Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Repair cost var bra enligt mig. Nu är man lite räddare för att dö.

Btw, någon som fått 63 drop på act 1 ännu?

Vad kostar repair nu? Hur stor var ökning i % ungefär?

Och ser man ilvl på vapnena nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Vad kostar repair nu? Hur stor var ökning i % ungefär?

Och ser man ilvl på vapnena nu?

Ökningen är ca 400-600%. Det kostar mer än vad man hittar guld. Spelet är totalt trasigt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Repair cost var bra enligt mig. Nu är man lite räddare för att dö.

Btw, någon som fått 63 drop på act 1 ännu?

Spelar ingen roll dina grejjer tar mer skada nu än tidigare även om du inte dör. Det kostar apmycket guld att köra en butcher run. Mer guld än vad som droppas.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4775147687

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ökningen är ca 400-600%. Det kostar mer än vad man hittar guld. Spelet är totalt trasigt nu.

När jag var helt röd kostade det mig cirka 8000:- att reppa, innan patchen.

Idag när jag skulle reppa när jag blev gul kostade det mig 28 000:-

Och som inte det vore nog, har Belial buggat? Eller är det bara för mig.
När hon gör så att det blir grönt på hela marken så man blir tvungen att springa iväg, då gör hon om detta hela tiden???
4 gånger i rad fick jag det till sen var jag och 3 andra döda för vi hann inte göra något annat än springa runt.

Testade en gång till och då händer ungefär samma sak, det gick inte mer än 5 sekunder efter första gången så började hon igen...

Kostade ju en halv förmögenhet att reppa det också. Suck.

Permalänk
Medlem

Om det stämmer att man förlorar guld i snitt på att köra butcher runs är det ju helt sannslöst. Inte hört mycket positivt om denna patchen än

Permalänk

nu är rep kostnaderna höjda fan va dyrt de blev kan jag ju säga.. dog 2 gånger å då brukar de kosta typ 1400 å separera nu gostar de 14k fu asså :/

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Läste på uk forumet att durability går ner på dina saker till och med när du bara använder skills utan att bli träffad

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gronbek:

Läste på uk forumet att durability går ner på dina saker till och med när du bara använder skills utan att bli träffad

Jepp. 2 slag på lite krukor och jag fick betala 500 guld i reparation lol

Jag vägrar spela igen innan de fixat det. 100% mer när man dör hade varit ok men att man tar skada på allting numera och att det kostar 5-6 gånger mer att laga är vansinnigt.

Permalänk
Medlem

Min wizard är helt trasig nu - hade ringar med AS, lacuni prowlers med AS, handskar med AS, amulett med AS, boj anglers med AS. Hade runt 50k DPS förut vilket knappast är overkill när man ska igenom inferno Act4. Nu är allt värdelöst och min wizard är helt nukad.

Visst sa dom att dom skulle titta på AS men det här är fan löjligt. Några ringar jag hade gick från 15% AS till 6% AS. En 30% reduktion av AS hade varit ok kanske och förhindrat de mest extrema AS buildsen - men 60%?

Nä - nu vart det inte kul längre.

Way to go blizzard.

Permalänk

Det är ungeför som i WoW. Men samtidigt att det kostade 8k att reparera fullt röd och nu kanske 40k men om du räknar på hur mycket guld du får totalt på en run är det br amycket mer. ja kan köra 2-3 wimsy runs på inferno innan jag blir röd och det är ca 150k i rent guld sedan itemsen man kan sälja.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte iofs inferno var trasigt redan innan 1.0.3 men nu är det totalt ospelbart. Finns ingen morot kvar när elites är svårare än tidigare, ias gör att man gör mindre skada, krukor och annat droppar mycket mindre guld nu än tidigare och reparationerna är så jöljligt höga att det är omöjligt att få ihop pengar till AH.

RMAH ngn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Det är ungeför som i WoW. Men samtidigt att det kostade 8k att reparera fullt röd och nu kanske 40k men om du räknar på hur mycket guld du får totalt på en run är det br amycket mer. ja kan köra 2-3 wimsy runs på inferno innan jag blir röd och det är ca 150k i rent guld sedan itemsen man kan sälja.

