The Elder Scrolls Online på gång 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

NEJ FY FAN!
Då dödar de TES nu då.
Kunde de inte gjort en spin-off som med Redguard... jävla idioter.

Eller så blir det skitbra? Jag har länge velat spela ett MMO baserat på Tamriel. Only time will tell...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yllsacky:

Där dog den spelserien...

jupp, bara att glömma, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Va häftigt..Har suttit å undrat hur de skulle se ut online, Nu får jag svaret. bara dom inte strular till det:S

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt intressant, väntar på ett bra fantasy MMO. Sitter just nu med SWTOR men om detta blir bra så kanske man skall hoppa över till det

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Avstängd

Med tanke på hur mycket combat systemet, spelets magier samt dess hela utbud av armors har "utvecklats och förbättrats" sen daggerfall.

Så kan jag inte göra annat än att tänka mig hur roffel detta kommer bli i ett mmo.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Inaktiv

Tror personligen att jag inte kommer att ta detta som "nästa TES" utan snarare som "Ett MMO i TES värld som inte har någonting att göra med SinglePlayer-serien mer än världen".

Jag tycker att det är dumt av folk att bete sig som om serien har dött, det är lite som att säga att Half Life spelen dog med släppet av MP-moddar som baserade sig på samma motor.

Permalänk
Medlem

Bland det viktigaste med ett MMO är ju buggfixar och uppdateringar etc...jag undrar hur detta kommer sluta...
Bethatestning i flera år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Bland det viktigaste med ett MMO är ju buggfixar och uppdateringar etc...jag undrar hur detta kommer sluta...
Bethatestning i flera år?

Jao, de är ju knappast kända för att göra bugfria spel

Permalänk

Detta skulle kunna bli det grymmaste på länge. Hoppas verkligen att det blir det. Risken för flopp är dock överhängande. Jag tycker det luktar månadsavgift lång väg och då är det automatiskt flopp hur grymt spelet än är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade ju räckt med ett multiplayer-läge till ett nytt Elder scrolls.

Permalänk
Skrivet av retro123:

jupp, bara att glömma, tyvärr.

Haha no offence, men det är så perfekt med ditt namn

Varför är ni så bedrövade över detta? Ni blir ju inte direkt tvingade att spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Detta skulle kunna bli det grymmaste på länge. Hoppas verkligen att det blir det. Risken för flopp är dock överhängande. Jag tycker det luktar månadsavgift lång väg och då är det automatiskt flopp hur grymt spelet än är.

Beror väl helt på månadskostnaden? Ett single-player spel varar i regel inte mer än 1-2 mån och då har man verkligen maxat det. Kostnad.. tja cirka 400 kr. För 40 kr mån får du ju ut mer tid då... för att ge ett värdelöst sifferexempel

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta är något dom arbetat på i många år.

Permalänk
Medlem

Låter trevligt, hoppas dom inte ändrar combat stilen så det inte bara är att "targeta" och välja spell. Gillar även idén av 3 factions, gillade även det i Age of Conan dock var jag inte så förtjust i en del andra grejer i det spelet. Men detta låter helt klart intressant, ännu spel till stalkinglistan, en lista där D3 nu legat väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Jao, de är ju knappast kända för att göra bugfria spel

Det finns givetvis inga andra att jämföra med, så det känns lite orättvist att säga att de har massa buggar i sina spel.

Icke-linjära RPGs i den storleken som Oblivion eller Skyrim har växer inte på trän, direkt.

Permalänk

Krävs mycket för att jag skulle betala månadsavgift för att spela. Kan vara det första TES spel jag hoppar över.

Visa signatur

Dator. Låda: Corsair Obsidian 650D CPU: Core i7 3770K CPU-kylare: Thermalright Silver Arrow GPU: Asus GTX680 DirectCUII Top RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz LP MOBO: Asus P8Z77-V Deluxe PSU: Corsair AX850 SSD: Plextor M3 Pro 128GB HDD: WD VelociRaptor 500GB Ljudkort: Asus Xonar Essence STX BR-W: Plextor BR-W PX-B950SA Keyboard: QPAD MK-85 Mus: QPAD 5K Gamepad: MS PC/XBOX360 USB OS: Win 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det enda jag avskyr är namnet. The Elder Scrolls: Online låter ju som om det skulle vara "nästa spel i serien" med samma spelstil osv(vilket är omöjligt i ett MMO).

