4g hur nära mobiltelefoni och fördelar ?

Permalänk

4g hur nära mobiltelefoni och fördelar ?

Fruktans värt nära att ta hem en s3a men svårt att bestämma färg kom plötsligt att tänka på 4g nätet som ingår i halebops rubbet som jag även tänkt skaffa mig, Men sgs3an stödjer ju inte 4g så ska man göra som alltid att vänta på 4g eller inte? skillnaden mellan 3g och 4g som natt och dag eller ej ?

var väldigt insatt i Android och mobiltelefoni tills jag träffade en liten flicka i påskas

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Skillnaden är som natt och dag. Detta gäller både hastighet och batteritid

Permalänk
Skrivet av carlen:

Skillnaden är som natt och dag. Detta gäller både hastighet och batteritid

grejen är att med student rabatten på halebop med rubbet + s3 så om jag betalar 2900 för telefonen så får jag abbonemanget + avbetlaning för 229 kr / i månaden, Och jag användern nog aldrig mer än 5000 sms 4gb surf eller 200 samtal/ månad. Men är väl roligt om man får det nyaste 4g då man byter upp sig. Borde man vänta in 4g telefoner eller ej tro ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Skillnaden är som natt och dag. Detta gäller både hastighet och batteritid

Borde inte 4G påverka negativt egentligen på en mobiltelefons batteritid? Då 4G i dagsläget har sämre täckning än 3G.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Borde inte 4G påverka negativt egentligen på en mobiltelefons batteritid? Då 4G i dagsläget har sämre täckning än 3G.

Det var nog lite ironi i inlägget 4G, eller LTE som det egentligen borde kallas (väl?) slukar nåt jävulskt med batteri

Permalänk

den blåa s3an som säljs via halebop är det pebble blue som i denna film ? http://www.youtube.com/watch?v=Cl3zG8qMCXY tycker tjejens systers vita ser så mycket plastigare ut, Var på Expert och kikade på båda färger som dom hade igår och tyckte att den blåas framsida är iallafall mycket snyggare än vitas,

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Läste ett test på LG's nya 4G mobil nyligen, de mätte upp 50Mbit.
Vet inte vad S3'an klarar men gissar 10-15 i praktiken, beroende på abonnemang/täckning givetvis.

4G för hastigheten är ju relativt onödigt i en mobil, men använder man den som modem till datorn mycket är det ju mer intressant.

Sen gäller det ju att ha obegränsad data med, 50Mbit tömmer de flesta paketen på några minuter

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av ErsdaHL06:

grejen är att med student rabatten på halebop med rubbet + s3 så om jag betalar 2900 för telefonen så får jag abbonemanget + avbetlaning för 229 kr / i månaden, Och jag användern nog aldrig mer än 5000 sms 4gb surf eller 200 samtal/ månad. Men är väl roligt om man får det nyaste 4g då man byter upp sig. Borde man vänta in 4g telefoner eller ej tro ?

hur får du det till 229 kr /månad, jag får det bara till 349 kr / månad, kollar via mecenat

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Jodå har en samsung galaxy s2 LTE och den slukar batteri som satan. Men annars är det en väldigt bra telefon, snabb smidig och grym kamera. Dock så ångrar jag mig att jag köpte LTE och inte tex Nexus istället som i dagsläget kan ha android 4.1 medans LTE bara har 2.3.3 fortfarande

Jag skulle råda dig till att inte lägga extra pengar på 4g ifall du inte tex surfar mycket på telefonen eller har en surfplatta med wifi som du kan dela med ditt internet med.

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-2500K Processor 4,7Ghz Moderkort: GIGABYTE Z77X-D3H Internminne: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE Grafikkort: XFX HD6950 2048MB Dual Fan OC System Disk: Corsair SSD Force 3, 120GB Hårddisk: 2x Seagate 320 GB Chassi: Corsair 650D Nätagg: Fractal Design Newton R2, 650W 80+ Modulär Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit Tangentbord: Logitech G15 V1 Mus: Steelseries Ikari Laser Headset: Soundblaster omega3 wireless

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Läste ett test på LG's nya 4G mobil nyligen, de mätte upp 50Mbit.
Vet inte vad S3'an klarar men gissar 10-15 i praktiken, beroende på abonnemang/täckning givetvis.

4G för hastigheten är ju relativt onödigt i en mobil, men använder man den som modem till datorn mycket är det ju mer intressant.

Sen gäller det ju att ha obegränsad data med, 50Mbit tömmer de flesta paketen på några minuter

jag brukar inte använda den som någon hotspot eller tethering då jag bara har min stationära som ändå är trådad till min 24mbit telia lina. Antar att 4g kan vara onödigt för mig då? använder heller ej videosamtal .

Skrivet av DragonRapide:

hur får du det till 229 kr /månad, jag får det bara till 349 kr / månad, kollar via mecenat

betalar mer på första summan istället.

Skrivet av HultbergARN:

Jodå har en samsung galaxy s2 LTE och den slukar batteri som satan. Men annars är det en väldigt bra telefon, snabb smidig och grym kamera. Dock så ångrar jag mig att jag köpte LTE och inte tex Nexus istället som i dagsläget kan ha android 4.1 medans LTE bara har 2.3.3 fortfarande

Jag skulle råda dig till att inte lägga extra pengar på 4g ifall du inte tex surfar mycket på telefonen eller har en surfplatta med wifi som du kan dela med ditt internet med.

batteritid är ju ganska viktigt för mig , vill helst kunna nå 5~ skärm timmar. jag surfar ju dock ganska mycekt med min sgs 1a tycker det funkar ganska bra men lite liten skärm. men antar att 3g häger på i rubbet abbonemanget i vilket fall...

Om jag beställer en s3a på halebop, blir det någon startavgift osv som jag fick betala hos phonehouse då ? Samt är det pebble blue som halebop har inne ? Isådana fall tycker jag nog den är snyggare än den vita:)

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

är det pebble blue som halebop säljer eller metalic blue????? den ser så mycket ljusare ut på bilderna på halebop än den jag såg på expert

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Tyckte jag läste i DN att SIII inte skulle komma i LTE i Sverige. Bara USA, Japan och Sydkorea skulle LTE versionen släppas.

Kör själv SII LTE och har fått 81 Mbit i bredbandskollen en gång. Oftats kring 40-45 Mbit när man har 4G täckning. Funkar ypperligt som wifi-hotspot!

Förstår inte varför man skulle köpa en telefon idag som inte har 4G.

Permalänk

Tänkte om man borde strunta i s3an tills det finns 4g telefoner??
även att jag bor i västernorrland 8 mil utanför sollefteå kanske spelar större roll?
kanske dröjer länge innan vi får upp någon mast här ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Skrivet av ErsdaHL06:

Tänkte om man borde strunta i s3an tills det finns 4g telefoner??
även att jag bor i västernorrland 8 mil utanför sollefteå kanske spelar större roll?
kanske dröjer länge innan vi får upp någon mast här ?

Jodå det spelar roll, var uppe i Graninge nyss i en vecka och var i sollefteå och shoppade lite, Det man får ut i Västernorrland är max 3g och ibland inte ens det. Om du ska köra en LTE lur så hör med dom om när en mast sätts upp innan annars är det bara onödigt att köpa en LTE om du inte kan utnyttja 4G. För att få 4G måste du fara till sundsvall annars. Men som föregående sa 4G fungerar grymt när det väl fungerar och som wifi hotspot!

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-2500K Processor 4,7Ghz Moderkort: GIGABYTE Z77X-D3H Internminne: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE Grafikkort: XFX HD6950 2048MB Dual Fan OC System Disk: Corsair SSD Force 3, 120GB Hårddisk: 2x Seagate 320 GB Chassi: Corsair 650D Nätagg: Fractal Design Newton R2, 650W 80+ Modulär Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit Tangentbord: Logitech G15 V1 Mus: Steelseries Ikari Laser Headset: Soundblaster omega3 wireless

Permalänk
Medlem

Funderar också om man ska vänta på galaxy s3 lte eller köpa nu lte versionen har 2 GB ram minnne medan 3g "bara" har 1GB minne

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"