Permalänk

Jag förstår inte varför folk, mppl speciellt, försvarar det här och tar det som ett personlig förolämpning när man lämnar kritik, klagomål eller bara ogillar spelet/hur blizzard hanterar det här. Ni har ju inte jobbat på det och kritiken är ju inte riktad mot er så sluta upp med fanboy attityden hjälper ingen att förbättra spel och hålla dom i topp kvalité. Att lämna kritik och få företaget att lyssna på kritiken är ju enda sättet att förbättra saker som MÅNGA SPELARE tycker bör förbättras.

Borde ju inte ens vara lagligt att göra så som blizzard gör - att banna ett konto/spel pga kritik eller något man skrivit på forumet är bs. Att ha maintenance på en söndag är bs. Att ha höga ping problem som gör att du dör då karaktären står helt still är bs. Nej, det är inte via mitt håll då jag spelar flera andra spel utan några problem. Att svara och vara aktiv på US forum men helt ointresserad när det gäller EU.

EDIT: ..."Jag har inte det problemet så du suger som gnäller på det" - Bara för att du inte har problem så betyder det inte att andra inte har, skatta dig lycklig och klicka iväg från klagotråden och spela om ni vill.

Permalänk
Medlem

frustrerande kunde de inte haft den här uppdateringen imorse eller inatt...

Permalänk
Medlem

Kan detta dröja resten av dagen/kvällen eller kan det bli färdigt närsom?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

nu har de tydligen börjat hota folk med ban om de frågar efter en förklaring bra jobbat BLizzard kan lsuta med en mass stämning från halva europa få se vad de säger då, javisst ja nu finns det väl en lag som gäller världen över angående mass stämningar så dom kan skita i oss, hota oss, låsa trådar....vart är Blizzard på väg

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av mppl:

rött eller vitt, kanske skummande?
eEnn snaps till eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

nu har de tydligen börjat hota folk med ban om de frågar efter en förklaring bra jobbat BLizzard kan lsuta med en mass stämning från halva europa få se vad de säger då, javisst ja nu finns det väl en lag som gäller världen över angående mass stämningar så dom kan skita i oss, hota oss, låsa trådar....vart är Blizzard på väg

Ja, det är ju sjukt störande sånt här...

Vilket forum är det som de hotar folk på?

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem

Ska tydligen vara hela battle.net som är nere?

Kan nån bekräfta?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

We are currently testing some possible fixes for the issues encountered, and hope this will help us get the service back up as soon as possible.

Källa: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210123010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Ska tydligen vara hela battle.net som är nere?

Kan nån bekräfta?

Det är bara europeiska servers som är drabbade

Amerikanska är uppe iaf

Permalänk
Medlem

Denna tycker jag är ganska träffsäker:

http://i.imgur.com/gVJ0J.gif

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är Blizzard utan att det står till de högre "makterna". Kan vara så att dom inte har så mycket resurser då de ägs av ett telekombolag motsvarande Telia/Tele2 i Frankrike. Dom kanske snålar med pengarna. Det är min åsikt, men den är osannolik.

Att det ligger nere på en söndag kan vara med att trycket på söndagar alltid är störst, se bara på World of Warcraft-servrarna genom åren, kön har för det mesta varit längst på söndagar. Många är helt enkelt lediga och vill spela, i och med detta så kan trycket vara för stort att dom måste vidta åtgärder genast istället för att det brakar ut ordentligt och det ligger nere en bra längre stund en några timmar / halvdag.

Att vara Blizzard är ingen lätt match, det är samma med att vara ett IT-företag som erbjuder hostingtjäsnter. De har samma krav på sig från sina kunder. Skillnaden mellan ett IT-företag och ett spelföretag(Blizzard) är när spelservrarna på Blizzard dör blir det krig, folk blir allmänt arga, det bildas grupper och man i stort sett smutskastar Blizzard och andra "motdemonstranter" för att man har betalat en mindre summa pengar för att roa sig själv. Och i IT-företagsfallet där man betalar en betydligt större summa pengar för att utföra/förenkla sitt arbete för att tjäna pengar.
Ni har självklart rätt att vara sura och arga, men behövs det använda sådana ord och uttryck mot Blizzard och andra som tycker att man ska ta det med "en nya salt"?
Så ta de nu lugnt alla som är sura och buttra, gör något annat istället, skriv en lista över alla error codes med förklaring, det tror jag många kommer ha nytta över
Det har hänt innan och kommer hända igen, servrarna kommer komma upp!

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Ska tydligen vara hela battle.net som är nere?

