Permalänk
Medlem

Galaxy S3 batteritid

Hur lång batteritid har ni på eran? Jag har ungefär en dag och det tycker jag verkar ganska lite? Jag har alltid energisparläge men funkar det bra? Stänger alltid av appar, håller inne menyknappen och avslutar ofta. På batterihistorik är 50% batteriviloläge och 25% skärm. Vad har ni?

Skickat från Galaxy S3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

En dag låter aningen lågt men å andra sidan så är 50% viloläge ganska bra. Batteriet tar några cykler på sig för att nå sin fulla kapacitet så antagligen kommer batteritiden bli bättre.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag måste meddela att jag är en synnerligen nöjd Galaxy S3 ägare. Om jag inte använder telefonen går det åt 15-20% av batteriet under en dag. Jag har aldrig uppdateringsfunktioner och/eller gps/wifi igång utan aktiverat funktioner vid behov.

Med mitt användningsmönster håller en laddning i ca tre dagar. Givetvis minskar detta om jag spelar world of goo eller flickgolf. Jag kan tillägga att mitt batteri ej är inkört. Endast haft telefonen i en vecka. Som sagt mycket nöjd, men sen bytte jag från världens skit-telefon, SE x10 minipro. Aldrig mer något annat än "flaggskepps mobilen" när det gäller android.
Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Jag har haft min S3 i 2 veckor ungefär. Jag har alltid GPS, 3G och WiFi igång. Spelar musik hela dagen på jobb, och kollar Facebook då o då¨.
Batteriet håller dagen ut iaf, vilket var bättre än min förra iPhone, så jag är nöjd.

Permalänk

Haft min S3 nu i 1år och batteritiden går stadigt neråt! Smsar ibland, har alltid igång 3G och wifi när jag är hemma (då detta drar mindre batteri) idag lyssnade jag på spotify i 2h och smsat lite och poff 10timmar senare har jag 20% batteri kvar... 25% i batteriviloläge. Är detta bra eller normalt? :/

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem

Har haft min Samsung galaxy S3 i lite över ett år och tycker fortfarande den har väldigt bra batteritid, betydligt bättre än min
Xperia Arc jag hade innan.

Jag kör oftast med både GPS/WiFi/Bluetooth på, lyssnar gärna på nån timme musik i bilen (Spotify offline mode) och min telefons batteri räcker hela dagen + till morgonen efter.

Kan även passa på att tilläga att jag pratar förmodligen mellan 30 min - 1h telefon dagligen.

Permalänk

Jag har haft min S3 i ett och ett halvt år och jag behöver ladda den ungefär 2 gånger i veckan. Jag är dock en person som inte har igång WiFi, mobil data och liknande hela tiden utan sätter igång det bara vid behov och stänger av direkt efter användning. Ibland när jag reser och ser på film så brukar det gå åt ca 10 - 15% av batteriet för en film, alltså räcker batteriet för mig i flera dagar även vid lite intensivare användning.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Tjejens s3 får laddas varje dag. Min Iphone 5 håller lite längre med lite mer användande.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Alexstheman:

Haft min S3 nu i 1år och batteritiden går stadigt neråt! Smsar ibland, har alltid igång 3G och wifi när jag är hemma (då detta drar mindre batteri) idag lyssnade jag på spotify i 2h och smsat lite och poff 10timmar senare har jag 20% batteri kvar... 25% i batteriviloläge. Är detta bra eller normalt? :/

Skrivet av Silcan:

Tjejens s3 får laddas varje dag. Min Iphone 5 håller lite längre med lite mer användande.

Varför alltid 3G?

Beror ju på hur pass ni använder era telefoner.
Fick min S3'a att räcka i 38 timmar. Medans en polares iPhone 5 måste laddas två gånger om dagen.

I regel klarar telefonerna en dags användning, give or take.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Hur lång batteritid har ni på eran? Jag har ungefär en dag och det tycker jag verkar ganska lite? Jag har alltid energisparläge men funkar det bra? Stänger alltid av appar, håller inne menyknappen och avslutar ofta. På batterihistorik är 50% batteriviloläge och 25% skärm. Vad har ni?

