Forza Tävlingar inom SweClockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av razorblade86:

Snyggt!
Förlänger datumet nu när fler bidrag flödar in!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Bidrar med två bilder från ett grått och mulet tyskland!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Tycker att maniac och Jeddan har de snyggaste bilderna än så länge. Här kommer mitt bidrag, tycker det är svårt att få till det rätt. Ni kanske har använt photoshop :P?

I detta fallet har jag inte använt photoshop, bilderna är tagna helt så i spelet

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

I detta fallet har jag inte använt photoshop, bilderna är tagna helt så i spelet

Jo, det tar ju en stund innan man lär sig ingame-kameran riktigt bra! ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Vinnare utsedda till Viper tävlingen! Tyvärr kunde inte alla vinna...
Vet ej när en ny tävling kommer så ni får gärna hjälpa till lite!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Dyker det upp någon form av hot laping så ställer då jag upp i tävlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staffan:

Dyker det upp någon form av hot laping så ställer då jag upp i tävlingen.

Vi får se vad som dyker upp! Vill få mycket blandade grejer hit så nästa lär förmodligen var lite Hot Lap! Skulle dock vilja få fram lite bättre priser!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Varför inte ingame cash som pris för hot lap? Jag kan sponsra med några miljoner!

Bästa är att det är samma bil med samma setup eller stock så man ser vem som kan köra och inte få försprång för att man kan tuna bättre eller sämre.

Kan man skänka unicorns? I sånna fall så kan man göra det också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Varför inte ingame cash som pris för hot lap? Jag kan sponsra med några miljoner!

Bästa är att det är samma bil med samma setup eller stock så man ser vem som kan köra och inte få försprång för att man kan tuna bättre eller sämre.

Kan man skänka unicorns? I sånna fall så kan man göra det också!

Tyvärr så går det inte att ge bort/sälja unicorns.
Ang. ev hotlap tävling är det väl lättast att man väljer ett Rival race där man är tvingad att köra en originalbil. Förutsätter iofs att alla som deltar har xbox live.

Skrivet av frozrr:

Vi får se vad som dyker upp! Vill få mycket blandade grejer hit så nästa lär förmodligen var lite Hot Lap! Skulle dock vilja få fram lite bättre priser!

Kan börja att snickra på en Sweclockers lack som pris till någon bil ifall det är av intresse?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tyvärr så går det inte att ge bort/sälja unicorns.
Ang. ev hotlap tävling är det väl lättast att man väljer ett Rival race där man är tvingad att köra en originalbil. Förutsätter iofs att alla som deltar har xbox live.

Kan börja att snickra på en Sweclockers lack som pris till någon bil ifall det är av intresse?

Skulle varit skitkul om vi skulle få upp en Sweclockers bil som man skulle kunna jaga! Rivals skulle varit allra lättast utan tvekan!

Skrivet av RepZi:

Varför inte ingame cash som pris för hot lap? Jag kan sponsra med några miljoner!

Bästa är att det är samma bil med samma setup eller stock så man ser vem som kan köra och inte få försprång för att man kan tuna bättre eller sämre.

Kan man skänka unicorns? I sånna fall så kan man göra det också!

Jo, ingame cash skulle vi kunna tävla lite om! Har några miljoner jag skulle också kunna lägga i potten!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Grattis alla vinnare

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Snart kommer det upp nästa efterlängtade (hoppas jag! ) tävling! Denna kommer vara en bra stund och vi har även fått SweClockers medlemmar att sponsra! Alla sponsorer kommer självklart få sitt namn synligt!

Kanske det är dags att öva upp sin circuit-skills så man kan klämma några miljoner CR och en Sweclockers Porsche-bil som är i potten?

Tävlingen kommer upp innan helgen är slut!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Snart kommer det upp nästa efterlängtade (hoppas jag!

Klart Den är efterlängtad! Tävlingar är kul även om man förlorar,som jag gör ofta!! ha en bra helg alla

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Snart kommer det upp nästa efterlängtade (hoppas jag! ) tävling! Denna kommer vara en bra stund och vi har även fått SweClockers medlemmar att sponsra! Alla sponsorer kommer självklart få sitt namn synligt!

Kanske det är dags att öva upp sin circuit-skills så man kan klämma några miljoner CR och en Sweclockers Porsche-bil som är i potten?

Tävlingen kommer upp innan helgen är slut!

Vart kommer den att ligga är det i Rivals eller vart ska man söka?
Har som sagt inte spelat online särskilt mycket bara kört lite Rivals, mest för Achievements.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesoldier:

Klart Den är efterlängtad! Tävlingar är kul även om man förlorar,som jag gör ofta!! ha en bra helg alla

Vad kul! Den kommer upp imon! Måste bara tänka ut vilken rival det blir, sitter och har svårt att bestämma mellan vissa!

