Någon mer som råkat göra en "hoppsan"?

Permalänk

Någon mer som råkat göra en "hoppsan"?

Satt nu ikväll och tänkte spela lite, och fick som alltid fullt i inventory. Tänkte inte mer på det utan telade tillbaka till stan och började salvagea mina items. efter att jag är klar och går till banken så ser jag att jag tappat frå 40,5k dps till 17k?!

Dagens hoppsan: att salvagea ett 1k dmg 1handsvapen till min wd.....

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Inte vad jag vet.
Men spelar med en kille som sålde gear för 20m till vendor (Vi gav honom gear när han började och han sålde den och använde sämre saker).
Var försent när vi såg vad han hade gjort

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

"Någon" Jag känner la ut en Legendary Hellrack värd ca 2m för 2000 på AH....Ibland ska man bara låta bli att spela när man är trött....;)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

"Någon" Jag känner la ut en Legendary Hellrack värd ca 2m för 2000 på AH....Ibland ska man bara låta bli att spela när man är trött....;)

Nu har dom i alla fall lagt in en buffert-tid på 5min så att du hinner ångra dig innan dom hamnar på aktion.

Permalänk
Medlem

Jag antar att jag inte är ensam om att göra följande misstag.

För längesen nu så farmade jag ihop till en staff of herding (för att öppna cowlevel) till hell.
Körde en run innan jag gick och la mig, dagen efter så märkte jag att min staff of herding var borta.

Jag hade kastat skiten när jag fått fullt inventory då den såg ut som vilket vitt item som helst.
Inte mycket pengar nu men då hade jag lagt alla mina pengar på staven och den hade kostat typ hälften av vad mina items var värda.

Permalänk
Medlem

Lägg in gems värda 2 miljoner i en tillfällig skräp MF byxa... Lägg ut byxan på AH för 100k utan att tänka sig för
"oj vad den sålde fort"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbm:

Jag antar att jag inte är ensam om att göra följande misstag.

För längesen nu så farmade jag ihop till en staff of hearding (för att öppna cowlevel) till hell.
Körde en run innan jag gick och la mig, dagen efter så märkte jag att min staff of hearding var borta.

Jag hade kastat skiten när jag fått fullt inventory då den såg ut som vilket vitt item som helst.
Inte mycket pengar nu men då hade jag lagt alla mina pengar på staven och den hade kostat typ hälften av vad mina items var värda.

Staven är legendary nu, alla items och planer till den också. Har inte gjort det själv men en jag känner gjorde det.

Det värsta jag gjort va att köpa armor som va sämre än det jag hade (av någon fortfarande okänd anledning) för runt 100k i lvl 40.

Permalänk

Slängde ut Staff of Herding i ett game, kom på mitt misstag innan jag han logga ut så var bara att leta upp den
Skönt att staven är legendary nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Satt nu ikväll och tänkte spela lite, och fick som alltid fullt i inventory. Tänkte inte mer på det utan telade tillbaka till stan och började salvagea mina items. efter att jag är klar och går till banken så ser jag att jag tappat frå 40,5k dps till 17k?!

Dagens hoppsan: att salvagea ett 1k dmg 1handsvapen till min wd.....

Låter som du tog det ganska bra... låter dyrt

Permalänk
Medlem

"Oj, vad fort den sålde..."
Hade satt en nolla för lite på min andra legendary, en ring värd tio mille(den första gick för 200k). Det sved lite faktiskt, 9 miljoner kunde man köpt flera bra saker för...
Eller sved lite, jag hade ångest hela dagen... ...kommer vara övernoga med nollorna om jag får sån tur igen!

Sen har jag råkat klicka i buyoutrutan på en ring jag sålde, så den fick samma buyout som utgångspriset på 10k. Där var bara stenen värd 40k och ringen hade lätt gått för 300k. Inga stora summor, har klantat bort ett par riktigt fina stövlar med, men nu tittar jag noga och föröker att undvika auktionshuset när jag är så trött att jag nästan somnar sittandes.

Sen den där känslan man får när det plingar för fort är väl att jag skulle tagit mera betalt för den där... Fast det är värre att slå i taket på sina 10 auktioner och bli sittandes utan köpare!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Inte så jätteoj, men lite sved det... Råkade lägga ut Flawless square gems för samma pris som för vanliga squares... Tyckte de gick jävligt fort. Förlorade några tusen...

Visa signatur
Permalänk

min diablo 3 HC parter dog igår för att han fick error av blizzard. dom tyckte han ej hade anslutning till nätet men skype fungerade prima fy fan vilken skit asså;) nu måste vi ju lvl'aom han till 60 igen

Permalänk
Medlem

Inte specieltl farligt, men att byta skill precis innan butcher och se alla NV stacksen försvinna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle köpa plans så att jag skulle kunna crafta de flesta gemsen från auction houset. Gjorde misstaget att inte klicka search medans jag klickade mig runt och det resulterade i 10st identiska recept. Sålde dem hur som helst igen med bara hundra tusen i förlust

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Inte specieltl farligt, men att byta skill precis innan butcher och se alla NV stacksen försvinna

kryssa ur elective mode FTW;)

Permalänk
Medlem

Jag råkade köpa två plans till "infernal staff of herding" - kostar 100.000 och man kan inte sälja tillbaka dom eller sälja dom på AH. Inte så värst dyrt men lite "va fan liksom".

Permalänk
Medlem

Råkade sälja en rätt bra MF item till vendor, tillsammans med så mkt annat skräp. Den var för långt upp i listan för att köra buyback. Hade tänkt ge den till min Barb kompis, då både MF och Strength var jävligt högt..

Permalänk

mjo råkade sälj amin sun keeper 25%

Permalänk
Medlem

Småtabbar som att lägga upp item med bid lägre än vendor-värdet, och som tidigare sagt lägga upp skräpitem med ett radiant square i för under 30k. Salvage flera bra items har jag också gjort, och man inser det preciiiiiiiiis när man tryckt

Permalänk

Kan bjuda på en riktig hoppsan. Yrvaken såhär på första semesterdagen lyckades jag nu i morse med att köra en salvage på ett oidentifierat level 63-bälte i tron om att jag höll på att identifiera det, trots frågan om jag verkligen ville göra en salvage. Ska nog käka frukost innan jag börjar spela i fortsättningen...

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Köpte ny pilbåg för ett par miljoner och la den gamla i inventory bland övrigt random loot. Fem minuter senare råkade jag sälja den till en Merchant för 2k och upptäckte det givetvis efter att startat nytt spel. Förlorade väl en miljon på den affären

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Skrivet av Storfiskaren:

Kan bjuda på en riktig hoppsan. Yrvaken såhär på första semesterdagen lyckades jag nu i morse med att köra en salvage på ett oidentifierat level 63-bälte i tron om att jag höll på att identifiera det, trots frågan om jag verkligen ville göra en salvage. Ska nog käka frukost innan jag börjar spela i fortsättningen...

Det är en bugg man skall inte kunna salvagea oidentifierade items.

Permalänk
Medlem

Tja en polare slängde grand sovereign vambraces recept
för han trodde det var mög. 30+ mil kastat. GJ typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tja en polare slängde grand sovereign vambraces recept
för han trodde det var mög. 30+ mil kastat. GJ typ.

Skickades från m.sweclockers.com

ouch

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.