IE9 hur får jag bort den gula irriterande listen

Permalänk
Medlem

IE9 hur får jag bort den gula irriterande listen

Jag har nyss installerat IE9 och nu när jag skall spara nån fil så dyker det upp en irriterande avlång ruta eller list längst ner där det står typ

" Vill du öppna eller spara 1243468990433442.com från irriterande.com " ÖPPNA SPARA ELLER AVBRYT

Hur får jag bort denna jobbiga sak?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Det är bara att installera Chrome istället så försvinner den nog.

Permalänk
Medlem

Standard i ie9. (verktyg - visa hämtningar)

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på den som säger byt till något annat. Hjälp personen istället.

Tänker inte gå offtopic. Säger det bara kort och gott. Släng google chrome i sjön. Det hör hemma långt och djup ner i marianagraven.

Följ föregående instruktion och sedan bocka ur visa meddelanden vid hämtning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Börjar bli trött på den som säger byt till något annat. Hjälp personen istället.

Tänker inte gå offtopic. Säger det bara kort och gott. Släng google chrome i sjön. Det hör hemma långt och djup ner i marianagraven.

Följ föregående instruktion och sedan bocka ur visa meddelanden vid hämtning.

jag håller med dig, så här är det jämt suck..... tack för ditt stöd, men du jag hittar inget där jag kan bocka ur visa medelanden vid hämtning. Finns inget sånt under verktyg-visa hämtningar

Visa signatur

Fear

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Börjar bli trött på den som säger byt till något annat. Hjälp personen istället.

Tänker inte gå offtopic. Säger det bara kort och gott. Släng google chrome i sjön. Det hör hemma långt och djup ner i marianagraven.

Följ föregående instruktion och sedan bocka ur visa meddelanden vid hämtning.

Fel fel fel, släng IE i marianergraven och använd vilken sketen webläsare som helst som faktiskt följer rådande standarder. Chrome är ju dock att föredra såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Fel fel fel, släng IE i marianergraven och använd vilken sketen webläsare som helst som faktiskt följer rådande standarder. Chrome är ju dock att föredra såklart.

Jag förstår inte varför du bryr dig om vilken webbläsare han föredrar... Vill han ha IE så har han antagligen skäl till varför.

Permalänk
Skrivet av berra200:

Jag förstår inte varför du bryr dig om vilken webbläsare han föredrar... Vill han ha IE så har han antagligen skäl till varför.

Jag bryr mig eftersom jag jobbar som webbutvecklare. På grund av såna som honom blir vi tvugna att sitta i timmar och göra fulfixar för att det ska fungera i IE, plus att allt arbete vi lagt ner på att det ska se bra ut ofta är förjäves då IE inte klarar av att visa det. Thats why.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

jag håller med dig, så här är det jämt suck..... tack för ditt stöd, men du jag hittar inget där jag kan bocka ur visa medelanden vid hämtning. Finns inget sånt under verktyg-visa hämtningar

Inställnings ikonen- visa hämtningar- alternativ

Nu dyker det upp en ruta. Här i bocka ur visa meddelanden.

Permalänk
Medlem

Håll er till det jag frågade om istället och sluta jiddra om allt annat, IE har alltid funnits från början va jag vet och finns fortfarande så många använder det fortfarande punkt slut och hjälp mig med den rutan jag inte vet hur jag skall få bort som säkert går att få bort.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Använda hämtningshanteraren i Windows Internet Explorer 9
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Using-download-ma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Inställnings ikonen- visa hämtningar- alternativ

Nu dyker det upp en ruta. Här i bocka ur visa meddelanden.

Hmm alltså e jag ute helt o cyklar jag. Jag går in på verktyg-visa hämtningar-alternativ då får jag upp en ruta men där står bara " medela mig när hämtningar slutförts " som jag kan bocka i endast

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Undersöker det hela lite mer noggrant. Här kommer lite länkar som kanske kan ge dig svaret på din fråga

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Internet-Explorer...
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/SmartScreen-Filte...
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Using-download-ma...

Du får ursäkta mig. Jag använder Mozilla Firefox Aurora till vardag och är lite ringrostig med IE9. Jag försöker alltid hjälpa med frågan så gott det går och jag säger inte till användaren att byta webbläsare bara för att jag använder något annat. Om jag hade velat hade jag kunnat gått helt offtopic och kunnat försvara mig till vad som är bra och inte bra med respektive webbläsare. Nu var inte frågan att byta webbläsare utan att lösa ett visst problem med den webbläsare som användaren vill ha och är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Jag bryr mig eftersom jag jobbar som webbutvecklare. På grund av såna som honom blir vi tvugna att sitta i timmar och göra fulfixar för att det ska fungera i IE, plus att allt arbete vi lagt ner på att det ska se bra ut ofta är förjäves då IE inte klarar av att visa det. Thats why.

Då borde det vara Microsoft du ska bry dig om, inte användarna. Jag är tex. tvungen att använda IE i skolan för att man inte får installera massa skit på datorerna och jag antar att det är så på många fler ställen också.
------------------

Förlåt TS för offtopic.

Permalänk
Skrivet av berra200:

Då borde det vara Microsoft du ska bry dig om, inte användarna. Jag är tex. tvungen att använda IE i skolan för att man inte får installera massa skit på datorerna och jag antar att det är så på många fler ställen också.
------------------

Förlåt TS för offtopic.

Klart att det till stor del är MS fel, men så länge folk använder IE kommer det inte bli någon förändring. Först när de ser att användarna sviker kanske de får tummen ur, och det är vad som håller på att hända. Vad jag inte förstår är folk som är så lata att de inte orkar lära sig ett lite annorlunda gränssnitt trots att det är bättre på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Klart att det till stor del är MS fel, men så länge folk använder IE kommer det inte bli någon förändring. Först när de ser att användarna sviker kanske de får tummen ur, och det är vad som håller på att hända. Vad jag inte förstår är folk som är så lata att de inte orkar lära sig ett lite annorlunda gränssnitt trots att det är bättre på alla sätt.

Fast om flera personer tar kontakt med MS och ger lite kritik så kanske dom ser problemet med nya ögon. Självklart måste MS ändra på sig om användare slutar använda IE men tänk dig att företag, skolor och faster Agda kommer antagligen inte bry sig om att byta webbläsare utan använda det som levereras med datorn.

Jag använder FF och tycker det är den bästa läsaren för mig för att jag anser att Chrome(har testat flera gånger) inte har samma flyt som FF när man scrollar eller surfar på lite tyngre sidor så som Prisjakt.

Smaken är som baken, och den är delad!

Mvh