behövs pasta med lim för kylflänsar till mitt grafikkort hjälp!

Permalänk
Avstängd

behövs pasta med lim för kylflänsar till mitt grafikkort hjälp!

Hej jag skulle behöva köpa mer pasta som har blandat pasta och lim så att jag kan sätta dit mera kylflänsar på mitt grafikkort, jag fick med det när jag köpte min nya vga kylare en arctic accelero extreme 7970, då skulle man blanda pasta med någon lim som heter G1 och har inget av det kvar nu plus att det satt inget vidare på kylflänsarna på grafikkortet, vet ni något annat som är bra som jag kan fästa dit mera kylflänsar på mitt grafikkort? hur är det med arctic silver MX 5 eller MX 2 är det lim i det så det sitter? Mvh.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem

Kolla efter Arctic Silver Alumina Thermal Adhesive, det borde funka.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Skrivet av Dixon:

Kolla efter Arctic Silver Alumina Thermal Adhesive, det borde funka.

http://www.inet.se/produkt/5321165/arctic-silver-thermal-adhe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixon:

Kolla efter Arctic Silver Alumina Thermal Adhesive, det borde funka.

Har testat detta själv, funkar bra! Zalmans 2komponent lim är dock helt värdelöst! mx2 och mx5 är vanlig pasta, limmar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight