Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Intressant tanke. Som det är nu går jag plus med 100k och fyller två tabbar med gult på ungefär tre timmar spel, varav en eller två grejer går att sälja. Ironiskt nog var det en blå ring som gav 150k igår och en gul shoulder som var lite bättre än värdelös, så den får gå på bid. Gamet innan fick jag ett par byxor som gav 1.4 mille, så nu känns det iallafall som att det händer nått, om än långsamt.

Känns som om jag offrar MF kommer det gå så sjukt segt att få in grejer att det blir ett moment 22. Din tanke är helt rätt, känns bara som att jag inte är där än och behöver farma nu medans jag kan. Får väl vara nöjd med att springa fram till slaktaren och ge upp där till jag är aningen starkare.

Om jag vore dig skulle jag strunta i mf gearet, jag kör helt utan mf och med gear där inget, förutom vapnet som kostade 300k, har kostat mer än 200k och har inga som helst problem med inferno act 1, har även kört ca halva act 2 och inte heller där har det varit några större problem.

Mina stats till vänster med sharpshoter, höger utan.
http://www.ladda-upp.com/bilder/71800/stats-dh-60

Mitt gear.
http://www.ladda-upp.com/bilder/71801/gear-dh-60

Angående din farming så låter 100k på tre timmar väldigt långsamt. Min runda tar ca 25-30 minuter och ger ca 50-60k rent guld (Upplockat guld + items sålda till vendor.). Till detta tillkommer då saker som är såpass bra att det är värt att försöka sälja dem på ah och saker som jag gjort om till material (lvl 60 items som ger mindre än 1k guld när de säljs till vendor är, enligt mig, värda att "disenchanta") vilka jag senare säljer på ah.

Min runda.
Börja med Act I Quest 9: The Cursed Hold

ta waypoint till festering woods, två grottor med garanterade elite packs och 1-3 utanför, ibland event.

Waypoint till Leoric's manor (gå bakåt in igenom huset) ibland ett pack inne och 0-2 på gården framför.

Wp till cathedral lvl. 3 ibland ett elite pack nära wp'n.

Wp till northern highlands 1-2 elite packs och ibland en grotta, Watch tower, där det på nedervåningen alltid finns minst ett elite pack och en stor kista.

Wp till cementary of the forsaken, ibland elite pack ute och 3 grottor med många elite packs, 1-2 (3?) styck, events och ibland goblins.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Nu har jag inte spelat så mkt med MF-gear så har ingen bild på hur mkt mer gult man får, men det är inte helt ovanligt att jag får 3 gula heller med 0 "egen" MF och enbart 5 stacks NV.

Det är ju 4% chans på ilvl63 på act1 och 16% på act3, så du måste ju få 4 gånger så många gula på act1 per speltimme än om du kan farma act3 med icke-MF-gear för att få lika många ilvl63. Dessutom är det ju roligare att ta sig längre fram i spelet också, jag vet vad jag hade valt

Ja, skillnaden på gult är inte jättestor. Hur är det med blått då? Får nästan inget vitt längre och även helt vanliga fiender släpper gult ibland. Din poäng är helt logisk, jag ska bygga om mitt gear för max skada så jag kommer vidare. Fast först ska jag råfarma hell, så jag har lite guld att spela med vid inbytet.

Skrivet av henkiii:

Kör nästan bara med irl polare om de är online, annars blir det "singelplayer" med enchantress sidekicken, dock är jag på HC
Har bara 8-9k dps men kör ändå igenom act1 relativt enkelt.

Jag har 0 MF i bas, men när nephalem stackat till 5 så droppar det ganska bra med gula ändå. Oftast flera per pack.
Man tappar ju inte bara guld igenom att dö, även fart (och nephalem då).

Det man köper sig med allres är ju någon extra sekund att reagera (eller slippa bli 1shottad).
Skulle helt klart rekomendera att du provarm byta in några delar med hög allres, det gör stor skillnad.

Kul att det går att samla utan MF, jag hade fått intrycket att det skulle vara värt att skaffa mera MF.
Man har kvar sin bonus fast man dör, värre om man råkar byta skills av misstag...

Allres ligger på inköpslistan nu, hehe

Skrivet av Twoedge:

Det beror på vad man kallar bra. Om allting under ilev 61 är dåligt , så fick jag skit.

Jag undra om det har skett någon ändring för jag har kört 4 Warden/Butcher rundor med min max MF utrustning villket ger ungefär 85% utan MV.