Kan nån bekräfta?

Starcraft 2 funkar bra

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weps:

Denna tycker jag är ganska träffsäker:

http://i.imgur.com/gVJ0J.gif

Så som det är nu så kanske man borde spela upp den baklänges ;).

Fann denna via D3 forumet, lite smårolig faktiskt :).
http://www.youtube.com/watch?v=I43GUnZN_s4

Permalänk
Skrivet av Dusty Circuit:

Ja, det är ju sjukt störande sånt här...

Vilket forum är det som de hotar folk på?

deras oficiella tech support finns en tråd med över 1000sidor som kan stängas när som helst men kan visa här från deras officiella tech support sidan 1000nånting
"They just locked the other thread because the GMs got crap because of they did not say a thing for 3 hours and all the sudden they gave out threats about banning people... Is this what i paid for? To not be able to use the product and then get threats from Blizzard employes when i demand a explenation? Seriously?! Fun fact... There are laws in europe that states that a product that DOES NOT WORK AS INTENDED.. Must lead to a refund if people demands it. Think about if everyone demanded a refund..... :"

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Det är inte bara som den ekonomiska krisen som drabbat Europa. även server pesten tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weps:

Denna tycker jag är ganska träffsäker:

http://i.imgur.com/gVJ0J.gif

hahahaha oh herregud xD

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk

Fattar inte varför så många har problem med att man lackar över att Blizzard inte levererar, hade det handlat om ett flygbolag som fuckar upp, lr comhem, lr vad som så hade ingen klagat på de som e missnöjda mid sin ej fungerade produkt. Jag har inte köpt en halvfärdig produkt. Jag har köpt ett spel som jag ska kunna spela, när det så behagar mig. Jag skiter faktist i VARFÖR jag inte kan spela när jag vill, jag vill bara ha det jag köpt.

Permalänk

Nu kommer man in igen.... ;D

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Permalänk

INte jag Error 37

Permalänk
Hedersmedlem

Det som stör mig mest med att servrarna är nere, är att detta är precis vad jag befarade när "Online Only" kom på tal. Jag är en singleplayerfantast(läs: lonefag) som alltid spelar ensam, varför ska jag behöva lida av att Blizzards servrar strular?

Måste vara ett ganska fett problem dock, räkna med att de på Blizzard är lite stressade för stunden. Anledningen till att de reagerar med "hot" och annat är väl att mailboxen och andra kritikkällor svämmar övar, och då inte med konstruktiv kritik, utan: "Make ze servers work i paid for this, bitches!".

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bladezkin:

Nu kommer man in igen.... ;D

The servers are busy <.<

De slängde väl upp någon gammal skitserver från SC1-tiden, som tar hand om några spelare ;P

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ORanje:

We are currently testing some possible fixes for the issues encountered, and hope this will help us get the service back up as soon as possible.

Källa: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210123010

WTH, har de två trådar om det? :S

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210102986

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Haha, klockrent! Precis som mig idag då. Jag hade nog suttit inne annars, men error 37 fick mig att gå ut

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag hatar verkligen att det ska behöva vara såhär Vi vill ju liksom bara kunna spela spelet vi köpt. Är det för mycket begärt?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en app som visar status på servern.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Haha, klockrent! Precis som mig idag då. Jag hade nog suttit inne annars, men error 37 fick mig att gå ut

För mig blev det årets första joggingrunda. Nytt personsämsta och blodsmak i munnen. Håll er inne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklassthlm:

Fattar inte varför så många har problem med att man lackar över att Blizzard inte levererar, hade det handlat om ett flygbolag som fuckar upp, lr comhem, lr vad som så hade ingen klagat på de som e missnöjda mid sin ej fungerade produkt. Jag har inte köpt en halvfärdig produkt. Jag har köpt ett spel som jag ska kunna spela, när det så behagar mig. Jag skiter faktist i VARFÖR jag inte kan spela när jag vill, jag vill bara ha det jag köpt.

Troligtvis hade flygbolagen och comhem också lite problem när dom startade upp sina tjänster.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag hatar verkligen att det ska behöva vara såhär Vi vill ju liksom bara kunna spela spelet vi köpt. Är det för mycket begärt?

tydligen det cirkulerade lite andra skaer på formuen om att allas karaktärer är borta men det är nog bara BS från ån som var väldans arg just då rykten är ju inte sanning så att säga

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Yes, nu kom jag in. Det räckte att försöka logga in så där 25-30ggr senaste 5 min så kom jag in till slut
Så hacka på inloggninsskärmen

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580