D3 byter språk på tangentbord lite random

Permalänk
Medlem

D3 byter språk på tangentbord lite random

min polare har lirat D3 sen realese.
och alltid haft problem med att spelet byter språk på hans tangentbord undertiden han spelar.
första meningen han skriver blir på svenska.
nästa på engelska. sen svenska osvh.
så den switchar språk mellan sve och eng varje gång han har skrivit nått..

trodde först det var nått med språk inställningar på han dator.
men han körde på min dator och får samma fel där med.
fast jag får aldrig det felet.

vette tusan hur man går vidare med detta.
är ju inte hårdvaru fel eller inställningsfel i win7

enda som skiljer oss är ju våra battlenet konton.
och nu har jag inte så stor koll på just battle net konton..
men kan man ändra inställningar där på språk.
fast även om man kunde det så borde den inte hoppa mellan 2 språk medans han spelar.

nån som har några tips om vad man kan göra mer för att bli av med hans problem. ?

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Han trycker säkerligen alt+shift samtidigt, vilket växlar mellan tangentbordslayouter i windows.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Top tip: Om man trycker shift + alt samtidigt så byter windows språk! //Thread.

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av coll:

Han trycker säkerligen alt+shift samtidigt, vilket växlar mellan tangentbordslayouter i windows.

Skrivet av Grayson:

Top tip: Om man trycker shift + alt samtidigt så byter windows språk! //Thread.

Gôtt att båda skrev sina inlägg 13:37.

Lärde mig det där av en tjej btw.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Lärde mig det där av en tjej btw.

Haha! Det gjorde jag också! Diablo byter säkert språk ofta för man använder sig mycket av shift och alt helt enkelt

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Hjälpsam

Hadde problem som attan med det i D2 innan jag fattade vad som gjorde det

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

tyvärr är ej så fallet..
trodde det jag med i början.
han satt bredvid mig i helgen och visade problemet..
då körde han bara ren text till en polare typ:
"hej vad görs?"
och sen svarar andra polaren och min kompis trycker r som i reply och får då denna mening på engelska..
så jäkla lustigt problem..

tror inte det är alt+shift.. för borde ha sett att han trycker på dom knapparna då när man sitter bredvid.
får forska mer i detta då.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

tror inte det är alt+shift.. för borde ha sett att han trycker på dom knapparna då när man sitter bredvid.
får forska mer i detta då.

Protip: Be honom att testa trycka alt + shift igen när han får problemet... hans text borde se ut n[got s[h'r antar jag_
Understrecket är ett frågetecken, och resten är åäö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

tyvärr är ej så fallet..
trodde det jag med i början.
han satt bredvid mig i helgen och visade problemet..
då körde han bara ren text till en polare typ:
"hej vad görs?"
och sen svarar andra polaren och min kompis trycker r som i reply och får då denna mening på engelska..
så jäkla lustigt problem..

tror inte det är alt+shift.. för borde ha sett att han trycker på dom knapparna då när man sitter bredvid.
får forska mer i detta då.

.... Så som jag förstår det så översätter D3 någons text?.. Aldrig hört talas om det förut..

Permalänk
Medlem

Testa ta bort den engelska layouten i Windows?

I W7: Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar -> Tangentbord och språk -> Byt tangentbord -> Markera det Engelska och tryck ta bort.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

tycker detta är lite lustigt själv..
som sagt så satt han bredvid vid min dator och visade medans han spelade lite.
tyckte inte se att han tryckte på shift+alt men visst kan har missat nått sånt..
skall kolla vidare om han bara trollar med mig eller vaad fasiken det är som händer..

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Testa ta bort den engelska layouten i Windows?

I W7: Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar -> Tangentbord och språk -> Byt tangentbord -> Markera det Engelska och tryck ta bort.

Går även att ta bort eller ändra växlingstangenter för språk under fliken för Avancerade inställningar på samma ställe. Men om man inte använder tangentbordet på andra språk så är det ju bäst att ta bort dem helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

.... Så som jag förstår det så översätter D3 någons text?.. Aldrig hört talas om det förut..

^ Detta, han lurar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

.... Så som jag förstår det så översätter D3 någons text?.. Aldrig hört talas om det förut..

Detta är vad jag också får ut av vad TS skrivit. Om du menar att keyboardet, som merparten antagit, växlar från svensk till engelsk layout så har detta hänt mig en gång, tror det e fel i B.net.
Jag tabba när detta hände mig nämligen ut (kör windowed mode) och kollade att den stod på SV. Det gjorde den sannerligen och när jag tabba tillbaka in så skrev den fortfarande efter engelsk layout. Problemet löstes för mig efter reboot av D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Jag tabba när detta hände mig nämligen ut (kör windowed mode) och kollade att den stod på SV. Det gjorde den sannerligen och när jag tabba tillbaka in så skrev den fortfarande efter engelsk layout. Problemet löstes för mig efter reboot av D3.

Så vitt jag vet så är tangentbordslayout inställt per program, så spelet kan ha en layout och "skrivbordet" en annan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Så vitt jag vet så är tangentbordslayout inställt per program, så spelet kan ha en layout och "skrivbordet" en annan.

Säg det till windows-knappen...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

har iallafall tagit bort engelsk tangentbord på hans dator så han inte kan växla med shift+alt.
får hoppas att detta var problemet även om han säger att han inte trycker så.
skall hålla tummarna att det var så här enkelt och att han trycker omedvetet på dessa knappar och sen blir galen.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk

Jag hade samma problem. Blev riktigt jäkla förbannad.. tills.. jag tryckte shift + alt

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||