ny super data, men, kan inte spela många spel alls...

Permalänk
Skrivet av Bexia:

GTA IV på Steam kan enkelt fixas genom att skriva -norestrictions i uppstartsdialogen.
GTA IV -> Högeklicka -> Egenskaper -> Ange Startalternativ -> Skriv in kommandot.

Detta har jag märkt funkar på flera lite äldre eller i överlag dåligt optimerade spel.

För personer med GTA IV utanför Steam så gör man en textfil med namnet commandline.txt.
Sen skriver man in -norestrictions -nomemrestrict -novblank optional & sparar textfilen.
Sen så slänger man den i installationsmappen & raderar SETTINGS.CFG* innan man startar.

*Appdata/Local/Rockstar Games/GTA IV/Settings

aha aja, men bf3 slutar och fungera från ingenstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenericHeadset:

vettefan känns som inget kommer bli bättre, 16 tusen åt helvete.. känns förjävligt om jag ska vara ärlig.

Läste igenom tråden och tyvärr är de sbs som är problemet här..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Jag skulle kollat CPU och GPU lite mer... Stresstesta med t.ex prime95 för cpu och MSI kombustor/OCCT för gpu och kolla hur det går. Vanligt fel med fabriksöverklockade grafikkort är att de inte får tillräckligt med ström under belastning som gör att spel kan krasha, som man enkelt kan lösa genom en liten höjning av strömmen i MSI Afterburner. Håll koll på temperaturerna samtidigt bara.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

Data - Information
Dator - Behandlar information

Jag hoppas verkligen att du har köpt en dator.

Permalänk
Medlem

Data är sånt som skickas i en dator!

Edit: Hade inte uppdaterat tråden efter jag spelade Bf3, såg att en hade skrivit före nu!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Skrivet av Hgerner:

Jag skulle kollat CPU och GPU lite mer... Stresstesta med t.ex prime95 för cpu och MSI kombustor/OCCT för gpu och kolla hur det går. Vanligt fel med fabriksöverklockade grafikkort är att de inte får tillräckligt med ström under belastning som gör att spel kan krasha, som man enkelt kan lösa genom en liten höjning av strömmen i MSI Afterburner. Håll koll på temperaturerna samtidigt bara.

tack men har 1200w på mitt nättagg och har temp core och temperaturen är lugn.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Läste igenom tråden och tyvärr är de sbs som är problemet här..

vad är sbs ?

Edit: Spelade nyss Gta IV på max i allt hade säkert en 90+fps tror det är bara bf3 som är dåligt optimerat.

Permalänk
Medlem

Att grafikkortet inte får tillräckligt med ström har inget med nätagget att göra i detta fallet. För att ett grafikkort skall vara stabilt på en viss frekvens krävs en viss strömstyrka som regleras av moderkortet (krävs bl.a. att du höjer denna vid överklockning av grafikkortet). Vid fabriksöverklockning finns en risk att denna strömstyrka inte är helt perfekt och gör då att kortet kan bli ostabilt och krasha i spel. Jag skulle fortfarande kollat i alla fall.

Mvh

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenericHeadset:

tack men har 1200w på mitt nättagg och har temp core och temperaturen är lugn.

Han menade nog inte watten på ditt nätagg...
Tror han menade att ditt Graffe måste få rätt volt inte att ditt system är för klent.

EDIT: jäklar tvåa

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Hgerner:

Att grafikkortet inte får tillräckligt med ström har inget med nätagget att göra i detta fallet. För att ett grafikkort skall vara stabilt på en viss frekvens krävs en viss strömstyrka som regleras av moderkortet (krävs bl.a. att du höjer denna vid överklockning av grafikkortet). Vid fabriksöverklockning finns en risk att denna strömstyrka inte är helt perfekt och gör då att kortet kan bli ostabilt och krasha i spel. Jag skulle fortfarande kollat i alla fall.