Whimsey är nerfad. Droppar bara en bråkdel guld där nu och fienderna är svårare. Man går i princip back där nu med de höga lagningskostnaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns ingen morot kvar när elites är svårare än tidigare, ias gör att man gör mindre skada, krukor och annat droppar mycket mindre guld nu än tidigare och reparationerna är så jöljligt höga att det är omöjligt att få ihop pengar till AH.

Är elites svårare för att de har blivit buffade eller för att din dmg är mindre med sänkt ias?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag tyckte iofs inferno var trasigt redan innan 1.0.3 men nu är det totalt ospelbart. Finns ingen morot kvar när elites är svårare än tidigare, ias gör att man gör mindre skada, krukor och annat droppar mycket mindre guld nu än tidigare och reparationerna är så jöljligt höga att det är omöjligt att få ihop pengar till AH.

RMAH ngn?

Eliterna är ju lika svåra som innan. dom har inte ändrats.

bara att alla dps som har bara stackat IAS gör mindre dps så att dom dör långsamare

Skrivet av ozo64:

Whimsey är nerfad. Droppar bara en bråkdel guld där nu och fienderna är svårare. Man går i princip back där nu med de höga lagningskostnaderna.

Hur har wimsy mobsen blivit svårare står inget om det i patchnotes. så att ja tror bara det är svårare fr dps klasser som stackat ias.

Min monk har ingen ias utan bara ren tankgear med hög armor/all res och en dps på 14k och 51,5k hp.

sedan en MF på 288%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Är elites svårare för att de har blivit buffade eller för att din dmg är mindre med sänkt ias?

Enligt battlenet har de buffat AIn så det är mycket svårare att kite'a. Det är endast fiender som droppar guld dvs krukor och andra grejjer som inte är fiender droppar ingenting längre. Allt du gör ger skada på din utrustning. Även om du inte blir träffad så får du skada på ditt vapen. Jag har inte tillgång till whimsey så jag kan inte prova.

"6 hungering arrows, 4 mobs killed, 0 loot dropped -> 22 gold repair costs

60ish elemental arrows, 30ish mobs killed, 1163 gold dropped -> 1397 repair costs.

Punish who dies as much as you want, but why should I lose money by killing mobs w/o being hit?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Eliterna är ju lika svåra som innan. dom har inte ändrats.

bara att alla dps som har bara stackat IAS gör mindre dps så att dom dör långsamare

De har fixat pathingen så elites är svårare att kite'a nu än tidigare. Prova själv så får du se.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Enligt battlenet har de buffat AIn så det är mycket svårare att kite'a. Det är endast fiender som droppar guld dvs krukor och andra grejjer som inte är fiender droppar ingenting längre. Allt du gör ger skada på din utrustning. Även om du inte blir träffad så får du skada på ditt vapen. Jag har inte tillgång till whimsey så jag kan inte prova.

"6 hungering arrows, 4 mobs killed, 0 loot dropped -> 22 gold repair costs

60ish elemental arrows, 30ish mobs killed, 1163 gold dropped -> 1397 repair costs.

Punish who dies as much as you want, but why should I lose money by killing mobs w/o being hit?"

Men asså detta kan ju inte vara någon nyhet? eftersom det är så i dom flesta andra MMO spel

Skrivet av ozo64:

De har fixat pathingen så elites är svårare att kite'a nu än tidigare. Prova själv så får du se.

Okej ja kitade inte mobs i wimsy ja bara dödade dom rakt upp och ner;)

Permalänk
Medlem

Du får prova. Jag har inte provat själv men om det är som jag läst så är det slutspelat för min del. Iaf tills de fixar tillbaka det som det var tidigare.

Permalänk
Medlem

Att ens utrustning tar skada när man bara använder skills har ju funnits med hela tiden. Dock kommer de nog se över hur mycket det slits om man går back utan att dö.

Permalänk
Medlem

Blizzard har uppenbarligen ingen aning om vad de håller på med. "Vi ändrar lite så får vi se vad som händer" verkar vara deras modell.

Testning vet de inte vad det är för ngt. Det är ju hur tydligt som helst.

