Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Jag har testat olika så kallade "Trainers" Wallhacks, speedhack mm. Det är väldigt tråkigt. Jag vill spela rent spel, jag spelar inte för score.
Förresten kunde jag även modda pistoler så att man kunde skjuta på väldigt väldigt långa avstånd och ändå döda med 1 kula om du bara sköt i foten eller benet.

Som du sa så är det folk som börjar fuska för att andra gör det. Känner skitmånga som försöker skaffa fusk för att dom tycker det är så jobbigt med fuskare .

Mjo. Är ju så. Fight fire with fire, liksom. Damagemultiplier är så gay. Helt omöjligt att säga om de drog HS eller inte, speciellt i BF utan killcam. ):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Tycker det är rätt barnsligt att skaffa fusk för att använda mot folk de misstänker fuskar, "han började" teorin är väll ganska löjlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Tycker det är rätt barnsligt att skaffa fusk för att använda mot folk de misstänker fuskar, "han började" teorin är väll ganska löjlig.

Såhär tänker jag: Om jag kan spela bra även mot fuskare så är väl det bara bevis på att jag egentligen är bättre än dom?

Permalänk

Såg en som hade dödat 495 stycken m416 med 32 skott han hade bara skjutit dom 32 skotten med den bössan. Enligt Battlelogen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Självklart suger det med fuskare, men de gånger jag stöter på det känns det som lite extra utmaning att vinna
Har lyckats vinna matcher med flera uppenbara fuskare. Man känner sig som en jävla chef då =D

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Spelade en runda igår på Webhallens TD-server, halva motståndarlaget sprang runt med Darts så det blev i princip one shot kills

Jag har mött en som jag tror fuskade, drog en RPG rätt i nyllet på honom men han överlevde och HS:ade mig.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

så när jag körde Bf3 hade jag en Kd ratio på 2.nånting 40% av kills var headshots som "close combat sniper"

fuskar jag enligt dig?
inte för att vara elak men snälla lär dig spela eller inse att det finns folk som är bättre än dig, dom måste inte fuska.
angående 1 hit kill, finns det inte sånt till spel såsom quake och sånt?

Jag har inte sagt att alla som är bättre än mig fuskar utan att det finns väldigt många fuskare vilket statistiken även påvisar. Vissa med aimbot är ju uppenbara pga av att de ställt in aimboten på att alltid få ett head shot. De drar ett direkt head shot på över 100 meter som assualt. Har dom t.ex. 3 spelare i synfältet drar de 3 head shots på raken utan att blinka.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Spela på servrar som har GGC-stream inlagt så slipper ni fuskare. Jag har erfarenheten av att det är ett väldigt effektivt system för att slippa fuskare. http://www.ggc-stream.com/

Permalänk
Medlem

Jag har nog säkert mött nån fuskare, men jag har blivit kallad fuskare själv desto fler gånger. Det säger nog en del hur utspritt fusket är. Bara för att en sanning sägs 1000 gånger behöver det inte betyda att det är sant.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Om det är något jag är trött på så är det att man har ihjäl varandra hela tiden. Ni vet, jag dödar han, han dödar mig. Samtidigt. Det var ännu värre i Bad Company 2, det hände hela tiden. Nästan var tredje kill jag hade i BC2 så dödade någon mig samtidigt som jag dödade han. Sådan konstig företeelse.. Är det bara mig btw som detta händer? Helt sjukt jobbigt.

Händer mig också sporadiskt. Inte sjukt ofta, det är för det mesta bara jag som dör...
Kanske en gång var tredje gång jag lirar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

du kan resetta statsen nu - en spm på över 2k är ingen omöjlighet

Min klankompis som har resettat statsen http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Harrius1/stats/3... ( vi spelar ESL tillsammans och pub)

Jag ligger själv på 1028 utan att ha resettat än efter 200+ h playtime.

Lär dig sikta PUNKT

när du resettar statsen vad är det som blir nollat?
är det dom fyra till höger
dvs
SPM
K/D
W/L Ratio
Accuarcy

påverkas antalet kills och longest Hs etc etc

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

när du resettar statsen vad är det som blir nollat?
är det dom fyra till höger
dvs
SPM
K/D
W/L Ratio
Accuarcy

påverkas antalet kills och longest Hs etc etc

//E

de fyra till höger - iaf vad jag kan se på min kompis profil

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Så här skulle man kunna göra: http://www.techdirt.com/articles/20120615/13250219347/interes...