Och jag har inte hittat ett enda ilev 63 , ilev 62 , ilev 60 , ett fåtal ilev 59 o 58 ,men en ( sätt in valfri svordom här) massa ilev 57. Och dom var totalt skrot.
Tror nästan det lönar sig bättre och köra goldfarming på act3 nightmare.

Bra är sånt som säljer på AH. Har jag kämpat i några timmar för ett par hundra tusen guld, så kanske nåt går att sälja för 150k till eller mer, då är jag ganska nöjd. Ofta ett par saker som snabbt går iväg för 20-30k med, sen får vendor restan, så slutar man på över 400k totalt är jag nöjd med rundan.

Hade vi haft 20 slots på AH hade jag lagt ut grejerna för 5-10k med, många bäckar små...

Skrivet av thompson:

Om jag vore dig skulle jag strunta i mf gearet, jag kör helt utan mf och med gear där inget, förutom vapnet som kostade 300k, har kostat mer än 200k och har inga som helst problem med inferno act 1, har även kört ca halva act 2 och inte heller där har det varit några större problem.

Mina stats till vänster med sharpshoter, höger utan.
http://www.ladda-upp.com/bilder/71800/stats-dh-60

Mitt gear.
http://www.ladda-upp.com/bilder/71801/gear-dh-60

Angående din farming så låter 100k på tre timmar väldigt långsamt. Min runda tar ca 25-30 minuter och ger ca 50-60k rent guld (Upplockat guld + items sålda till vendor.). Till detta tillkommer då saker som är såpass bra att det är värt att försöka sälja dem på ah och saker som jag gjort om till material (lvl 60 items som ger mindre än 1k guld när de säljs till vendor är, enligt mig, värda att "disenchanta") vilka jag senare säljer på ah.

Min runda.
Börja med Act I Quest 9: The Cursed Hold

ta waypoint till festering woods, två grottor med garanterade elite packs och 1-3 utanför, ibland event.

Waypoint till Leoric's manor (gå bakåt in igenom huset) ibland ett pack inne och 0-2 på gården framför.

Wp till cathedral lvl. 3 ibland ett elite pack nära wp'n.

Wp till northern highlands 1-2 elite packs och ibland en grotta, Watch tower, där det på nedervåningen alltid finns minst ett elite pack och en stor kista.

Wp till cementary of the forsaken, ibland elite pack ute och 3 grottor med många elite packs, 1-2 (3?) styck, events och ibland goblins.

Kul att få se dina stats osv, du har helt klart byggt en bra gubbe. Din skada liknar min, vet inte vad den är med SS(har ju ingen crit ändå) men just nu ligger min stax under 40k, då jag valt mera hatred som passive och får bara 15% buff på archery. Man äger ju hell iallafall.

Spelar som så att jag drar iväg den där attacken som kostar 50 hatred(med runan som ger max skada) tre gånger, laddar om den med prep och drar iväg tre till. Packen i hell är då döda på ett par sekunder, i början(act 1) behöver jag inte ens ladda om, så det går fort samla nu iallafall. Sen med 60% movement med runan som sänker kostnaden för dicipline kan man ta sig runt snabbt. Men den taktiken är värdelös på slaktarn i inferno, så tills dess måste jag komma på nått bättre...

Ska försöka fixa ett lika snyggt kollage på mina stats sen, så kanske ni kan ge tips på var jag ska ändra.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag frågan är om det är värt att satsa på MF, själv switchar jag gear innan man sänker sista elite. Dock så missar man ju MF-bonusen för alla "vanliga" fiender då man kör sitt DPS-gear och eftersom man ändå farmar med max NV-buff så är man ju garanterad gult när man sänker mobs. Dock så har jag märkt att jag ofta får tre gula från mobs med MF-gear och ibland fyra, det har jag inte upplevt utan MF-gear.

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Medlem

Kan bara flika in att det som Demon Hunter är väldigt fördelaktigt att spela i Eyefinity. Själv kör jag 5760x1200 vilket med för att du kan se mobs mycket längre i sidled och börja skjuta mycket tidigare, dvs du får längre tid på dig innan de hinner fram till dig.

Kör själv just nu igen Act III på Inferno och det har hjälpt mig massor.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinqe:

Jag frågan är om det är värt att satsa på MF, själv switchar jag gear innan man sänker sista elite. Dock så missar man ju MF-bonusen för alla "vanliga" fiender då man kör sitt DPS-gear och eftersom man ändå farmar med max NV-buff så är man ju garanterad gult när man sänker mobs. Dock så har jag märkt att jag ofta får tre gula från mobs med MF-gear och ibland fyra, det har jag inte upplevt utan MF-gear.

Det roliga med hög MF är att man hittar mycket gult, överallt. Det som inte är gult är oftast blått. Körde online med tre pers utan, då kom man tillbaka till hur det var innan, dvs hopplöst utan stacks och bara en eller ett par gula från mobs och goblins. Ibland mera, men inte som när det regnar saker med full mf.

Har börjat byta bort MF för högre skada nu, men hög dex/IAS verkar inte ha någon chans mot crit. Att få in allres på det är hopplöst, när man tittar runt på AH så skulle man helst behöva 5 mille per item ibland upp till 10 mille för att få nått som blir bättre. Om jag ändå är fast på första akten, så borde jag farmat klart med MF tills jag har rätt antal miljoner.

Skrivet av Blade@LCD:

Kan bara flika in att det som Demon Hunter är väldigt fördelaktigt att spela i Eyefinity. Själv kör jag 5760x1200 vilket med för att du kan se mobs mycket längre i sidled och börja skjuta mycket tidigare, dvs du får längre tid på dig innan de hinner fram till dig.

Kör själv just nu igen Act III på Inferno och det har hjälpt mig massor.

Det låter ju helt sinnes! Det är ju en enorm fördel...

När man springer vertikalt blir det ofta fel, märker att jag ofta sicksackar horisontellt(öppna ytor då) för att se bättre...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

All resist vs Discipline i rustning

Vad är bäst att satsa på all resist eller Discipline i rustningen(chest)?

Har 38 i discipline utan rustning och vill spela i akt 3 inferno.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mattoys:

Vad är bäst att satsa på all resist eller Discipline i rustningen(chest)?

Har 38 i discipline utan rustning och vill spela i akt 3 inferno.

Jag har ingen +discipline alls och 300-350 resist (vilket jag helst skulle få upp ytterligare 100) och det funkar finemang i A3. Shadow Power + Gloom är naturligtvis en nödvändighet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag har ingen +discipline alls och 300-350 resist (vilket jag helst skulle få upp ytterligare 100) och det funkar finemang i A3. Shadow Power + Gloom är naturligtvis en nödvändighet.

Använder du dig av smoke?
hur mycket har du i liv?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mattoys:

Använder du dig av smoke?
hur mycket har du i liv?

SS för att bryta mig loss ur fällor och om man blir insugen i en gröt av gift/arcane/desecration etc. men annars löser SP alla situationer. Målet är att göra mig av med SS om jag når 400-450 all resist för då borde SP räcka hela vägen.
33k hp, 4.3k armor.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Tänkte köpa en ett nytt vapen till min DH men marknaden för just det verkar ha varit rätt trög så är osäker på priserna. Så kan man tänkas få en hyffsad båge för 17.5 mille eller ska jag spara ihop mer?

Letar efter en med iaf
10% AS
>1100 DPS
50% CD
Socket

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Ja, som ni ser så har jag konkat ihop nästan 10miljoner. Jag klarar av act1 solo, större delen av act2 utom Kulle och Belial med problem. Act 3 har jag med hjälp kommit till Ghom. Act3 solo är inte att tänka på.

Problemet jag har är att jag inte riktigt vet vad jag ska ha för items för att komma vidare. Eller vilka stats jag ska söka på för dom olika delarna.

Jag har eventuellt tänkt i banorna att jag ska ha 2 1h crossbow ,båda med loh. Men ska man ha bra dps på dom blir det dyrt.
Dessutom vill jag inte slösa bort mina mödosamt hopskrapade pengar , eller köpa det på RMAH. RMAH är inte att tala om.

Och visst jag vet att min DPS är låg men ett bra vapen kostar.
Så vad ska jag lägga goldet på. För det verkar som om man inte klarar sig som DH utan supergear.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ja, som ni ser så har jag konkat ihop nästan 10miljoner. Jag klarar av act1 solo, större delen av act2 utom Kulle och Belial med problem. Act 3 har jag med hjälp kommit till Ghom. Act3 solo är inte att tänka på.

Problemet jag har är att jag inte riktigt vet vad jag ska ha för items för att komma vidare. Eller vilka stats jag ska söka på för dom olika delarna.

Jag har eventuellt tänkt i banorna att jag ska ha 2 1h crossbow ,båda med loh. Men ska man ha bra dps på dom blir det dyrt.
Dessutom vill jag inte slösa bort mina mödosamt hopskrapade pengar , eller köpa det på RMAH. RMAH är inte att tala om.