Mvh

okej då, men asså inga andra spel krashar förutom bf3, och bf3 kan jag inte äns starta, för det står så här när jag trycker på bf3 start knappen "Battlefield3.exe har slutat fungera"

Edit: Det med rainbow six: vegas 2 hade någonting med steam och game cache att göra tydligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenericHeadset:

okej då, men asså inga andra spel krashar förutom bf3, och bf3 kan jag inte äns starta, för det står så här när jag trycker på bf3 start knappen "Battlefield3.exe har slutat fungera"

Just bf3 är ganska känt för att vara ostabilt vid liknande tillfällen. Testa att tanka MSI Afterburner, gå in i settings, kryssa i "Unlock voltage control", höj volten med ett snäpp (tror det är 12mV) och testa om det blir bättre... Värt ett försök

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Skrivet av Hgerner:

Just bf3 är ganska känt för att vara ostabilt vid liknande tillfällen. Testa att tanka MSI Afterburner, gå in i settings, kryssa i "Unlock voltage control", höj volten med ett snäpp (tror det är 12mV) och testa om det blir bättre... Värt ett försök

men då måste jag tanka om bf3, har ej bra internet anslutning tar ungefär 2 och en halv timme att ladda ner.. :/ =p men kan ladda ner det när jag går o lägger mig sen prova imorn

Permalänk

okej, så jag installerade dead rising 2 på steam och det blir exakt som det blir för battlefield 3, att det krashar/slutar fungerar, vad ska jag göra?

Edit: Hjälpte inte med att ändra med MSI afterburner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GenericHeadset:

okej, så jag installerade dead rising 2 på steam och det blir exakt som det blir för battlefield 3, att det krashar/slutar fungerar, vad ska jag göra?

Edit: Hjälpte inte med att ändra med MSI afterburner.

Kör memtest, just to be sure.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Kör memtest, just to be sure.

vad gör det för något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GenericHeadset:

vad gör det för något?

Memtest86. Testar dina ramminnen för fel. Alltid någonting att göra när man går och lägger sig. Finns miljontals guider på internet hur man gör detta "utanför windows".

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Permalänk
Medlem

Prova uppdatera ditt direct X, kanske är det som är knas.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GenericHeadset:

vettefan känns som inget kommer bli bättre, 16 tusen åt helvete.. känns förjävligt om jag ska vara ärlig.

Tålamod min herre En liten sak man borde veta om datorer är att de faktiskt kan vara vilket fel som helst.. Det gäller bara att ta reda på vilket via uteslutningsmetoden.. Tar tid ja men i slutet hittar man nästan alltid felet.

Skrivet av GenericHeadset:

tack men har 1200w på mitt nättagg och har temp core och temperaturen är lugn.

*Visslar* Du kunde inte gått lite mer overkill på nätagget eller? 1200W drar inte din dator i full load om du nu inte sitter med tre grafikkort och en drös med hårddiskar..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffestisse:

Data - Information
Dator - Behandlar information

Jag hoppas verkligen att du har köpt en dator.

Faktiskt så kan "Data" även vara en förkortning av "Datamaskin" så det är korrekt att använda ordet "data" istället för "dator".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Korvsson:

Faktiskt så kan "Data" även vara en förkortning av "Datamaskin" så det är korrekt att använda ordet "data" istället för "dator".

Nej. Data är ett ord som redan existerar.. Dator är det ordet som ska användas. Data är en samling av 1 och 0 i ett program.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Data

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Låter helt klart som att krämen inte räcker till.

Vad är det för nätaggregat, vad är det för hårddiskar/ssd i systemet?

Permalänk
Medlem

Jag har nästan samma problem som topic, allt fungerar som de ska men jag får alltid nån sorts problem vid varje spel.
Jag har z77-v PRO, installerade drivrutinerna från skivan som medföljde kortet och allt fungerar.
En dum fråga, hur och var installerar jag bios? Måste jag ha en USB?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Korvsson:

Faktiskt så kan "Data" även vara en förkortning av "Datamaskin" så det är korrekt att använda ordet "data" istället för "dator".

Nej... t.ex så kan man inte kalla engelskans "mincer" för "meat" bara för att den också kallas "meat grinder". "meat" är det som passerar genom en "mincer", och data passerar genom en dator (Ibland stannar den den kvar ett tag).

Vi har redan tillräckligt många ord som har flera betydelser, vi behöver inte fler, speciellt inte ord som redan har en riktig benämning.

Skrivet av MartenKL:

Låter helt klart som att krämen inte räcker till.

Vad är det för nätaggregat, vad är det för hårddiskar/ssd i systemet?

Tror nog att 1200w bör räcka ett tag, och sen kunde han ju köra andra spel som också kommer belasta hans system nära max.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Data är ett ord som redan existerar.. Dator är det ordet som ska användas. Data är en samling av 1 och 0 i ett program.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Data

Egentligen är jag mot korrigering så här men om någon redan korrigerat någon annan så lägger jag mig gärna i

Din definition av data är lite svag då data i stort sett är vilken information som helst, inte bara digital sådan sparad i binär form. Även hällristningar är data i arkeologens ögon.

On topic: Jag tycker själv att det låter som att det kan vara ett mjukvarufel av något slag. Drivrutiner till grafik och moderkort är kontrollerade, Windows relativt nyinstallerat. Kan det vara någon brandvägg eller galet antivirusprogram som blockerar BF3 då det vill ha internettillgång direkt? Nu känner jag att jag bara tillför osäkerhet i diskussionen men jag skulle nog ändå kontrollera sådana saker också när felsökningen ändå har börjat.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Detta är errorn(Klicka spoilern) jag får från Battlefield 3 och dead rising 2, sen när jag provar igen ändra's namnet på felmodulen.

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BEX
Programnamn: deadrising2.exe
Programversion: 3.2.9.0
Programtidsstämpel: 4bfd71e3
Namn på felmodul: appinit_dll.dll_unloaded
Modulens version: 0.0.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 4f2e6809
Undantagsförskjutning: 7224aa33
Undantagskod: c0000005
Undantagsdata: 00000008
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt

Dold text

Appinit_dll.dll är en fil från system 32.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenericHeadset:

Detta är errorn(Klicka spoilern) jag får från Battlefield 3 och dead rising 2, sen när jag provar igen ändra's namnet på felmodulen.
http://i.imgur.com/3lie5.jpg

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BEX
Programnamn: deadrising2.exe
Programversion: 3.2.9.0
Programtidsstämpel: 4bfd71e3
Namn på felmodul: appinit_dll.dll_unloaded
Modulens version: 0.0.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 4f2e6809
Undantagsförskjutning: 7224aa33
Undantagskod: c0000005
Undantagsdata: 00000008
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt

Dold text

Det verkar som det är ditt anti-piratsystem som förstör för dig. Det klassiska problemet med kopieringsskydd helt enkelt, det hindrar legala kopior från att fungera. Kolla något så enkelt som att datum på datorn ligger rätt och sök sen på LIVE Zero Day Piracy och se om det finns någon hjälp att få.

Edit: Hittade den här tråden angående Dead Rising 2, tydligen sjukt mycket problem med det..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenericHeadset:

Detta är errorn(Klicka spoilern) jag får från Battlefield 3 och dead rising 2, sen när jag provar igen ändra's namnet på felmodulen.
http://i.imgur.com/3lie5.jpg

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BEX
Programnamn: deadrising2.exe
Programversion: 3.2.9.0
Programtidsstämpel: 4bfd71e3
Namn på felmodul: appinit_dll.dll_unloaded
Modulens version: 0.0.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 4f2e6809
Undantagsförskjutning: 7224aa33
Undantagskod: c0000005
Undantagsdata: 00000008
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt

Dold text

Appinit_dll.dll är en fil från system 32.

Högerklicka på datorn och välj egenskaper, klicka sedan på enhetshanteraren som är till vänster. Leta efter Intel graphics controller och inaktivera den.

Edit: Kan vara så att ivy bridge inbyggda grafikkort strular till det för vissa spel så därför måste man inaktivera den.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av shocker:

Högerklicka på datorn och välj egenskaper, klicka sedan på enhetshanteraren som är till vänster. Leta efter Intel graphics controller och inaktivera den.

Edit: Kan vara så att ivy bridge inbyggda grafikkort strular till det för vissa spel så därför måste man inaktivera den.

ZOMG, hjälte of the day måste jag säga <3 funkade direkt

Permalänk

tack för all hjälp till er andra också jag kommer tebax om jag stöter på något till problem