Allvarligt, alltså. Att man har några servers för cheating, och så får dom hålla på där. Dom som man påkommer, blir skickade dit.

Permalänk
Medlem

Latens säger jag bara... tror tio tusen fuskare är lite knappt. Skulle gärna vilja göra något större åt alla fuskare, har dock på egen hand tagit fast en del med klara bevis. Har en pluton på battlelog som vars enda syfte är att sätta dit fuskare på plats, är dock ensam där ju nu. Initiationsrit och aktivt deltagande är krav för att gå med. Skicka ett PM här om ni är intresserade. Endast värdiga medlemmar godkännes

Just det du upplever med att du dör kan bero på flertalet saker, det är ungefär som i BC2 då du gick bakom en vägg och på något vänster lyckades du dö. Det med just latens som vi brukar kalla det fungerar lite knepigt ibland. Kort sagt kan du tänka såhär; Om du fortfarande ser fienden men han är bakom väggen, då kan du döda honom på din skärm. Detta resulterar att på hans skärm dör han bakom väggen. Brukar kicka folk som har över 120 i ping för att undvika eventuella problem med latens.

Detta är frustrerande självklart, du får hitindikator eller missar flera skott i knivastånd. Många klagar på just hitboxen pga detta, hitbox refereras oftast till området som ger indikatorer vid träff. Ibland, speciellt i äldre spel, så kan hitbox vara buggad och du träffar inte alltid trots att du siktar mitt på. Tycker att ett modernare spel som Battlefield 3 inte borde lida så mycket av dessa problem, men vad jag har sett för buggar hittills så är jag inte förvånad ett dugg. Dåligt kodat helt enkelt.

Idén med ett liv, aka one hit kill, är lite dum faktiskt. Du kan ta vilket vapen som helst och träffa på nästan alla avstånd inom iaf 400M i spelet. Kör med PP19, M249, .44 Magnum, valfri PDW. Vapen som kan skjuta relativt rakt eller snabbt och du vinner garanterat. Nackdelen med detta är att recon kommer vara den klass som är bäst i detta fall, kör med TUGS och vänta bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Såg en som hade dödat 495 stycken m416 med 32 skott han hade bara skjutit dom 32 skotten med den bössan. Enligt Battlelogen.

Skickades från m.sweclockers.com

Fantastiskt! LOL

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Fantastiskt! LOL

Han måste ha skjutit 15st hs per skott för att lyckas med det Otroligt. Säger bara det stinker FUSK om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Själv har jag märkt att vissa servrar går det bara inte att spela på. Sen om det beror på att det är många fuskare på den, att de flesta är überleet på den eller att servern bara är kass är en annan femma. Jag hoppar i alla fall bara in på servrar med 35 eller bättre i ping, så det borde inte vara lagg för min del. Om motståndare använder aimbot/aimassist är svårt att avgöra, men när man upprepade gånger blir instagibbad på ett skott(ej HS) av vapen som de facto inte ska klara det, börjar man ju undra.

Har dessutom åkt tank med en spelare i samma lag som mig som garanterat fuskade. Det är väldigt lätt att se, då jag satt som remote gunner, och sättet som jag såg att tornet rörde sig på var allt annat än normalt. Och hur lätt han såg fiender som gömde sig bakom saker var inte heller direkt normalt.

Edit: Vad man kan göra för att slippa skiten? Byt server. Känns poänglöst att rapportera utan riktiga bevis imo. För man vet ju inte.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Problemet med battlefield är att det är så svårt att avgöra om det faktiskt är fusk, det finns ingen ordentlig killcamoch det är såpass ofta man dör av olika saker man inte vet varför. Det hade varit mycket svårare att fuska om de hade haft en killcam och server side hit-detection. De enda man verkligen kan vara säker på är de som instadödar alla samtidigt och snipers som oneshottar i normal utan hs. De värsta är de som ändrar damage på assult vapen, skulle gissa på att de gör så att de tar en på två skott, det gör dem i stort sett oövervinnliga men det är inte så tydligt som om man hör ett skott och sen dör.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Man kan inte bestämma om någon är fuskare eller inte genom att se på spm. På conquest domination har nästan alla alltid över 10k poäng per runda medans de flesta ligger runt 5k i vanligt conquest.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2