Och visst jag vet att min DPS är låg men ett bra vapen kostar.
Så vad ska jag lägga goldet på. För det verkar som om man inte klarar sig som DH utan supergear.

Rent generellt ska du satsa på crit/critdmg och sen dexterity. Alla delar som kan ha dessa stats ska du försöka ha det på tex gloves/amulet/ring, sen även crit på quiver/boots/helm. På övriga delar har jag personligen valt att plocka mer +all resistance för att överleve bättre men det är väldigt individuellt.
När det gället vapnet går det få rätt hyffsade vapen för runt 3-5M och då menar jag en crossbow med 950+ dps och socket(eller statisk +critdmg) och en del dexterity.
Bra gear med +all resistance är väldigt dyrt så för att får upp damagen för så lite guld som möjligt så kan du skippa denna staten om du inte gör bra klipp. Förljer du vad jag har skrivit ovan kommer du lätt upp i en 40-50k damage med de 10M du har.

Permalänk
Medlem

Jag gör 42K i skada utan SS och har 55% critchance och har ändå inte råd att köra akt ett solo, än mindre titta på act två, så du gör det bra...
Problemet jag har är att all res i den mängd jag skulle behöva med övriga stats, så kostar varje item 10 mille om man har tur. Fick offra väldigt mycket MF för att få crit och droppen man får nu är löjliga.

Hittade dock en ring som gav bättre stats än de jag hade innan. I hell akt tre!

Jag bytte till enhandskross för att få upp 10 crit gratis och sen ett quiver. Det blev dyrt och skadan gick ner, men nu crittar man så ofta så det var ändå värt. Jag skulle lätt lagt 10 mille på vapnet, det är aldrig bortkastat på en DH. Skulle spendat 9 mille på main och en mille på offhand.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag gör 42K i skada utan SS och har 55% critchance och har ändå inte råd att köra akt ett solo, än mindre titta på act två, så du gör det bra...
Problemet jag har är att all res i den mängd jag skulle behöva med övriga stats, så kostar varje item 10 mille om man har tur. Fick offra väldigt mycket MF för att få crit och droppen man får nu är löjliga.

Hittade dock en ring som gav bättre stats än de jag hade innan. I hell akt tre!

Jag bytte till enhandskross för att få upp 10 crit gratis och sen ett quiver. Det blev dyrt och skadan gick ner, men nu crittar man så ofta så det var ändå värt. Jag skulle lätt lagt 10 mille på vapnet, det är aldrig bortkastat på en DH. Skulle spendat 9 mille på main och en mille på offhand.

Där slog du huvudet på spiken. Jag utgår i allmänhet efter statsen för dom saker man har och försöker hitta bättre. För det börjar bli svårt att balansera
och man ska ha max skada och dö av att Ghom fiser , eller minska skadan och klara kanske 1 minut mer. Jag vet inte riktigt vilken väg.
Jag kanske lägger ner alltihop och erkänner mej besegrad.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Rent generellt ska du satsa på crit/critdmg och sen dexterity. Alla delar som kan ha dessa stats ska du försöka ha det på tex gloves/amulet/ring, sen även crit på quiver/boots/helm. På övriga delar har jag personligen valt att plocka mer +all resistance för att överleve bättre men det är väldigt individuellt.
När det gället vapnet går det få rätt hyffsade vapen för runt 3-5M och då menar jag en crossbow med 950+ dps och socket(eller statisk +critdmg) och en del dexterity.
Bra gear med +all resistance är väldigt dyrt så för att får upp damagen för så lite guld som möjligt så kan du skippa denna staten om du inte gör bra klipp. Förljer du vad jag har skrivit ovan kommer du lätt upp i en 40-50k damage med de 10M du har.

Ja tyvärr är min x-bow på 972 dps + socket med +70% crit damage dock inga mer stats . Så jag behöver komma upp i betydligt mer.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Demon hunter är ett skämt tycker jag.
En jag spelar med kör demon hunter tank :S, han tankar allt i act 2. Ja hans hp går knappt ner något, bara pytttelite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag gör 42K i skada utan SS och har 55% critchance och har ändå inte råd att köra akt ett solo, än mindre titta på act två, så du gör det bra...
Problemet jag har är att all res i den mängd jag skulle behöva med övriga stats, så kostar varje item 10 mille om man har tur. Fick offra väldigt mycket MF för att få crit och droppen man får nu är löjliga.