Elder Scrolls Online eller bara Scrolls/Scrolls Online hade varit bättre imo. Tillräckligt nära för att utspelas i samma universum men inte så specifikt att det inkräktar på singleplayer-spelen.
Kanske var det därför de stämde Mojang

Skrivet av Zyoln:

Låter trevligt, hoppas dom inte ändrar combat stilen så det inte bara är att "targeta" och välja spell.

Glöm det - FPS-svärdstrider fungerar inte i ett MMO.

Permalänk
Avstängd

ja ballt

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Det kommer antagligen vara ungefär som alla andra MMO:s på marknaden. Dvs en mer eller mindre kopia av WoW. Och ungefär lika tråkigt att spela.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Det spelet kommer bli sweet! Jag kommer skjuta mina kompisar i knäna hela tiden.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Om det inte är någon månadskostnad och inte repetivt a'la World of Warcraft så är jag intresserad. Guild Wars 2 kan mycket väl vara wow-dödaren no. 1, men om Bethesda sköter detta på rätt sätt så kommer det här definitivt att förstöra för Blizzard och kanske rent av bli nästa stora MMO.

Är ju en heldel liknande spel på gång nu. har beställt Diablo 3, väntan är snart över på det iaf

Diablo 3 - May 15th 2012
Guild Wars 2 - q3/q4 2012?
World of Warcraft - Expansion: Mists of Pandaria - q3/q4 2012?
Neverwinter - q4 2012
The Elder Scrolls Online - 2013

Neverwinter 1 var ju riktigt bra... har för mig 2an inte var lika bra.. men hoppas att dom får till det med den nya Neverwinter *online*.
Guildwars var otroligt snyggt när det kom.. fast kändes ibland lite som en snitslad bana man följde.. men hoppas 2an blir riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT, men skulle vilja ha mer nyheter om GTA V.. Roligt att höra om andra spel men har det inte kommit några mer nyheter om GTA V?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Tror inte det kommer att bli ett rent PVE spel. Från gameinformer artikeln: "It will be extremely rewarding finally to unveil what we have been developing the last several years," said game director and MMO veteran Matt Firor, whose previous work includes Mythic's well-received Dark Age of Camelot.[..]
a peek at the player-driven PvP conflict that pits the three player factions against each other in open-world warfare over the province of Cyrodiil and the Emperor's throne itself."

Visst, man kan alltid hoppas, men exakt de orden användes om warhammer online och visst det var grymt roligt fram tills tier 4 började med 5s stuns överallt samt fps slideshow och serverkrash för att inte ens nämna hur mycket det gick att fuska. Nej är det någon som har jobbat med mythic och framhåller det som något bra så... abadon ship!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ännu mer sandlåda, ännu mindre linjärt och ännu tunnare story?! En dålig berättelse som bara blir sämre och sämre?!
Aja... lika bra att göra ett MMORPG av det så folk kan döda tid tillsammans i alla fall. Kanske en god tanke trots allt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hejdå utbildning!

Permalänk
Medlem

Får se hur det blir. Det är en svår marknad att ge sig in i, de måste verkligen kunna erbjuda något som ingen anna gör. Den stora fördelen här, är att spelet kommer redan nästa år. Hade det varit Blizzard som påannonserat hade vi fått vänta till 2017.

https://imgur.com/a/fO9Ty#1

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Beror väl helt på månadskostnaden? Ett single-player spel varar i regel inte mer än 1-2 mån och då har man verkligen maxat det. Kostnad.. tja cirka 400 kr. För 40 kr mån får du ju ut mer tid då... för att ge ett värdelöst sifferexempel

Bara för att det kostar per månad betyder det inte att man har rolig under lång tid Jag spelade Skyrim 5 gånger så länge som jag spelade SWTOR och WoW tillsammans, och dessutom brukar det kosta 300-400kr att köpa spelet utöver månadskostnaden

Jag saknade någon sorts multiplayer alternativ eller co-op i Skyrim, dock vet jag inte hur ett försök med ett MMO kommer sluta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |