Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Flera skärmar till bärbar dator

Permalänk
Medlem

Flera skärmar till bärbar dator

Vad är kraven för att ha flera skärmar och hur vet man om en dator klarar det?

Har tänkt mig en liten bärbar, sk ultrabook. Förhoppningsvis så kommer det komma med såna innan sommaren är slut som har Nvidia GT640M, i värsta fall så finns det ju en möjlighet att jag skulle kunna köpa en med Intel4000HD.

Klarar både Nivdia 5xx och 6xx och IntelHD4000 att visa och köra två skärmar?

Klarar Intel4000HD att prestandamässigt visa och uppdatera två skärmar samtidigt? Pratar om program och internetsidor som uppdateras ganska frekvent, men inget mer avancerat än så.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Vad är kraven för att ha flera skärmar och hur vet man om en dator klarar det?

Har tänkt mig en liten bärbar, sk ultrabook. Förhoppningsvis så kommer det komma med såna innan sommaren är slut som har Nvidia GT640M, i värsta fall så finns det ju en möjlighet att jag skulle kunna köpa en med Intel4000HD.

Klarar både Nivdia 5xx och 6xx och IntelHD4000 att visa och köra två skärmar?

Klarar Intel4000HD att prestandamässigt visa och uppdatera två skärmar samtidigt? Pratar om program och internetsidor som uppdateras ganska frekvent, men inget mer avancerat än så.

Hade en gammal acer med ati 4850M, hade den på 1366x768 med en 1440x900 skärm. Funkade galant, det enda du behöver är ett hdmi/dvi/vga uttag på din bärbara dator

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Har jag fattat rätt så stödjer Intel HD4000 3 st skärmar. Men att det skulle kräva minidisplayport. Frågan är hur man skulle koppla in det i så fall....

Skrivet av ohoy:

Hade en gammal acer med ati 4850M, hade den på 1366x768 med en 1440x900 skärm. Funkade galant, det enda du behöver är ett hdmi/dvi/vga uttag på din bärbara dator

Antar att det besvarar hela frågan

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport