller grandmaster måste man lägga ner väldigt mycket tid och energi på det, och om man inte vill eller kan är det bättre att helt enkelt fokusera på att ha roligt och bli bättre i sin egen takt

Permalänk
Medlem

Jag har inte tänkt att bli bäst men jag vill köra något nytt, något annat än FPS och MMO spel. Jag tänkte ju då ta upp något RTS spel och pröva. Jag vill bara ha kul med spelet men blir det extra svårt att börja med SC2 om jag inte spelat t.ex Dota 2 innan?

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är det ultimata spelet om du söker en konstant utmaning. Spelet ändrar sig hela tiden när nya strategier dyker upp och det är bara du som kan påverka din utveckling. Om du sätter dig in i spelet så kommer du att älska det. Finns inga HS att panga i Starcrarft inte!

Visa signatur

Ledare och ordförande för det svenska Starcraft 2 och Call of Duty 4 laget Team prOperty: www.teamproperty.net
prOpTeodice.252
property @ Bnet
teamproperty @ IRC