Hittade dock en ring som gav bättre stats än de jag hade innan. I hell akt tre!

Jag bytte till enhandskross för att få upp 10 crit gratis och sen ett quiver. Det blev dyrt och skadan gick ner, men nu crittar man så ofta så det var ändå värt. Jag skulle lätt lagt 10 mille på vapnet, det är aldrig bortkastat på en DH. Skulle spendat 9 mille på main och en mille på offhand.

Jag letade upp lite uppgifter på vad som krävs för att överleva i act3.

Skulle jag få fatt på all armor, vitality och all resistance som rekommenderas så är det för närvarande det billigaste priset på AH c:a 100000000.

Därtill kommer då intressanta saker som vapen , dexterity, critchance och critdamage då får jag lägga på c:a 60000000 till.
Allt detta för att kanske klara act 3 . Jag har inte ens räknat med act 4 .

Det innebär med nuvarande takt att jag kommer kanske få ihop det någon gång 2015. Kanske

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

All res är enligt mig helt onödigt på DH om man nu inte kör en sådan spelstil, där man leker tank och tål mer istället för att satsa på att ha så hög dmg som möjligt.

Jag har ungefär 40k dps, riktigt pissgear om jag får säga det själv, men har 0 problem i Act 1 inferno, inte heller Act 2 förens jag kommer till Belial. Ibland kan dessa vidriga invis-mobs vara dryga men det är ju sånt som man får leva med. Förväntar mig inte heller att det skall vara lätt med mitt gear.

Kanske sitter på 20-22k hp då jag satsar fullt på crit dmg, crit chance, ias och dex. Skiter nästan helt i vitality och resistances.

Men som sagt så förväntar jag mig inte att klara Act 3 med detta. Act 1 är det mest effektiva för mig, då det går fort. Act 2 funkar, men inte tillräckligt snabbt än.

Klarar man inte Act 1 Inferno med 30k+ dps så spelar man helt enkelt dåligt imo.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

All res är enligt mig helt onödigt på DH om man nu inte kör en sådan spelstil, där man leker tank och tål mer istället för att satsa på att ha så hög dmg som möjligt.

Jag har ungefär 40k dps, riktigt pissgear om jag får säga det själv, men har 0 problem i Act 1 inferno, inte heller Act 2 förens jag kommer till Belial. Ibland kan dessa vidriga invis-mobs vara dryga men det är ju sånt som man får leva med. Förväntar mig inte heller att det skall vara lätt med mitt gear.

Kanske sitter på 20-22k hp då jag satsar fullt på crit dmg, crit chance, ias och dex. Skiter nästan helt i vitality och resistances.

Men som sagt så förväntar jag mig inte att klara Act 3 med detta. Act 1 är det mest effektiva för mig, då det går fort. Act 2 funkar, men inte tillräckligt snabbt än.

Det verkar tydligen som om detta spel inte är till för alla.

Klarar man inte Act 1 Inferno med 30k+ dps så spelar man helt enkelt dåligt imo.

Köpte en crossbow för 7000000, en ring för 1500000 samt chestarmor för 3000000 allt för att få upp dex ,critchance o. critdamage.
Gjorde några försök på act 2. Det visar sig att pengarna var fullständigt bortkastade. Så nu är 2 månaders tragglande helt förstört.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Hade inga problem i act2 med 40k dps (icke ss), ingen all res och runt 30k hp. 250 crit dmg , 20% crit. Dvs skitgear.
Totalt värde på gear typ 1.5mil max.
Sure act3 är rätt jobbigt med sådan skitgear, de går men jobbigt.

Folk överdriver så satans vad de krävs för gear, på alla klasser.

Permalänk
Medlem

Tror det handlar om att folk spelar DH fel. Man får springa som en idiot ibland. Men det hör ju till.. Har själv ca 43k DPS utan SS (kör inte ens med SS) och 34% Critchance och 314% Crit dmg. Act 1 är ju rena barnleken solo. Klarar dom flesta packsen utan några större problem .. Har väl max 200 allress och typ 23k HP.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Alla har bevisat att man kan klara hela inferno med billig gear med alla klasser typ, finns inga ursäkter direkt.
Chris kör just nu 1m budget inferno clear med dh, kört act1+2 hitills.
http://sv.twitch.tv/christarastv

"======
Budget demon hunter
will start every day for 4days around 20:00 cest clearing 1act each day Budged gear/stats
============
act1 cleared
champs's skipped: 0 deaths: 0
act2 cleared
champs's skipped: 0 deaths: 2"

