Gigabyte Z68XP-UD3 moderkort integrerad ssd. Bra?

Permalänk
Medlem

Gigabyte Z68XP-UD3 moderkort integrerad ssd. Bra?

Såg nu att Gigabyte har släppt ett moderkort med en 20 gb integrerad ssd disk. Såg intressant ut men frågan är vad syftet är för den integrerade ssd disken? Är det meningen att man ska ha operativsystemet på den? Är det någon som sitter på detta kort eller har erfarenhet om kortet?

http://www.inet.se/artikel/1902067/gigabyte-z68xp-ud3-i-ssd

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem

Misstänker att meningen med SSDn är att använda den med hybridlösning med en mekanik hårddisk. Med andra ord, filer som används ofta och mycket sorterar automatiskt in på SSDn.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Misstänker att meningen med SSDn är att använda den med hybridlösning med en mekanik hårddisk. Med andra ord, filer som används ofta och mycket sorterar automatiskt in på SSDn.

A började tänka på det också nu på efterhand. Undra dock om det är ett bra kort?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Intel har en ny funktion där en SSD eller en del av en SSD (upp till 64GiB) kan användas som cache för en mekanisk hårddisk.
Det ger SSD-liknande prestanda vid uppstart och laddning av data som man använder ofta (ex. om man spelar SCII varje dag [och inte varvar med 7-8 andra spel] så reduceras laddningstiderna i det).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Gigabyte Z68x-ud3h-b3 problem
Har precis fått mitt moderkort, det är helt ok men jag stör mig på en grej; saken är den att jag kan inte få mitt headset och mus att slockna då de har leds som lyser jag vet att det har något att göra med moderkortets energi spar funktion, men finns det något sätt man kan stänga av denna funktion? Det är ganska jobbigt att ha ett headset och mus som lyser när man ska sova.