Permalänk
Medlem

Startknapp Mario edition

Efter två olika startknappar så har jag nu gjort en tredje och förhoppningsvis sista modell

De två tidigare har kasserats pga av diverse svagheter.

Mariolådan har innehållit äckligt godis och får nu tjäna ett högre syfte som latpåknapp

Startknapp Mario edition

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sweeeeeeeet! Gullig startknapp!

Permalänk
Medlem

Gölligt!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Haha sweet! Jag lägger en beställning

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Tackar!

Skrivet av Achh:

Sweeeeeeeet! Gullig startknapp!

Haha, visst

Skrivet av HerrGoreMann:

Gölligt!

Oja, tackar

Skrivet av Batman:

Haha sweet! Jag lägger en beställning

Haha får se hur de blir med de ;P Tack!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

riktigt snyggt ! btw var fick du tag i anonymous maske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnyzmile:

riktigt snyggt ! btw var fick du tag i anonymous maske ?

Tackar

Den du ser på väggen är http://www.dealextreme.com/p/v-for-vendetta-movie-prop-resin-... dock så är den inte så skön att ha på sig och väldigt tung.

Köp denna om du tänker ha den på dig, mycket billigare dessutom (har köpt denna med förr) http://forbiddenplanet.com/1345-v-for-vendetta-mask/

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Snyggt, Vart köpte du knappen? Har en likadan ask och tänkte göra något liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackiin:

Snyggt, Vart köpte du knappen? Har en likadan ask och tänkte göra något liknande

knappen köpte jag på www.dealextreme.com för länge sedan. Där säljs de dock i random färger om jag minns rätt.. Var bara sammanträffande att jag fick en gul

Du borde kunna söka efter "arcade buttons" eller knappar, så finns det nog på flera håll

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

Cooler Master Elite 430 || Corsair 800W Gaming series 80 Plus || Antec Kuhler H2O 620 || Intel Core i5-2500K @ 4.0GHz || Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-15000 1866MHz || ASUS SABERTOOTH P67 B3 || Fractal Design Silent 50mm || XFX Radeon HD 6870 1GB || Corsair Intern SSD 80GB Force Series F80A || Cyborg RAT 3 || Tritton PC51U 5.1 Headset

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt! Detta kanske är något för mig som har katter som tycker om att gå på mitt chassi och således starta och starta om datorn.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av zmurf:

Tackar

Skrivet av Arginj:

Riktigt häftigt! Detta kanske är något för mig som har katter som tycker om att gå på mitt chassi och således starta och starta om datorn.

haha ja de är bara sätta igång

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Bra skrämval

Permalänk
Avstängd

Hur kopplar man den till moderbordet? Skulle gärna köpa en av dig och betala bra om jag bara förstod den biten. Om det skulle vara möjligt?

Permalänk

det ska väl bara vara till att koppla in den där startknappen sitter på moderkortet istället för startknappen

minns att jag gjorde liknande fast för power och hdd led för några år sen får se om jag hittar bilder på det stoppade in dom i ett par leksaksbilar iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Bra skrämval

haha tack du

Skrivet av StartailAce:

Hur kopplar man den till moderbordet? Skulle gärna köpa en av dig och betala bra om jag bara förstod den biten. Om det skulle vara möjligt?

Jag säljer nog inte denna, har inte sådan tillit på mitt eget bygge haha

Om du kollar galleriet så finns de en bild på sladden, där sitter de två nålar. Dessa nålar förs in i kontakten för chassipåknappen, det innebär att både chassilnappen och denna fungerar.

Skrivet av tinywitch:

det ska väl bara vara till att koppla in den där startknappen sitter på moderkortet istället för startknappen

minns att jag gjorde liknande fast för power och hdd led för några år sen får se om jag hittar bilder på det stoppade in dom i ett par leksaksbilar iallafall

Japp! Fast i mitt fall så sitter de tillsammans kolla galleriet så ser du att extraknappen är insatt i orginalkontakten så både fungerar

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Cleant som &%¤! Gillar helhetsbilden skarpt!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Cleant som &%¤! Gillar helhetsbilden skarpt!

Tack du trivs rätt bra där

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror du har en bra företagside att bygga unika startknappar. Regga ett företag å go for it! :>

Permalänk
Medlem

riktigt kul idê, trådlöst skulle vara super.

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syche:

Tror du har en bra företagside att bygga unika startknappar. Regga ett företag å go for it! :>

Haha ja vi får se hur de blir med de men tack för förtroendet!

Skrivet av endnoy:

riktigt kul idê, trådlöst skulle vara super.

haha nu fick du mig att tänka till

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur mycket vill du ha för en sådan?!

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

Hur mycket vill du ha för en sådan?!

kommer nog inte sälja någon kan säkert hamna i trubbel med nintendo om jag gjorde de haha.

Det är en mycket enkel sak att bygga själv!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Ser att många vill köpa/göra. Funderar på att själv göra en skulle det vara intresant med video guide då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med om video guide.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av Mackiin:

Snyggt, Vart köpte du knappen? Har en likadan ask och tänkte göra något liknande

Sorterade färger finns på electrokit.se

Skickades från m.sweclockers.com