Så sluta nu att klaga på spelet och spela rätt istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Alla har bevisat att man kan klara hela inferno med billig gear med alla klasser typ, finns inga ursäkter direkt.
Chris kör just nu 1m budget inferno clear med dh, kört act1+2 hitills.
http://sv.twitch.tv/christarastv

"======
Budget demon hunter
will start every day for 4days around 20:00 cest clearing 1act each day Budged gear/stats
============
act1 cleared
champs's skipped: 0 deaths: 0
act2 cleared
champs's skipped: 0 deaths: 2"

Så sluta nu att klaga på spelet och spela rätt istället

Alla verkar säga att man spela DH fel , men hur fan spelar man rätt då.
Du verkar vara en riktig expert så ge ge mej vägledning.

Jag kan ju säja så mycket att act 1 är inga problem. Act 2 är en mardröm och act 3 är för mej en total omöjlighet just nu.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

ja känner att ja behöver lite hjälp med min DH....

30K HP
Skada utan SS = 46K
Skada med 100% SS = 105K
Armor = 3000
Res = ca 300 to all
Crit chance grund (utan SS) = 28%
Crit dam = 260%

Använder båge + quiver (15% IAS, ca 85 dex, ca 65 vit, 0,8 hatred reg, 8,5% crit chance)

Skills:
Main = Hungering Arror - devouring
Second = Multishot - Fire at will

1: Hunger for death - grim reaper
2: Shadow power - gloom
3: Elemental arrow - frost arrow
4: companion - bat companion

Skills
1: Vengeance
2: Archery
3: Sharp Shooter

Några frågor:

1. Båge eller 2 st 1hands (med vardera >50% crit dam) eller 1 st 1hands + quiver. Segt att köra X-bow för man skjuter så sakta....med 1-hands + quiver eller 2 st 1hands så kan man ju komma över 2 ATPS

2. Värt satsa på crit chance på sina items OM man kör med SS för att höja upp "grund crit chance", items blir ju ganska mkt dyrare

3.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Det absolut särklass lättaste sättet att få en grymt stark Demon Hunter är att spela Tank.
För cirka 3-4M Gold så har du en char som klarar alla Bossar i Act III och Act IV utan större problem.
Diablo kan fortfarande vara lite lurig, dvs man måste spela bra.

Det är verkligen ett helt annat sätta att spela på.

Om du är nyfiken så hör av dig så visar jag.

Arn#2806

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ralle_81:

Några frågor:

1. Båge eller 2 st 1hands (med vardera >50% crit dam) eller 1 st 1hands + quiver. Segt att köra X-bow för man skjuter så sakta....med 1-hands + quiver eller 2 st 1hands så kan man ju komma över 2 ATPS

2. Värt satsa på crit chance på sina items OM man kör med SS för att höja upp "grund crit chance", items blir ju ganska mkt dyrare

1. Tills Blizzard buffar 1H och/eller dual wield är det 2H + quiver som ger mest pang per peng.

2. Brukar du springa omkring och vänta på att SS tickar upp mellan varje mob, eller springer du vidare och skjuter på nästa grej direkt? I det första fallet kan du ha lite critchans medan du i det senare skall stacka så mycket crit som möjligt och SS är nästintill helt värdelös.

Steady Aim är för övrigt ett snabbt sätt att öka din skada med 20%.

Skrivet av Blade@LCD:

Det absolut särklass lättaste sättet

Även det i särklass tråkigaste

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Det absolut särklass lättaste sättet att få en grymt stark Demon Hunter är att spela Tank.
För cirka 3-4M Gold så har du en char som klarar alla Bossar i Act III och Act IV utan större problem.
Diablo kan fortfarande vara lite lurig, dvs man måste spela bra.

Det är verkligen ett helt annat sätta att spela på.

Om du är nyfiken så hör av dig så visar jag.

Arn#2806

hur då? beskriv gärna spells/skills och lite krav på gear

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ralle_81:

hur då? beskriv gärna spells/skills och lite krav på gear

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6202180373

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför vissa använder quiver med 2h armborst,
När det står klart och tydligt "needs a bow" på quivern?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dedu87:

Någon som vet varför vissa använder quiver med 2h armborst,
När det står klart och tydligt "needs a bow" på quivern?

För att armbost är en bow. Crossbow. Det dom menar är att det behövs en bow till quivern och går inte ha tillsammans med tex ett svärd eller mace. Inte just en typ av bow.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|