Osäker på om grafikkorten går i Crossfire

Permalänk

Osäker på om grafikkorten går i Crossfire

Godmorgon!
Jag har två powercolor radeon hd 5770 som jag bryggkopplat i crossfire, det ena kortet blir väldigt varmt på sidan medans man knappt känner att det andra är varmt. Fläckten på det varmare kortet går också ganska mycket snabbare (men även detta kortet som sitter i plats ett, (..eller vad man nu kaller det för)).

Ja iallafall så testade jag att ta bort bryggan och se om windows experience index (7.4) hade förändrats, men nej. =/
/Tack!

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Avstängd

Kolla i CCC, att cf är aktiverad.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Kolla i CCC, att cf är aktiverad.

Förlåt mig, men vad står CCC för?'

Tack iallafall för ditt svar!

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Medlem

Catalyst control center=ccc
och den är grafikortets drivrutin har du det inte så kan du ladda ner det här:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Visa signatur

Speldator:Asus P8P67-M B3, Intel core i5 2500k (Arctic Cooling Freezer 13Pro), Asus Radeon HD 6870 Directcu,
Crosair Vengeance 8gb, XFX 750W Pro, Cooler Master Storm Trooper.
Andra dator:MSI-MS 7276, Intel core 2 quad q6600, Nvida geforce 8600 GS, FSP 460W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Rasmusdator123:

Förlåt mig, men vad står CCC för?'

Tack iallafall för ditt svar!

Catalyst Control Center. Du är förlåten!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rasmusdator123:

Godmorgon!
Jag har två powercolor radeon hd 5770 som jag bryggkopplat i crossfire, det ena kortet blir väldigt varmt på sidan medans man knappt känner att det andra är varmt. Fläckten på det varmare kortet går också ganska mycket snabbare (men även detta kortet som sitter i plats ett, (..eller vad man nu kaller det för)).

Ja iallafall så testade jag att ta bort bryggan och se om windows experience index (7.4) hade förändrats, men nej. =/
/Tack!

Kan va så att ditt ena kort inte används överhuvudtaget tex som mina 680 det som sitter längst upp går alltid i 1098mhz maxad volt medans dom andra, när dom inte används går in i power mode läge och lägger sig på 370mhz och blir väldigt svala.

Kan va så att du inte spelar spel som stödjer CF/SLI altså 2 GPU.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Rassea98:

Catalyst control center=ccc
och den är grafikortets drivrutin har du det inte så kan du ladda ner det här:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Tack för länken!

Skrivet av Zuggmate:

Catalyst Control Center. Du är förlåten!

Skönt det!

Skrivet av tvelander:

Kan va så att ditt ena kort inte används överhuvudtaget tex som mina 680 det som sitter längst upp går alltid i 1098mhz maxad volt medans dom andra, när dom inte används går in i power mode läge och lägger sig på 370mhz och blir väldigt svala.

Kan va så att du inte spelar spel som stödjer CF/SLI altså 2 GPU.

Så är det säkert med mina också, låter som det iallafall. Har inte spelat än men ska testa idag, så då lär väl båda få jobba lite.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu ska crossfire iallafall vara aktiverat, däremot var det inget som ändrade experience index (uppdaterade testet flera gånger) när jag slog på/av crossfire. Men det är väl bara experience index som spökar!

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rasmusdator123:

Tack för länken!

Skönt det!

Så är det säkert med mina också, låter som det iallafall. Har inte spelat än men ska testa idag, så då lär väl båda få jobba lite.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu ska crossfire iallafall vara aktiverat, däremot var det inget som ändrade experience index (uppdaterade testet flera gånger) när jag slog på/av crossfire. Men det är väl bara experience index som spökar!

Index stödjer inte CF tror jag.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Index stödjer inte CF tror jag.

Tror inte jag heller :=)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Vilka spel spelar du? Och om du spelar, kör du i windowed mode då? Crossfire fungerar inte i windowed mode. Går du in på CCC kan du aktivera crossfire där i menyn och även kryssa i en ruta , typ "show crossfire logo when enabled" då får du en liten crossfire-logga uppe i högra hörnet på skärmen när du kör i crossfire, så vet man om det är igång eller inte. Om spelet stödjer crossfire eller inte tror jag inte spelar nån roll, det använder 2 kort oavsett.. WoW ska inte "stödja" crossfire men visst fan får man bättre prestanda med 2 kort Har själv kört med 2st 4890. Men detta endast i fullscreen då.

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Sen ska vi ju komma ihåg att de "svala"kortets värme stiger rakt upp på de varmare kortet!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro