Samtliga som har beställt från Spelbutiken (Diablo 3)

Permalänk
Medlem

Samtliga som har beställt från Spelbutiken (Diablo 3)

Tjaa allihopa ville bara dela med mig av det jag vet, ringde till spelbutiken och frågade dem efter Kolli-ID, fick ett mejl där det är en länk till Schenkers egen spårnings sida.

Stod att mitt paket var framme i Malmö, men jag har inte fått något sms ännu. Ringde till schenker och gav dem mitt sändnings nr och dem kollade upp om paketet ligger under transport idag. Fick reda på att mitt paket kommer vara framme innan klockan 5. Fick därefter löp.nr också.

Man mår lite bättre när man vet i af när det kommer. Gör samma sak om ni vill ha koll på paketet och när den kommer. Sluta undra och ta reda på det istället

Ha det gott allihopa, hoppas jag har varit till hjälp

Peace!

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Tycker de kunde skickat den utan att man ska behöva ringa dock
Menmen...

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Tjaa allihopa ville bara dela med mig av det jag vet, ringde till spelbutiken och frågade dem efter Kolli-ID, fick ett mejl där det är en länk till Schenkers egen spårnings sida.

Stod att mitt paket var framme i Malmö, men jag har inte fått något sms ännu. Ringde till schenker och gav dem mitt sändnings nr och dem kollade upp om paketet ligger under transport idag. Fick reda på att mitt paket kommer vara framme innan klockan 5. Fick därefter löp.nr också.

Man mår lite bättre när man vet i af när det kommer. Gör samma sak om ni vill ha koll på paketet och när den kommer. Sluta undra och ta reda på det istället

Ha det gott allihopa, hoppas jag har varit till hjälp

Peace!

Hej,

jag gjorde precis samma sak och fick exakt samma svar, kul!

/F

Permalänk

Spelbutiken har bevisat att billigast inte är bäst med denna releasen för mig. Första gången jag köpte därifrån och även sista gången. Står att den är klar och skickad i förra veckan men så är givetvis inte fallet. Har man flyt med posten så BÖR du ha det imorgon. Yaaaay.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det håller nu, det är ju fortfarande inte säkert!

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Har själv valt att köpa enbart kod från spelbutiken, alltså inget fysiskt exemplar. Hoppas att de håller det de lovar och skickar koden vid midnatt och att det inte blir några problem.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Har beställt därifrån och fick koden precis, men den verkar inte fungera. Kan man inte aktivera koden innan release?

Permalänk
Skrivet av Mas111:

Har beställt därifrån och fick koden precis, men den verkar inte fungera. Kan man inte aktivera koden innan release?

Antingen ska du använda koden vid installation (kl 17.01) eller vid login (kl 00.01). I vilket fall är det för tidigt nu. Det du kan och bör göra om du inte gjort det än är att ladda ner klienten.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mas111:

Har beställt därifrån och fick koden precis, men den verkar inte fungera. Kan man inte aktivera koden innan release?

Du går in på Battle.net, loggar in på ditt konto och aktiverar spelet därigenom. Sedan kan du ladda ner klienten och vänta tills kl 12!

Visa signatur

[ASROCK Z77 Extreme4] [Intel Ivy Bridge 3570K 4.6GHZ] [Intel SSD 520 120GB] [8 GB G.Skill 2133 CL11(OC)] RAZER DEATHADDER 2013 QPAD MK50 BenQ XL2420T 120HZ BenQ HD2420 60HZ LOGITECH G930 WIRELESS HEADSET.. och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mas111:

Har beställt därifrån och fick koden precis, men den verkar inte fungera. Kan man inte aktivera koden innan release?

Skrivet av Mr Najsman:

Antingen ska du använda koden vid installation (kl 17.01) eller vid login (kl 00.01). I vilket fall är det för tidigt nu. Det du kan och bör göra om du inte gjort det än är att ladda ner klienten.

Man använder koden på sitt battle.net konto för att lägga till spel.

Fungerar det inte där så kontakta kundtjänsten på den site du köpte den ifrån, de kanske har skrivit av fel eller nåt

Permalänk
Medlem

Fick min Key från dem via mailen för någon timme sedan.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Man använder koden på sitt battle.net konto för att lägga till spel.

Fungerar det inte där så kontakta kundtjänsten på den site du köpte den ifrån, de kanske har skrivit av fel eller nåt

Ok, fast vem som helst kan ladda ner klienten, vare sig man köpt det än eller inte.
Jag har inte satt mig in i hur nycklarna används eftersom jag köpte driekt från Bnet.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Ok, fast vem som helst kan ladda ner klienten, vare sig man köpt det än eller inte.

Ja exakt :), men när man lägger till key:n på kontot ger det möjlighet att logga in i spelet sen.

