Finns liknande diskar att köpa och var?

Permalänk
Medlem

Finns liknande diskar att köpa och var?

Hej.

Hårddisken i min gamla (betonar det) laptop lever fortfarande men trots att den (enligt HD tune och windows diskkontroll) är okej så för den ganska mycket väsen. Tror att den får bytas ut så småningom och nu undrar jag om det fortfarande finns liknande diskar att få tag på. Har sökt lite löst men inte hittat något. I vart fall inga som har haft rätt stift och format (disken är ca 1cm tunn). HDDn är av märket Toshiba och är ca 20 GB stor. Lånar en bild från nätet på liknande disk men det är bara för att ge er utseendet (de här är mindre diskar).

Ni kan ju ge mig ett tips om ni vet något. Den går som sagt fortfarande men jag vet inte hur länge. Det känns ju bättre med en ny, tystare disk.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

vanlig 2.5" ide HDD ju? Du kan söka på produktnummert på hårddisken.:)
sök på tillex: www.prisjakt.se

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

2,5" IDE börjar vara utgående...

11 modeller finns på prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=356

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Aha. Tack så mycket.

Ni får ursäkta frågan men jag trodde kanske att det var en specialmodell som inte tillverkas längre. Datorn är ju gammal och det är trångt i facket.

Tittade på prisjakt och hittade en intressant Toshiba http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=84973 Vet inte om den är bäst men jag behöver inte så stor disk i laptopen. Vet inte om det finns någon gräns för hur stor disk man kan installera heller. Ska titta på de andra diskarna också.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Det var ett tag sedan tråden var aktuell men nu väcker jag den igen. Detta eftersom disken fungerar sämre nu är den har gjort.

Har i vart fall fått tips om ett par diskar varav den första låter verkligt intressant.

SAMSUNG SPINPOINT M5160GB

Seagate Momentus 5400.3 ST980815A

Frågan är om det är bra diskar, jag vet inget om det här. Kanske ni har någon uppfattning om detta.

Edit: Lägger till BIOS information här, tydligen spelar det en viss roll vad BIOS "klarar av".

Insyde/FUJITSU
Version 1.23
09032002

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone