2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Det var interna diskar som faktiskt säljs jag menade. Jag tror inte precis att en kinesiskt tillverkare köpt WDs externa HDDs för att sedan plocka ut den interna disken och sälja den för en tredjedel av priset.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick den förra sparken kanske eller kom de på att de behöver någon som kontrollerar vad som köps in månne...

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Fick den förra sparken kanske eller kom de på att de behöver någon som kontrollerar vad som köps in månne...

Sista ansökningsdag var 31 Maj. Så mycket möjligt är att det är någon helt ny på jobbet som godkänt denna order Hårddiskar

Köpte en disk själv nu också!

Permalänk
Medlem

En beställd på faktura, får vi se vad som händer

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett helt vanligt jobb som inköpsassistent
Tror knappast det har något med detta att göra, inköparna gör besluten, kanske tillsammans med kvalitetsansvarig och inte med någon assistent.

Permalänk
Medlem

Ställer mig också i kö
Beställde 1st på faktura, de kommer först efter den 18e juni?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

En polare jobbar på en av de större konkurrenterna och där skrattas det friskt åt CDON´s megablunder.
Finns ju inte en sportkeps att detta kommer gå vägen, alla får pengarna åter, fakturor makuleras och CDON får besöka nån PR-byrå för att knyta ihop en bra story som ser bra ut för kunderna.

Även jag sitter med popcornskålen laddad i högsta hugg

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

En polare jobbar på en av de större konkurrenterna och där skrattas det friskt åt CDON´s megablunder.
Finns ju inte en sportkeps att detta kommer gå vägen, alla får pengarna åter, fakturor makuleras och CDON får besöka nån PR-byrå för att knyta ihop en bra story som ser bra ut för kunderna.

Även jag sitter med popcornskålen laddad i högsta hugg

För oss konsumenter så är det hittils Win-Win, endast för CDON det kan bli lite svettigt asså.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

En polare jobbar på en av de större konkurrenterna och där skrattas det friskt åt CDON´s megablunder.
Finns ju inte en sportkeps att detta kommer gå vägen, alla får pengarna åter, fakturor makuleras och CDON får besöka nån PR-byrå för att knyta ihop en bra story som ser bra ut för kunderna.

Även jag sitter med popcornskålen laddad i högsta hugg

Håller med dig fullkomligt
Men hoppa på båten med popcorn och beställ en disk du med på faktura!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt att dom inte provat och kollat produkten innan dom slänger ut den på hemsidan?
I alla fall när det gäller elektronik av lite tveksamma leverantörer från fjärran östern, troligtvis

Permalänk
Medlem

*popcorn*

Jag hoppas att ni som beställt diskar genom erbjudandet kan skratta åt det hela när CDON senare går ut med att de "tyvärr inte kan leverera diskarna då de visat sig vara defekta från fabrik" (som ursäkt för den egentliga USB-flash som sitter i höljet.)

Stor humor detta!

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk

Det blev 2 för mig med på faktura ofc

Permalänk
Medlem

spännande

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

De ändrade väl sista datumet man kunde beställa hårddisken på med.

På produktsidan stod det tidigare att sista datum var den 8.e vilket nu är den 18.e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sitrus:

De ändrade väl sista datumet man kunde beställa hårddisken på med.

På produktsidan stod det tidigare att sista datum var den 8.e vilket nu är den 18.e

Dom ville väl få mer tid att hitta en 2tb 2.5"disk XD

Sitter och funderar starkt på om jag orkar chansa på att beställa eller inte.
Någon här som hört om större än 1.5tb i 2.5"?
1.5tb ligger ju på 12.5mm och största jag vet i 9.5mm är "bara" 1tb i 2.5"

Blir väl att lassa fram popcorn här med och se hur det går för atta oms beställt XD

Lycka till folk, får se om jag ansluter mig eller inte sen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Dom ville väl få mer tid att hitta en 2tb 2.5"disk XD

Jag funderade på det med. Kommer CDON våga stå för sin blunder och publikt redogöra att de tabbat sig, eller kommer de rota fram ersättningsdiskar till de som beställt och låtsas som ingenting?

Spänningen växer

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Jag funderade på det med. Kommer CDON våga stå för sin blunder och publikt redogöra att de tabbat sig, eller kommer de rota fram ersättningsdiskar till de som beställt och låtsas som ingenting?

Spänningen växer

Om det visar sig att det är fakes tror jag att de stödjer sig på att det är "begränsat antal", för att slippa leverera. Som någon skrev innan.

Permalänk
Medlem

Tror inte att de kommer leverera en enda 2TB:are.
Priset är för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

Någon kommer få byta den fina kontorsstolen mot skurkäpp och dammtrasa på CDON´s kontor

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Beställde en. Det här var sjukt billigt, är det någon som fått sin levererad?

Edit: Jaha dom har inte kommit nej.

Klarna är ju luder, kommer jag få en faktura INNAN hårddisken??

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Beställde en. Det här var sjukt billigt, är det någon som fått sin levererad?

Edit: Jaha dom har inte kommit nej.

Klarna är ju luder, kommer jag få en faktura INNAN hårddisken??

Du kanske skulle läsa igenom köpvillkoren före du beställer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Beställde en. Det här var sjukt billigt, är det någon som fått sin levererad?

Edit: Jaha dom har inte kommit nej.

Klarna är ju luder, kommer jag få en faktura INNAN hårddisken??

Läser du så skriver CDON att de skickar fakturan i samband med produkten.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Denna tråd skall följas

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Om det visar sig att det är fakes tror jag att de stödjer sig på att det är "begränsat antal", för att slippa leverera. Som någon skrev innan.

Om ingen i tråden här får en disk, och de helt enkelt säger sig att diskarna tog slut/leveransen var itne så stor som vi räknat och likande. Visar de verkligen att de inte är seriösa. Frågan är hur många ordrar de har som väntar.

Permalänk
Medlem

8 diskar beställda, får man vänta med spänning och se vad man får och vad det är för höjd på dem så man vet vilka 5.25 -> 2.5 adaptrar man behöver.

Oavsett vilken disk man får så är 599 för 2 TB ungefär som innan katastrofen så

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Medlem

Haha, åå kan någon ta på sig att räkna alla beställda diskar?
Sen kan vi säga så att alla nya som skriver att de beställt diskar adderar ihop det med det totala innan personen i fråga och skriver det i sitt inlägg så kan vi hålla koll på hur många diskar som ska till SweC'are!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du kanske skulle läsa igenom köpvillkoren före du beställer.

Trollar du med mig? Har någon någonsin gjort det? Det är som att läsa igenom villkoren när man uppdaterar iPhonen.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Trollar du med mig? Har någon någonsin gjort det? Det är som att läsa igenom villkoren när man uppdaterar iPhonen.

Var ju inte riktigt att jämnföra med itunes villkoren och dessa som var 3 rader med typ 20 ord

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Trollar du med mig? Har någon någonsin gjort det? Det är som att läsa igenom villkoren när man uppdaterar iPhonen.

Självklart läser jag igenom köpvillkoren.
Så jobbigt är det verkligen inte.