Permalänk
Medlem

Jag har varit trogen kund hos Spelbutiken, men nu blir det aldrig mera dem. beställde mitt CE där och i torsdags så frågade jag för att vara säker "kommer mitt spel hinna komma hit innan/på tisdag?" och fick då till svars att mitt skulle skickas i fredags. Nu var jag i kontakt med dem igen och fick detta till svars

Citat:

15:38:18 Rickard : nu eftersom jag ändå har dig här
15:38:21 Rickard : det står "FRAKT BOKAD 2012-05-09 16:33 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket. "
15:38:36 Rickard : då har ni alltså inte skickat iväg mitt trots att ni sa att det skulle skickas i fredags ?
15:42:42 Michael: Det kan stämma, en av leveranserna med CE blev försenad, vi fick den först kl 19 i fredags, så då kunde den inte skickas så då har den gått iväg med dagens leveranser
15:43:15 Rickard : men mitt bokades ju redan den nionde :S
15:43:44 Michael: Alla CE började förberedas då, men vissa kunde tyvärr inte skickas i fredags
15:43:47 Rickard : och då fick man ju som svar att det var för att den var packad och redo att skickas
15:44:00 Rickard : med andra ord så kommer jag nog inte att ha mitt imorgon....
15:44:40 Michael: Ja, antagligen blir det nog först på onsdag tyvärr

Eftersom jag personligen kontaktat och frågat dem innan för att vara säker på att mitt skulle hinna komma så tycker jag detta är otroligt dåligt, antagligen så sa dem på torsdagen att mitt skulle skickas i tid för att inte tappa mig som kund. För dem borde vetat om det skulle det eller inte, men eftersom att det än idag står att Schenker inte mottagit paket än så har alltså hela den här dagen också gått utan att dem skickat iväg paketet? :S
Just nu är jag arg så är säkert lite stavfel osv.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag beställde min kod från retrospelbutiken men antar det är samma som spelbutiken gällande personal, lager och utskick. Då båda har samma organisationsnummer.
Har många redan fått sin kod utskickad? Eller är det inatt, imorgon som gäller för alla? Är lite tveksam att de sitter uppe i natt och mailar ut koden till oss.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade precis min CE, yippie

Permalänk
Medlem

Hämtade också mitt CE idag. Känns som bara CE kommit fram idag eller något som fått standard också?

Permalänk

Står ju detta på sidan:

"Alla Diablo 3 är skickade och bör dyka upp imorgon

Om du beställt den vanliga versionen, så skickas den som vanligt brev. Det finns inget kollinummer att spåra den med utan den dyker upp i brevlådan imorgon."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamse85:

Jag beställde min kod från retrospelbutiken men antar det är samma som spelbutiken gällande personal, lager och utskick. Då båda har samma organisationsnummer.
Har många redan fått sin kod utskickad? Eller är det inatt, imorgon som gäller för alla? Är lite tveksam att de sitter uppe i natt och mailar ut koden till oss.

Läste tidigare om personer på forumet som fick koder redan i eftermiddags. Fick precis min kod i mailen, så med lite tur så har du din snart med!

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Har själv valt att köpa enbart kod från spelbutiken, alltså inget fysiskt exemplar. Hoppas att de håller det de lovar och skickar koden vid midnatt och att det inte blir några problem.

Skrivet av Mas111:

Har beställt därifrån och fick koden precis, men den verkar inte fungera. Kan man inte aktivera koden innan release?

Skrivet av Cruentusa:

Fick min Key från dem via mailen för någon timme sedan.

Skrivet av Bamse85:

Jag beställde min kod från retrospelbutiken men antar det är samma som spelbutiken gällande personal, lager och utskick. Då båda har samma organisationsnummer.
Har många redan fått sin kod utskickad? Eller är det inatt, imorgon som gäller för alla? Är lite tveksam att de sitter uppe i natt och mailar ut koden till oss.

Skrivet av seigmenn:

Läste tidigare om personer på forumet som fick koder redan i eftermiddags. Fick precis min kod i mailen, så med lite tur så har du din snart med!

Har fått min key mailad till mig också, men kan inte aktivera den. Har ni lyckats aktivera den på Battle.net eller är det bara så att man måste vänta tills midnatt för att göra det? Sitter och är lite orolig att min key är felaktig och eftersom att deras kundtjänst är stängd så kan det bli lite problematiskt..

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

jag kunde aktivera min när den kom för tre fyra timmar sedan.

Permalänk
Medlem

samma här, funkade direkt utan problem

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Tror ni att de kompenserar mig om jag köper på bnet och kräver betalning från Spelbutiken för att de skickat en felaktig kod?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

provat att knappa in den manuellt exakt korrekt samt eventuellt kanske copy-paste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamse85:

provat att knappa in den manuellt exakt korrekt samt eventuellt kanske copy-paste?

Fick ju ett mail med endast koden, och självklart kör jag copy-paste Även försökt byta snarlika bokstäver/siffror såsom 8/B utan framgång

EDIT: Mailade Spelbutiken och fick den korrekta koden, fungerar nu!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Jaså, var spelbtuiken vaken och hjälpte dig så här sent?
Det var ju bra gjort.
Dags att sova nu. Ha så skoj i spelet.

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon kod av dem igår. Får hoppas att spelet dycker upp idag.

Permalänk
Medlem

Ja med det var få eller ingen som fick spela vid release eller hur. Så om ni får eran spel i dag gör det ingenting, man får spela d3 normalt, i helgen, kanske.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Jobbar extra på posten. Låg massor med d3-paket nu på morgonen från spelbutiken, webhallen och cdon. Så ni kommer få det under dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

klingan78: ok tack så mycket för infon Segt bara att man skall sticka iväg och jobba idag. Önskar att jag vore sjuk, arbetslös eller hade haft en sådan dålig arbetsmoral att jag hade kunnat ringa in och sjuka mig idag