Permalänk
Medlem

Loggade in på någon random spansk skitserver och precis när jag spawnade så står någon jävla idiot och skjuter mig på dirren, jag sätter mig bakom ett hörn och skriver "dont shoot" och då skjuter han ihjäl mig och där rök mitt mekaniska tangentbord... Jävla idioter som håller på så...................

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Loggade in på någon random spansk skitserver och precis när jag spawnade så står någon jävla idiot och skjuter mig på dirren, jag sätter mig bakom ett hörn och skriver "dont shoot" och då skjuter han ihjäl mig och där rök mitt mekaniska tangentbord... Jävla idioter som håller på så...................

Jag tycker också det är extremt lamt just nu, jag har mött på kanske 10st spelare och ingen av dem har tvekat mer än en sekund innan de skjutit skallen av mig. Tror faktiskt inte jag har gått levande ur ett enda möte. Senast idag blev jag skjuten av någon lam sniper medans jag satt och grillade en ko, inget försök att kommunicera innan, bara direkt ett dödligt skott medan jag sköter mitt eget.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag tycker också det är extremt lamt just nu, jag har mött på kanske 10st spelare och ingen av dem har tvekat mer än en sekund innan de skjutit skallen av mig. Tror faktiskt inte jag har gått levande ur ett enda möte. Senast idag blev jag skjuten av någon lam sniper medans jag satt och grillade en ko, inget försök att kommunicera innan, bara direkt ett dödligt skott medan jag sköter mitt eget.

Det är mer störande när man frågar om de är vänliga. jadå! klart personen är.
Sen efter ett litet tag sätter en kula i huvudet...

Blir hellre skjuten direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Arma verkar som ett roligt, tidskrävande överlevnadsspel om man dömmer efter kommentarerna, vad är spelet egentligen?
Någon som kan ge mig en sammanfattning?:P

Jag trodde att det var ett lagspel som man spelar på enorma kartor?

Detta är för modden DayZ till Arma 2.
Det är en enda stor bana på 225 km2. Man blir i princip bara släppt vid kusten helt ensam och sedan så är det bara att överleva :). Man kan spela med andra men det är inte så att man startar en grupp via något interface eller något liknande. Nej utan allt handlar om direktkommunikation för stunden via chat. Det finns inget som hindrar en annan att skjuta dig heller. Trust no one :).
Dör man så är det permanent och man får börja om igen. Ett undantag kan vara om man hinner logga in igen med en ny gubbe och springa allt vad man kan till sin kropp och loota den men det är oftast försent.

Permalänk
Medlem

Vore rätt bra om Topic kunde ändras för oss som aldrig spelat Dayz och sitter och kliar oss i huvudet när man läser inläggen innan man inser vad det handlar om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Vore rätt bra om Topic kunde ändras för oss som aldrig spelat Dayz och sitter och kliar oss i huvudet när man läser inläggen innan man inser vad det handlar om..

Hahaha fast det är ju det som är det balla! När man läser TS första inlägg undrar man ju för en stund om det är nåt svårt psykotisk person som glömt ta sin medicin

Permalänk

Träffat tre olika spelare idag, alla tre har ha skjutit och dödat mig, en hann jag iallafall avliva innan jag förblödde. Riktigt tråkig när alla ska döda en..;( Någon som vet en bra server där man kan hitta lite mer friendly spelare? Har spelat på de svenska serverna.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Träffat tre olika spelare idag, alla tre har ha skjutit och dödat mig, en hann jag iallafall avliva innan jag förblödde. Riktigt tråkig när alla ska döda en..;( Någon som vet en bra server där man kan hitta lite mer friendly spelare? Har spelat på de svenska serverna.

Märkligt, jag måste ha en väldig tur. Har bara blivit dödat av en annan spelare en enda gång. Hade loggat ut i närheten av någon by, i en skogsdunge och blev skjuten av någon jag aldrig hann se ca 5 sekunder efter jag kommit in på servern.

Har haft ett mordförsök på mig också, när jag befann mig i en av de större städerna. Uppenbarligen var personen i fråga inte intresserad av mina prylar för han sköt mig och när jag blödande försökte fly och fick en zombie på mig sket han i mig, trodde väl att jag var körd. Lyckades dock överleva den attacken.

Har stött på en hel del andra spelare men jag gör sällan några turer till "storstäderna" efter jag väl har samlat på mig lite ordentlig utrustning så det kan ju bero på det. De jag har mött på där när jag haft en ny karaktär har låtit mig vara, eller t o m hjälpt mig, kanske för de ser att de inte skulle få något av att döda mig.

