Itbutikken eller inte??

Permalänk
Medlem

Itbutikken eller inte??

Hej undrar om jag verkligen vågar att köpa ett komplett datorpaket från Itbutikken...eller är jag en komplett idiot oom jag gör det?? har hört att de bla inte betalar returer om något går sönder....men enligt lagen är de skyldiga att göra det ju...de säljer ju i sverige ellerhur?? då är det väl bara att kräva det!
eller....ska jag beställa ett paket från dem eller inte?? hjälp mig....!

tack på förhand!!

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med dom när jag beställt. Hur dom gör med returer vet jag däremot inte.

Iofs så fick inte min polare chassit när han beställde en komplett dator (i delar). Kan varit posten som strulat till det eftersom det blev fler än ett paket. Stog att dom hade skickat med det i följesedeln.

Permalänk
Medlem

jodå, om nåt går sönder så får du mer än lite bry...
att få tillbaka returfrakten visade sig inte vara lätt

jag ber dig att tänka efter både en och två gånger innan du köper en hel dator därifrån.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har beställt lite småsaker från dem lite då och då när jag sparat ganska mycket pengar på att beställa just därifrån. Men man tar ju en risk helt klart. Vid returer får du betala frakten dit själv, jag antar att de kommer runt de svenska konsumentlagarna iom att det är en dansk butik. Dessutom tar returer väldigt lång tid vad jag har hört, personer har fått vänta i månader på ett nytt moderkort osv.
Jag köpte min skärm därifrån eftersom jag kan ta alla garantiärenden på den direkt via Sony.

Ett helt system skulle jag nog inte våga köpa därifrån, det är för mycket som kan gå fel.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Har beställt en HDD och 128mb Rambus minne därifrån. Minnen beställde jag för 2½ månad sedan, ej kommit ännu. men skickades igår
HDDn gick otroligt snabbt... typ fyra dagar. Skitbra anser jag

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Men snälla nån, det finns en sökfunktion i forumet, använd den. Itbutikken har avhandlats åtskilliga ggr. (exakt 13 trådar med ordet itbutikken i topicen i köparens guide, finns säkerligen fler trådar än så)

vore jag moderator skulle jag låsa topicen och hänvisa till sökfunktionen.

Permalänk
Medlem

xx skrev: "Vid returer får du betala frakten dit själv, jag antar att de kommer runt de svenska konsumentlagarna iom att det är en dansk butik. "

Dansk konsunmentlagstiftning är som svensk : de måste betala returfrakt, tydligen har några som stått på sig lyckats ordna det. Kontakta då deras bogholderi (ekonomiavdelningen?)

Permalänk
Medlem

Klart man vågar köpa dator där. Vad är det för skillnad mellan en elektronikaffär i malmö och en elektronikaffär i Köpenhamn??
Dom är ju nästan grannar=)
Det är ju bara att ringa om någonting går fel!!!!

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Hedersmedlem

Då kan du ju handla från Dataprince oxå, dom har oxå telefon.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |