Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är mitt internet tillräkligt bra?

Permalänk
Medlem

Är mitt internet tillräkligt bra?

Tja. Jag skulle vela veta om mitt internet är tillräkligt bra för att spela bf3/mw3? Jag testa mitt internet på speedtest.net och det blev Ping 18ms, download 7,0mbs, upload 70kbs? Jag testa flera ggr och i snittbblev det den hastigheten.

Permalänk
Medlem

Det bör räcka har också 8/1 lina och mw3/bf3 rullar på utan problem dock på xbox men det är nog inte en sån stor skillanad på PC

Permalänk
Medlem

Allt ser bra ut förutom uploaden. 70kbs? Är du säker på det? Verkar konstigt annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eltrain:

Allt ser bra ut förutom uploaden. 70kbs? Är du säker på det? Verkar konstigt annars.

om man har 8/1 lina har man 70kbps i upp jag pendlar mellan 70-80kbps i upp och man blir ju ändå inte utvald till host i t.ex mw3 så det är inga problem.

Permalänk
Avstängd

du behöver inte nån hög upload

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

om man har 8/1 lina har man 70kbps i upp jag pendlar mellan 70-80kbps i upp och man blir ju ändå inte utvald till host i t.ex mw3 så det är inga problem.

Nu har du nog tänkt lite snett, släng på en nolla så ligger du närmre verkligheten.
Alternativt 0.1Mbps, men det låter jävligt otroligt eftersom det är långsammare än ISDN.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malte_h:

Tja. Jag skulle vela veta om mitt internet är tillräkligt bra för att spela bf3/mw3? Jag testa mitt internet på speedtest.net och det blev Ping 18ms, download 7,0mbs, upload 70kbs? Jag testa flera ggr och i snittbblev det den hastigheten.

jag lirar BF3/D3 mm utan problem(för det mesta) med ett mobilt bredband:P ligger runt 2-3mb/s o ca: 100 i ping.
Så tror inte det ska va några problem för dig att spela med den hastigheten du har

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Enity:

Nu har du nog tänkt lite snett, släng på en nolla så ligger du närmre verkligheten.
Alternativt 0.1Mbps, men det låter jävligt otroligt eftersom det är långsammare än ISDN.

70kbps är la rätt nära 0.1mbps?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Det skall fungera bra men rekommenderar att du undviker att hosta server på cod över Internet om du har planer för det. Kanske dags för en uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

70kbps är la rätt nära 0.1mbps?

Han skriver ju att han har 8/1 inte 8/0.1

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Notera skillnaden på KB/s och kbps, helt olika siffror, men en skillnad på storleken 8.

8 kbps = 1KB/S

Permalänk

lugnt, spelade själv förut på 24/1-lina och det funkade perfa, inga problem alls förutom när både jag och brorsan var inne på skype samtidigt och spelade (uppladdningshastigheten för låg antagligen)

Permalänk
Medlem

Själv hade jag 0,25mbit och spelade på förut i många år. Inga problem där heller

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av eltrain:

Allt ser bra ut förutom uploaden. 70kbs? Är du säker på det? Verkar konstigt annars.

oj det stog: 0.78 Mbit/s. VAr det bättre eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malte_h:

oj det stog: 0.78 Mbit/s. VAr det bättre eller?

0,78Mbit/s är= 78kbps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malte_h:

oj det stog: 0.78 Mbit/s. VAr det bättre eller?

Ja, 0,78 Mbit/s är tillräcklig uppladdningshastighet.

Permalänk
Skrivet av Solding:

jag lirar BF3/D3 mm utan problem(för det mesta) med ett mobilt bredband:P ligger runt 2-3mb/s o ca: 100 i ping.
Så tror inte det ska va några problem för dig att spela med den hastigheten du har

Har testat med att spel via Iphonen nån gång när bredbandet varit nere tror jag hade 7 mbit/s men det var helt världelöst laggar ju till ibland och 100 i ping suger verkligen.
Folk med så hög ping borde blockeras för dom sänker kvaliten på servern.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

0,78Mbit/s är= 78kbps...

Nej det är det inte.
0.78Mbps är 780kbps

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Malte_h:

download 7,0mbs, upload 70kbs

Det bör snarare vara 700 kbit/s upp. Jag har 8/1 och snittar 7 Mbit/s ner och 1 Mbit/s upp.

Skrivet av Henke779:

0,78Mbit/s är= 78kbps...

Nej.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Nej det är det inte.
0.78Mbps är 780kbps

vadå nej? har 8/1 och inte fan har jag 780kbps i upp, har ca 780kbps ner och har 8 ner inte 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

vadå nej? har 8/1 och inte fan har jag 780kbps i upp, har ca 780kbps ner och har 8 ner inte 1

Då ska du nog kontakta din ISP för du har helt värdelös hastighet, eller så kanske du ska lära dig skillnaden på b och B.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

vadå nej? har 8/1 och inte fan har jag 780kbps i upp, har ca 780kbps ner och har 8 ner inte 1

Har du bara 780kbps ner så har du inte ens 1Mbit..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av Pletron:

0.78mbps är runt 70kb/s men inte 78kbps...

kb/s = kbps...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av akkaniclas:

kb/s = kbps...

Skickades från m.sweclockers.com

My bad!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt att hålla reda på B/b och att omvandla från M till k i denna tråden märker jag.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Alfsvåg:

vadå nej? har 8/1 och inte fan har jag 780kbps i upp, har ca 780kbps ner och har 8 ner inte 1

Jag visste det. Såna här trådar urartar alltid så här.

För det första: Om man inte vet skillnaden på bit och byte så ska man inte hävda någonting om det.

kb/s är INTE samma sak som kB/s. För b är INTE samma sak som B.

Litet b står för bit.

Stort B står för byte, som (i alla sammanhang vi behöver bry oss om) är 8 bitar och inget annat.

(För att undvika missförstånd kan man skriva byte som B och bit som bit.)

Det betyder att 8 Mbit/s är lika med 1 MB/s. Alltså är det fullt normalt om man kan ladda ner filer i 780 kB/s på en 8 Mbit/s uppkoppling.

Punkt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Har du bara 780kbps ner så har du inte ens 1Mbit..

man brukar inte få ut exakt 1000kbps ner när man har 1Mbit...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man kan enklast säga att med 8/1 Megabitlina (Ganska vanligt adsl), 8 Megabit ner ger 1 Megabyte, med 1 Megabit upp per sekund får man ungefär 0.125 Megabyte.

1 Megabyte per sekund är like med 1000 Kilobyte per sekund.
0.125 Megabyte per sekund är like med 125 Kilobyte per sekund.

Nu tror jag att jag varit så tydlig som möjligt och undvikit jobbiga förkortningar.