Skrivet av krrjon:

Vart kommer den att ligga är det i Rivals eller vart ska man söka?
Har som sagt inte spelat online särskilt mycket bara kört lite Rivals, mest för Achievements.

Det kommer vara en Rival som ni ska sätta en tid på och så länge er tid är satt efter datumet tävling börjar så deltar ni! (Så det räcker inte med ett gammalt super bra rekord... meningen är man ska utvecklas som spelare! )

Kommer självklart skriva hur ni hittar Rivalen! Ni kommer dock behöva vara med SeCl klubbben eller ha mig (BlackDistortioN) på er Xbox Live firendlist så jag kan hitta er tid!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Argghh, varför i hela friden finns inte detta spel på PC för, ett av dem spel som är konsolexklusiva som jag kan gråta mig till sömns för att jag inte kan spela.

Forza verkar ju även vara inriktat mycket på Live, något som jag saknar i alla andra bilspel, åtminstone på PC. Hade ju varit tokskoj och vara med på lite tävlingar. Ratten som jag har(som dessutom är ganska bra) går dessutom inte koppla in i brorsans Xbox(som inte ens har live/är placerad på lämplig plats för nätverkskabel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Argghh, varför i hela friden finns inte detta spel på PC för, ett av dem spel som är konsolexklusiva som jag kan gråta mig till sömns för att jag inte kan spela.

Forza verkar ju även vara inriktat mycket på Live, något som jag saknar i alla andra bilspel, åtminstone på PC. Hade ju varit tokskoj och vara med på lite tävlingar. Ratten som jag har(som dessutom är ganska bra) går dessutom inte koppla in i brorsans Xbox(som inte ens har live/är placerad på lämplig plats för nätverkskabel).

Jo, kan förstå att det kan vara väldigt frustrerande! Det går alltid dock köra via WiFi-adapter? Om det nu skulle bli ett inköp kommer du ej ångra dig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nu är den nya tävlingen uppe! Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Nu är den nya tävlingen uppe! Lycka till!

Jag är med i en annan klubb så jag slängde iväg mitt gamertag till dig nyss, ichbincm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Jag är med i en annan klubb så jag slängde iväg mitt gamertag till dig nyss, ichbincm.

Så, la ditt i posten mitt gamertag nu så ingen behöver fråga efter det i framtiden!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Körde en skaplig tid idag med Ford XB Falcon!

Hamnade på plats #16xx

Svårt att få ner tiden om man inte använder någon annan bil som du inte vill att man ska använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Körde en skaplig tid idag med Ford XB Falcon!

Hamnade på plats #16xx

Svårt att få ner tiden om man inte använder någon annan bil som du inte vill att man ska använda

Vill och vill, man får ett litet (hemligt) plus i kanten om man kommer på första till tredje med dom

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Lyckades faktiskt sätta en skaplig tid, jisses vad mycket en bra tune gör

Å nej det var faktiskt inte en Camaro eller en King Cobra

Synd att man inte ser alla tider så man vet hur man ligger till, förväntar mig inte att vara top 3 men skulle vara roligt att veta var man ligger

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Lyckades faktiskt sätta en skaplig tid, jisses vad mycket en bra tune gör

Å nej det var faktiskt inte en Camaro eller en King Cobra

Synd att man inte ser alla tider så man vet hur man ligger till, förväntar mig inte att vara top 3 men skulle vara roligt att veta var man ligger

Jag befinner mig just nu på plats 1627 med tiden 00:46.177 och körde med Ford XB Falcon!

Vet ej om jag ska försöka med en annan bil med mer grepp, förutom dessa två som man helst inte ska använda.

Permalänk
Medlem

Väldigt synd att jag missade Drift tävlingen tidigare.. Men ska försöka mig på denna! KangazQ som GT, redan med i SweClockers cluben!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Väldigt synd att jag missade Drift tävlingen tidigare.. Men ska försöka mig på denna! KangazQ som GT, redan med i SweClockers cluben!

Kul att du vill vara med! Uppdaterar deltagartiderna imon igen!

Skrivet av krrjon:

Synd att man inte ser alla tider så man vet hur man ligger till, förväntar mig inte att vara top 3 men skulle vara roligt att veta var man ligger

Uppdaterat!

Skrivet av Staffan:

Dyker det upp någon form av hot laping så ställer då jag upp i tävlingen.

Din önskan är uppfylld!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Tufft o komma till toppen men gasar vidare med mustangen! Finns andra och testa så vem vet=)

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesoldier:

Tufft o komma till toppen men gasar vidare med mustangen! Finns andra och testa så vem vet=)

Mustanger är ändå fruktansvärt sköna att köra!

Åker utomlands en vecka (24 - 31 juli), tiderna uppdateras när jag kommer tillbaka

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nu har jag satt en tid.
00:45:004

Min gamertag är tqualizer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staffan:

Nu har jag satt en tid.
00:45:004

Min gamertag är tqualizer

Sluta att köra så fort Tq!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850