Permalänk
Medlem

När jag började spela så blev jag beskjuten hela tiden av andra spelare. Hände flera gånger att jag hade samlat på mig en massa items och sen knäpper någon mig och jag får börja om.

Nu har jag själv börjat köra mycket mera försiktigt. Aldrig springa på öppna ytor och fält och försöka hålla sig intill väggar och saker att ta skydd och gömma sig bakom. Så det är sällan folk får syn på mig. Men om jag får syn på någon annan brukar jag aldrig attackera. Enda gångerna jag attackerar andra spelare är om de försöker döda mig.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

När jag pratar med Dayz veteraner så säger de att det börjar krypa fram en "Multiplayer" mentalitet över spelet nu när det blivit populärt. Dvs att folk söker sig runt för att döda andra som i ett random FPS-multiplayer spel istället för att fokusera på survival (som spelet först och främst handlar om).

Permalänk
Medlem

Idag var första dagen allting rullade på för min del, spelade nog 6 timmar sträck och det hela slutade med när jag sprang på en åker mitt ute i ingenstans och blev knäppt av en bandit.

Jag kan knappt beskriva känslan jag fick när det hände, kändes som man hade en klump i halsen och det var på hitte fåret att man inte började skrika allt man kunde. Man tappade gnistan helt för spelet!

Allting känns meningslöst, att respawna på stranden är bara hemskt. Helt tomhänt & man är ingeting längre.

Tur va att min lillebror han knäppa det lilla svinet som döda mig. När han kom in & berättade den stora nyheten så fick jag lite lust att börja om igen iallafall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilgf:

Mh, tur att jag loggade ut! (Jag som spelade med honom).

Ni får fan skylla er själva

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Ni får fan skylla er själva

Jo vi (jag) har i alla fall inte skyllt på någon!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag hade efter strax över en veckas smygande precis loggat in utanför Devils castle och skulle dra mig nedåt mot chernogorsk till mina kompisar. Sitter så klart med en stor bag, nästan överdrivna mängder medical supplies och annat bra i ryggsäcken. Börjar dra mig nedåt så sakta genom skogen och spannar då och då runt om kring mig. helt plötsligt hör jag hur ett skott av typen större susar över axeln och slår ner i marken precis framför mig, får panik och svänger 90* åt höger och letar förbryllat efter ett gömställe, Hinner bara skymta en buske i ögonvrån innan nästa skott kommer och gubben svimmar. Nu pumpar adrenalinet och jag ber till Gud att snipern sitter lågt och måste komma närmre innan han kan avsluta sit illdåd i hopp om att jag ska kvickna till och snabbt placera en kula i hans panna. Tyvärr landar den sista kulan i min rygg och jag funderar på om jag ska hiva ut datorn genom fönstret eller bara själv hoppa.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så tråkigt att man inte vågar lite på nån längre, man kommer ju så mycket längre med samarbete.
Har slutat försöka prata med folk nu efter jag har blivit dödad utan anledning för många gånger. Antingen skjuter jag eller gömmer mig om jag kan.
Drar norrut så fort jag har lite mat och dryck och lootar alla deer-stands jag kan hitta. Springer runt mellan Sobor och Devils castle.

Permalänk

Hoppar in här med och frågar intressant var man kan inhandla arma 2 combined operation billigast?
Och är där inget sätt att samlas lättare, tänkte att om fler här är intresserad så kan man bestämma ett place som man bygger upp sitt lilla samhälle och har det som sitt place att samla sina saker, beskydda varandra, sova osv.

Kan som sagt inte ett skit av spelet så vet inte men då man inte kan kommunicera förutom via skype eller något så hade det varit bra.

Och hur är det med servrar, menar hoppar jag till en annan server så finner jag väll inte samma människor där? och det är som att börja om på nytt kan man säga ju, måste man ha ny gubbe för var server?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Hoppar in här med och frågar intressant var man kan inhandla arma 2 combined operation billigast?
Och är där inget sätt att samlas lättare, tänkte att om fler här är intresserad så kan man bestämma ett place som man bygger upp sitt lilla samhälle och har det som sitt place att samla sina saker, beskydda varandra, sova osv.

Kan som sagt inte ett skit av spelet så vet inte men då man inte kan kommunicera förutom via skype eller något så hade det varit bra.

Och hur är det med servrar, menar hoppar jag till en annan server så finner jag väll inte samma människor där? och det är som att börja om på nytt kan man säga ju, måste man ha ny gubbe för var server?

Gubben följer med på alla servrar dock finns bara ditt läger på den server du byggt det på.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Tips, prioritera VAPEN före allt annat, ja även mat.

Får du tag i ett bra vapen tex DMR (M14) eller Hunting Rifle, då kan du kila och loota en matbutik, inte före.. Du behöver endast 1 vatten och 1 mat för att ta dig till andra sidan banan, och nästan tillbaka. Att stacka upp 5 Mat och 5 Vatten innan du börjar leta vapen/går norr är bara dumt.

Dör jag så förlorar endast vapen i princip, då jag aldrig har mer än 1-2 mat och vatten på mig, military flashlight, maps, klocka osv är bara onödigt som du klarar dig utan, jag undviker ofta att ens plocka upp det då jag inte vill ge mina motståndare ska få tag på det om dom lyckas döda mig

Värsta jag dött med är Ghillie Suit, NVG Goggles och M24 med 80 Skott, blev dödad på Airfield från sidan då 2 noobs bestämde sig för att kuta "rakt över" airfield helt öppet, mitt misstag var att tro att dom inte var så jädra korkade så kollade aldrig rakt ut. Dom upptäckte mig inte förens dom var 30 meter ifrån, sån tur var så hade jag en polare som snabbt sprang fram i skogen och dödade en av dom medans andra loggade ut, toklubbade utan mat/vatten hela vägen upp till airfield efter respawn så jag kunde plocka upp mina saker, men min kropp hade despawnat, men så hade jag turen att killen som dödade mig.. som blev dödad av min polare låg kvar, och han hade bästa vapnet i spelet (L85A2 AWS) och NVG Goggles + Range Finder, så man kan lungt säga att jag hade tur i oturen.

Btw, en kort film jag frapsade inatt när jag dödade en snubbe från 700 meter med Range Finder + L85A2 AWS, som sagt bästa vapnet i spelet by far.

http://www.youtube.com/watch?v=Bc4i0DmjPsM

Tittar ni vänster i Scopet mot slutet så ser ni hans polare bakom en stor sten, mina 2 polare smög ner när filmen slutade och dödade honom bakom muren.

(Alla ljud är från Counter-Strike: Global Offensive)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

När jag pratar med Dayz veteraner så säger de att det börjar krypa fram en "Multiplayer" mentalitet över spelet nu när det blivit populärt. Dvs att folk söker sig runt för att döda andra som i ett random FPS-multiplayer spel istället för att fokusera på survival (som spelet först och främst handlar om).

Om spelet var mer belönande för att man höll sig god, och att något negativt händer när man skjuter folk. så skulle det troligtvis förhindra det.
Hade varit kul på något sätt om banditer var punktmarkerade på någon radar? haha :P.
Kanske att man kunde springa in i något radiokommunkationstält och där kan man se vart alla banditer var för ca 5-10min sen?

Det skulle skapa lite panik bland banditerna, som just nu springer runt helt fritt.
eller campar närmsta buske

Permalänk
Medlem

Jag och två kompisar bestämde oss att vi skulle försöka ta oss till flyplatsen som vi hade hittat på kartan. Dock låg den väldigt långt upp i norr. Så vi börjar resan ifrån airstripen i balota och springer bara rakt upp in i skogen. Vi sprang över åkrar och skogar och städer i flera timmar. Vi plockar på oss allt nödvändigt vi hittar.

Efter 7 timmar kommer vi fram till flygplatsen, och sekunden vi kliver ut på landningsbanan blir vi beskjutna av en sniper ifrån flygtornet. Han knäpper oss alla. Jag stirrar tomt på skärmen. "You are dead". Jag stänger av spelet och sedan dess har jag inte startat det igen.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Kanske att man kunde springa in i något radiokommunkationstält och där kan man se vart alla banditer var för ca 5-10min sen?

Det skulle skapa lite panik bland banditerna, som just nu springer runt helt fritt.
eller campar närmsta buske

Nja, dom skulle campa utanför radiokommunikationstältet...

Skrivet av vikham:

Efter 7 timmar kommer vi fram till flygplatsen, och sekunden vi kliver ut på landningsbanan blir vi beskjutna av en sniper ifrån flygtornet. Han knäpper oss alla. Jag stirrar tomt på skärmen. "You are dead". Jag stänger av spelet och sedan dess har jag inte startat det igen.

Vet precis känslan. Men det är också det som är tjusningen med spelet. Det är värt att ligga och spana 15 min innan man går in.

Men jag hoppas på nått bra sätt att få bukt/balans med banditerna. Spelet vill ju vara verklighetstroget, och i verkligheten skulle folk nog inte vara så skjutglada.

Permalänk
Medlem

Aye. Förhoppningsvis så kommer något som gör att man tänker innan man mördar någon.
Då nu är FPS-folket alldeles för många i DayZ. Vill man överleva när man letar stuff, så skjuter man först och frågar sen. Finns inget alternativ längre.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör