Gtx 460 SLI eller Asus 7970 (ref) för Gw2

Permalänk
Medlem

Gtx 460 SLI eller Asus 7970 (ref) för Gw2

Hej kära swec,
Håller på att bygga ihop en dator för att köra guild wars 2.
Hur som helst...

Sitter för tillfället med små ångest.
Spontan köpte en Asus 7970 ref från webbhallen kampanjen, funderar nu om jag kanske ska använda min ångerrätt och returnera den.

Har nämligen två Gtx 460 liggandes hemma, och frågan är då om det är värt att hoppa på 7970 eller lika bra att stanna på gtx 460 SLI.
GW2 verka inte speciellt grafik krävande och svårt att få något grepp hur bra SLI funkar atm då det fortfarande är i BETA.
Vill gärna ha lite ögon godis i respektabel fps.

Vad tycker ni?

/j.w

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit 7970, dra mindre ström, presterar säkert bättre än 460 i SLI och du slipper SLI.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Hedersmedlem

Har du 460:na hemma så är det väl bara att testa om det duger?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Har du 460:na hemma så är det väl bara att testa om det duger?

Problemet är att jag inte har en komplett dator som klarar korten i SLI, håller på att samla på mig delar för att bygga upp en dator som ska klara GW2. (Inväntar modekortet asrock z77 extem4 ska komma in på lager på CDON...)

Det andra Gtx 460 kortet ligger just nu bara.

Tänkte mer om kostnaden (2990 kr) för 7970 kortet är värd den fördelen den ger kontrat mot de gtx 460 jag har redan.

/j.w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av J.w:

Problemet är att jag inte har en komplett dator som klarar korten i SLI, håller på att samla på mig delar för att bygga upp en dator som ska klara GW2. (Inväntar modekortet asrock z77 extem4 ska komma in på lager på CDON...)

Det andra Gtx 460 kortet ligger just nu bara.

Tänkte mer om kostnaden (2990 kr) för 7970 kortet är värd den fördelen den ger kontrat mot de gtx 460 jag har redan.

/j.w

Det moderkortet klarar ju SLI, så jag skulle fortfarande rekommendera dig att vänta och testa. Man lägger ju inte gärna 3000 kr om man inte måste.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det moderkortet klarar ju SLI, så jag skulle fortfarande rekommendera dig att vänta och testa. Man lägger ju inte gärna 3000 kr om man inte måste.

Hmm, jo du har nog rätt.
Vad jag läste på nätet så kommer gw2 troligtvis stödja SLI vid release.
Och då de rekommenderade min.hårdvaran för att köra gw2 är låga, så kanske det räcker med två gtx 460 i SLI för high settings.
Blir nog att returnera kortet..
Aja, har några dagar kvar innan ångerrätten är över.

Tack för svaren!

/j.w