Permalänk

Bluetooth Headset

Hej!

Är på jakt efter ett par trådlösa hörlurar med inbyggd mic för telefonsamtal, dvs ett bluetooth headset.
Det ska vara bra ljud så jag även kan lyssna musik. Huvudbygel är ett måste.

Produkter som jag hittat intressanta är :
Beats by dre Wireless
Sennheiser MM550

Har nån av er erfarenhet av produktområdet? och kan ge tips på bra lurar.

/Johan

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby3ds:

Hej!

Är på jakt efter ett par trådlösa hörlurar med inbyggd mic för telefonsamtal, dvs ett bluetooth headset.
Det ska vara bra ljud så jag även kan lyssna musik. Huvudbygel är ett måste.

Produkter som jag hittat intressanta är :
Beats by dre Wireless
Sennheiser MM550

Har nån av er erfarenhet av produktområdet? och kan ge tips på bra lurar.

/Johan

Har samma problem. Följer tråden med intresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Ser att du skriver att bygel är ett krav, men vill ändå slå ett slag för Jabra BT3030, ett BT-headset som hänger runt halsen. Det har förvånansvärt bra tryck och ljudkvalitet. Kostade från början närmare 1000:- när det kom, nu går det att få för under 400:-!

Jag kör det med ett par Sennheiser IE8 och det är riktigt trevligt ljud! Förmodligen betydligt bättre än både Beats och MM550 ^^

Bra mic har det också, plus att man kan byta låt, justera volymen och svara/lägga på på ett enkelt sätt.

Tål dessutom regn och ser rätt coolt ut

/ ChriG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChriG:

Ser att du skriver att bygel är ett krav, men vill ändå slå ett slag för Jabra BT3030, ett BT-headset som hänger runt halsen. Det har förvånansvärt bra tryck och ljudkvalitet. Kostade från början närmare 1000:- när det kom, nu går det att få för under 400:-!

Jag kör det med ett par Sennheiser IE8 och det är riktigt trevligt ljud! Förmodligen betydligt bättre än både Beats och MM550 ^^

Bra mic har det också, plus att man kan byta låt, justera volymen och svara/lägga på på ett enkelt sätt.

Tål dessutom regn och ser rätt coolt ut

/ ChriG

Men får man noice cancelling då? Det är det jag gillar med mm-550 ... som har detta om jag inre fattat helt fel....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Men får man noice cancelling då? Det är det jag gillar med mm-550 ... som har detta om jag inre fattat helt fel....

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge man kör med bra isolerande InEar så behövs det inte. Kan man inte leva med InEar så får man väl kolla på nåt alternativ som MM-550, de har ju dock fått väldigt varierade omdömen..

Ett par bra InEar ska dock ge ungefär samma upplevelse som ett par bra slutna för portabelt bruk, med skillnaden att de är lättare och smidigare att stuva undan när det behövs.

Kan rekommendera Sennheiser IE8, de har en väldigt luftig och bred presentation av ljudbilden för att vara InEar och har dessutom en justering så att man kan ställa upp basnivån direkt på luren via ett reglage om man är lagd åt det hållet
(hifi-nördar som jag håller den dock nära botten och tycker att det är mycket bas ändå ^^)

/ ChriG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChriG:

Så länge man kör med bra isolerande InEar så behövs det inte. Kan man inte leva med InEar så får man väl kolla på nåt alternativ som MM-550, de har ju dock fått väldigt varierade omdömen..

Ett par bra InEar ska dock ge ungefär samma upplevelse som ett par bra slutna för portabelt bruk, med skillnaden att de är lättare och smidigare att stuva undan när det behövs.

Kan rekommendera Sennheiser IE8, de har en väldigt luftig och bred presentation av ljudbilden för att vara InEar och har dessutom en justering så att man kan ställa upp basnivån direkt på luren via ett reglage om man är lagd åt det hållet
(hifi-nördar som jag håller den dock nära botten och tycker att det är mycket bas ändå ^^)

/ ChriG

Jag har rätt bra in-ears idag, men jag åker 50-60 minuter lokalbuss varje dag och blir trött i huvudet av ljudet som smiter igenom... Dessutom kunde jag används dem när jag pratar i tfn på jobbet... Har jabra multipoint?

Att jag inte beställt mm-550 är just för att de fått så blandade recensioner... Jag antar att de som har kravpå ljudkvalitet blir besvikna, men jag är nog inte så kräsen, så länge det inte låter skit...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Vad finns det för motsvarande alternativ med kabel?
dvs hörlurar med inbyggd mic.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Har läst på lite om jabra bt3030, och omdömena verkar spela mina farhågor om bt-lurar/lösningar ...
Dåligt ljud, kort batteritid, halvsvårt att få multi point att funka..

Jag kanske ska leta headset jag med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tycker att BT3030 låter helt ok för att vara en portabel lösning.
Kort batteritid vet jag inte, laddar mitt ett par ggr per vecka och både pratar och lyssnar på musik genom det varje arbetsdag. Går att ladda via en dator med en vanlig USB-kabel.

Skall förvisso sägas att jag mest lyssnar på det med ett par Jays-lurar i hjälmen när jag kör MC..

Nu när jag tänker efter så kör jag mest IE8 direkt i telefonen, så glöm vad jag sa om IE8 och BT3030, förvirrad..

Men med Jays-lurarna tycker jag att det låter rätt bra, även om fartvinden brusar och har sig en del.

Vidhåller att jag tycker att det är helt ok kvalitet för att vara en portabel lösning, dessutom rätt billig.

/ ChriG

Edit: Det är ju så billigt nu så köp ett ex och prova vet jag, om du inte gillar det kan du alltid ge bort det i födelsedagspresent till någon eller liknande

Permalänk

Jag fick kasta in handduken och köpa trådburna lurar.
Det blev ett par BOSE OE2i (efter 1 timmes provande bland alla lurar på mediamarkt).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976109

Grymt nöjd!, Vilket ljud

Lurarna har iphone kontrollen på sladden (mic, volym, svara-knapp)

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz