Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Flytningar? Då får du "binda" grafiken:)

hah!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av Wanner:

Väcker denna tråden till liv igen eftersom jag också funderat på att köpa E45M1-I DELUXE och köra mint på den. Nu när det gått ett tag, hur tycker du att det fungerar? Har du upptäckt problem med något? Kan du strömma flash från webben etc? SVTPlay, viasat play etc?

Super nöjd med min, använder dock linux mint 12 och senaste xbmc där det finns tillägg för ex svt play.
Inga problem allt, hur nöjd som helst...
Det enda jag har att klaga på är att om jag spelar musik så när skärmsläckaren startar slutar musiken spela, detta går dock att avhjälpa med att ta bort skärmsläckaren, eller sätta en lång tid tills den startar släckaren.
Hör av dig om du undrar över något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelkiller:

Super nöjd med min, använder dock linux mint 12 och senaste xbmc där det finns tillägg för ex svt play.
Inga problem allt, hur nöjd som helst...
Det enda jag har att klaga på är att om jag spelar musik så när skärmsläckaren startar slutar musiken spela, detta går dock att avhjälpa med att ta bort skärmsläckaren, eller sätta en lång tid tills den startar släckaren.
Hör av dig om du undrar över något...

Vilket chassi har du?
Du får gärna posta hela din konfiguration!

Permalänk
Skrivet av Wanner:

Vilket chassi har du?
Du får gärna posta hela din konfiguration!

Min konfguration ser ut enligt följande, jag valde dock att byta dessa ramminnen till min stationära istället då jag tyckte att HTPC endast skulle få 4Gb ram,
Hårddisk hade jag sedan tidigare.
Valde att koppla bort den lilla fläkten i konfigurationen, tror dessutom att jag hade en annan fläkt i HTPC'n istället för den som jag beställde här.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2063485&view=m

Så så ordern ut:
1 0 LOGITECH WIRELESS TOUCH KEYBOARD K400 #NORDIC 5010602255 272,00 272,00
1 0 KABEL HDMI-HDMI HIGH SPEED W/ ETHERNET 1.0M 5010445696 31,20 31,20
1 0 FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 60MM 19DB RETAIL 5010165337 56,00 56,00
1 0 CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (2X4GB) 5010485109 335,20 335,20
1 0 COMPUCASE MINI-ITX 8K01BS 120W BLACK 5010330367 472,00 472,00
1 0 ASUS E45M1-I DELUXE AMD FUSION E-450 MINI-ITX 5010611227 1 239,20 1 239,20

Permalänk
Skrivet av Angelkiller:

Super nöjd med min, använder dock linux mint 12 och senaste xbmc där det finns tillägg för ex svt play.
Inga problem allt, hur nöjd som helst...
Det enda jag har att klaga på är att om jag spelar musik så när skärmsläckaren startar slutar musiken spela, detta går dock att avhjälpa med att ta bort skärmsläckaren, eller sätta en lång tid tills den startar släckaren.
Hör av dig om du undrar över något...

Tänkte köra på samma som du fast med XBMCbuntu, har du testat att använda den optisk anslutningen för att sända 5.1 ljud?
Behöver man mecka med drivrutiner osv nu eller är det bara att släng in och köra?

Permalänk
Skrivet av Alexander1987:

Tänkte köra på samma som du fast med XBMCbuntu, har du testat att använda den optisk anslutningen för att sända 5.1 ljud?
Behöver man mecka med drivrutiner osv nu eller är det bara att släng in och köra?

Jag har inte testat Xbmcbuntu utan endast konfigurationen ovan.
I ditt fall antar jag att allt är klart utom ati rutinerna så du kan använda denna guide för det.
Kör allt via HDMI direkt till förstärkaren, hade lite problem med XBMC innan senaste versionen kom i skarp version.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996

Du kan använda dessa konfigurationer om du kör mint och sedan xbmc som löst skal.
https://launchpad.net/~wsnipex/+archive/xbmc-xvba

Permalänk
Medlem

Skulle rekomendera OpenElec http://openelec.tv/ om du bara tänkt köra XBMC, den kräver extremt lite av datorn och flyter på extremt bra på klenare manskiner.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Skulle rekomendera OpenElec http://openelec.tv/ om du bara tänkt köra XBMC, den kräver extremt lite av datorn och flyter på extremt bra på klenare manskiner.

Lånar tråden lite
Har kikat lite på det också. Ett par frågor bara.

Hur funklar det med filöverförning? Drivrutiner? Klarar den 3tb diskar?

Permalänk
Medlem

Jag har ett e35m1-i deluxe som jag kör xbmcbuntu på, senaste betan och xbmc funkar GRYMT. Ska man ha den som htpc är den toppen. Dock funkar grafikdrivaren sämre när man kör vanliga appar. Den accelererar tex inte videos utanför xbmc och surfandet är rätt laggigt.
Men jag använder den som NAS/HTPC/Torrentbox; där är jag supernöjd.

Visa signatur

..!

Permalänk
Skrivet av Gilga:

Jag har ett e35m1-i deluxe som jag kör xbmcbuntu på, senaste betan och xbmc funkar GRYMT. Ska man ha den som htpc är den toppen. Dock funkar grafikdrivaren sämre när man kör vanliga appar. Den accelererar tex inte videos utanför xbmc och surfandet är rätt laggigt.
Men jag använder den som NAS/HTPC/Torrentbox; där är jag supernöjd.

Samma fråga till dig
Har du testat att sända ljudet via den optiska utgången?
Var du tvungen att mecka med drivrutiner? (har dåliga erfarenheter av detta =P, satt i 2 veckor för att få igång en HTPC och det slutade med att jag fick ta win7 ^^)

Permalänk
Medlem

Inte testat optiskt, kör med ett Asus Xonar Essence STX. Grejen med de färdigbakade varianterna som openelec och xbmcbuntu är att de funkar från boot.
Skaffade e35m1-i vid lansering och då var det riktigt struligt att få allt att fungera i linux, men med openelec-distron fungerade det från start. Välgjort. XBMCbuntu fungerar perfa med acceleration och såna grejer, men någon plugin buggar lite fortfarande. Fördelen är ju att hela ubuntus mjukvaruregister finns att tillgå.

Visa signatur

..!