Permalänk

Har de fixat korrekt hit detection än? 3 av 4 gånger som jag dör så är det för att monstret lyckas slå mig trots att jag sprungit mer än 5 meter bort.

Dags att skaffa mer indestructible tror jag...

Permalänk
Medlem

indestructable gear kommer bli det mest värdefulla nu. Kommer bli nästan ospelbart utan det

Permalänk
Medlem

Måste vara surt för alla med IAS gear, fast detta gör mig bara gladare att jag har satsat på dexterity all the way.
Tyvärr kommer inget gnäll i världen hjälpa, vi är helt i Blizzards våld.

Så slicka såren och på dem igen boys!

//Monk i Hell med "lagom" DPS utan IAS:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

lol.
Den här patchen gjorde ju mycket.
Spelet är fortfarande lika dåligt som innan.
Återgår till att kolla diablo 2 klipp på youtube.

Fattar inte hur dom kan ha misslyckats så jävla hårt.
ganska uppenbart att dom tror att wow design kommer fungera lika bra i ett diablo spel.

Och nej, jag spelar INTE demon hunter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Måste vara surt för alla med IAS gear, fast detta gör mig bara gladare att jag har satsat på dexterity all the way.
Tyvärr kommer inget gnäll i världen hjälpa, vi är helt i Blizzards våld.

Så slicka såren och på dem igen boys!

//Monk i Hell med "lagom" DPS utan IAS:)

Jag är monk i inferno med IAS på allt som gick, lagt ned många miljoner i guld på dem. Jag är dock äldre än 12 år så jag gråter inte för att Blizzard fixar något som var uppenbart trasigt, så även om man satsat på IAS kan man vara glad i patchen :). Jag kanske satsar på IAS fortfarande och fixar med life on hit för att få lika mycket liv per sekund som innan. Nu droppas ju bättre prylar i A1 samt att A2-A3 ska vara lättare så allt som allt blir det nog bra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Fan va alla gnäller. Dö mindre sopor. Ni är för dåliga helt enkelt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fan va alla gnäller. Dö mindre sopor. Ni är för dåliga helt enkelt.

Problemet är ju att man inte får mer guld än det kostar att reparera utan att man dör.

Läs tråden istället för att hoppa på folk.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av a5om:

När jag var helt röd kostade det mig cirka 8000:- att reppa, innan patchen.

Idag när jag skulle reppa när jag blev gul kostade det mig 28 000:-

Och som inte det vore nog, har Belial buggat? Eller är det bara för mig.
När hon gör så att det blir grönt på hela marken så man blir tvungen att springa iväg, då gör hon om detta hela tiden???
4 gånger i rad fick jag det till sen var jag och 3 andra döda för vi hann inte göra något annat än springa runt.

Testade en gång till och då händer ungefär samma sak, det gick inte mer än 5 sekunder efter första gången så började hon igen...

Kostade ju en halv förmögenhet att reppa det också. Suck.

"Belial will now enrage in Inferno difficulty after 3 minutes in his final phase, increasing the number of green pools dropped across the entire encounter platform "
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5238315/Patch_103_Now_Live-20...

Kan detta ha med detta att göra kanske?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fan va alla gnäller. Dö mindre sopor. Ni är för dåliga helt enkelt.

"Saying learn not to die is not useful because last night I went through the first two levels of the Cathedral on Inferno, heading down to get to the Skeleton King. I started the run fully repaired.

I had one really long drawn out fight but I did not die.

Repeat

I did not die.

My repair indicator still popped up and said I needed to repair and it was over 15K to repair. And let me repeat that was without a death.

So this learn not to die argument is garbage"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av formerself:

Har de fixat korrekt hit detection än? 3 av 4 gånger som jag dör så är det för att monstret lyckas slå mig trots att jag sprungit mer än 5 meter bort.

Jodå, det är fixat. Om du med "fixat" menar att de ger fler mobs möjlighet att träffa även om du är långt utom deras räckhåll.

"Cydaea
Abilities
Spiderlings
Spiderlings will now have an easier time hitting players"

Detta gjordes enkelt genom att spiderlings nu når fem spindellängder med sin attack

Visa signatur