Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

MineCraft laggar.

Hej
köpte en ny data för en månad sen och nu skulle jag installera minecraft eller ladda ner det. Hur som helst laggar det men jag tror inte det borde göra det har installerat 64 bit java och jag kan maxa deus ex och starcraft 2 (dom spelen jag kör) så jag förstår inte varför jag kan inte köra minecraft det laggar så mycket så det är ej spelbart. Mina komponenter :
Gtx 680
i7 - 3820@ 4.2Ghz
16 Gb ram 1866
Asus P9X79 Pro
ADATA 120Gb SSD
WD 1Tb

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag antar att du använder Windows 64-bit? Snackar du om singleplayer eller multiplayer?

Det är skillnad på server-side och client-side lagg

Permalänk
Medlem

fps drop eller nätverkslagg?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

köpt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag och ett gäng kompisar har alla fått massiva FPS drop i nether i multiplayer. Vi var på en bukkti server och har ingen aning om varför. känns det som det kan vara relaterat?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

jag har 64 bit och det är singel player, tack för alla svar hittils å jag har köpt det

Visa signatur

-

Permalänk

nu såg jag även det är blå streck runt blocken har testad att tagit bort .minecraft men inget hjälper

Visa signatur

-

Permalänk

Har också märkt att jag hade lite FPS problem med Minecraft på senaste tiden, flöt på bra med några hundra FPS ett par minuter, och plötsligt hoppade frame raten ner till 10-20 FPS och stannade där tills jag startade om det, nästa gång blev det samma visa igen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Kollat minnesanvändning? Några mods eller vanilla?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Gör så att du startar minecraft från en .bat fil, så du får mer minne designerat till just MC. Har själv 6GB till enbart minecraft. Du kan hitta mer info på internet om vad det ska stå i den, är på telefonen.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Kom på vad jag skulle göra.
Tack för att ni försökte/hjälpa så här var lösningen i alla fall om någon annan har det problemet.
Nvidia kontrollpanel-->justera bildinställningar.....--->låt 3d programmet bestämma
Sen efter det så var det borta.

Visa signatur

-