Skickat från Galaxy S3

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att den skulle må bra av en factory reset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amius:

Hur lång batteritid har ni på eran? Jag har ungefär en dag och det tycker jag verkar ganska lite? Jag har alltid energisparläge men funkar det bra? Stänger alltid av appar, håller inne menyknappen och avslutar ofta. På batterihistorik är 50% batteriviloläge och 25% skärm. Vad har ni?

Skickat från Galaxy S3

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte om energisparläge. Det som drar mest ström är/bör ju vara skärmen. Har du uppdaterat mobilen, stängt av GPS/bluetooth. Idén med att stänga ner alla appar osv. är inte alltid så lyckad, visst finns det program som ligger och drar kraft ibland men då är det en dålig skriven app. I regel är det bäst att låta android hantera dessa appar, drar faktiskt mer kraft och batteri när en app ska startas från noll.
Kan rekommendera Samsung extended battery, ger 20% mer batteritid och mobilen ligger bättre i handen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tycker jag har fått betydligt sämre batteritider iom nya versionen som kom nyligen 4.3. Någon mer som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem

Testa säkerhetskopiera datan på den och göra en fabriksåterställning. Någon som sa att det hjälpte på swedriod.

Permalänk
Skrivet av coopish:

Tycker jag har fått betydligt sämre batteritider iom nya versionen som kom nyligen 4.3. Någon mer som upplever samma sak?

Har dom släppt 4.3?"?!?!?

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tycker inte om energisparläge. Det som drar mest ström är/bör ju vara skärmen. Har du uppdaterat mobilen, stängt av GPS/bluetooth. Idén med att stänga ner alla appar osv. är inte alltid så lyckad, visst finns det program som ligger och drar kraft ibland men då är det en dålig skriven app. I regel är det bäst att låta android hantera dessa appar, drar faktiskt mer kraft och batteri när en app ska startas från noll.
Kan rekommendera Samsung extended battery, ger 20% mer batteritid och mobilen ligger bättre i handen.

Håller helt med, extended battery life kitet till s3'an är suveränt.

Från 2100mah till 3000mah. Så det är faktiskt inte 20% ökning utan snarare 40%! (på s2'an var det dock 20% ökning med det utökade batteriet)

Mobilen blir skönare att hålla i, känns lite som en iphone 3g/3gs men i XL size

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexstheman:

Har dom släppt 4.3?"?!?!?

Japp fick det OTA för ett par veckor sen.
Men upplever fortfarande sämre batteritider trots en factory reset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder jag inte min S3'a så räcker nog batteriet 2-3 dygn. Det är med GPS, WiFi osv igång.

Men när jag är på jobbet så brukar jag använda Spotify rätt mycket och då försvinner det batteri vill jag lova. Jobbar 06:30-16:00 och när jag åker hem har jag 20-15% batteri kvar. Lite Facebook och surfande också såklart!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Körde 4.3 på min S3 och tyckte att batteritiden blev bättre! sedan kom en del updates och batteriet började laddas ur direkt vetifasiken vad det kom sig.

Så jag la in cyanomodgen rom igen och nu håller batteriet mycket längre faktiskt..
Vill man ha lite bättre batteritid så är en ny custom rom ett måste bara ett tips.

Permalänk
Medlem

Laddar min S3 LTE varje natt. Vissa dagar har jag ca 20% batteri kvar, andra dagar får jag nöd-ladda runt 20:00 tiden för att klara dagen ut. Använder min telefon ganska tungt, skärmen drar nästan allt batteri.

Kör Android 4.2 (Tror jag?).

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av coopish:

Japp fick det OTA för ett par veckor sen.
Men upplever fortfarande sämre batteritider trots en factory reset.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick det igår och gjorde en factory reset.. enda fördelen är att telefonen inte stänger av sig titt som tätt.. batteritiden blev även något bättre.. men jag upplever den långsammare..

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en fabriksåterställing och det nästan dubblade batteritiden. Men jag hade väl en massa skit installerat med innan iofs. Den känns som ny i vilka fall som helst

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Max en dag på full laddning. Har iofs gps aktiverat vilket drar en del, men visst kunde man önska bättre....
Förefaller något lite bättre efter uppdatering till "JellyBean", men har inte hunnit testa ordentligt än.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB