Permalänk

Köper gärna amber chunks om någon har det

Permalänk
Medlem

Tänkte blåsa lite liv i den här tråden och kolla om någon har lust och skapa en guild och lira lite gw och peppa sig lite inför gw2 släppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hurkel:

Tänkte blåsa lite liv i den här tråden och kolla om någon har lust och skapa en guild och lira lite gw och peppa sig lite inför gw2 släppet?

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte på samma sak för några minuter sedan hehe, jag gjorde en SweC guild nyss. Whispra "Blinding Chain" för en invite

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Tänkte på samma sak för några minuter sedan hehe, jag gjorde en SweC guild nyss. Whispra "Blinding Chain" för en invite

Will do! Jag har dock ingen hög levlad hero alls, då jag knappt hunnit spelat ettan, men de borde va okej

Permalänk
Skrivet av Hurkel:

Will do! Jag har dock ingen hög levlad hero alls, då jag knappt hunnit spelat ettan, men de borde va okej

Jag kan hjälpa dig om du behöver hjälp med någonting, jag har ändå inget bättre för mig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Jag kan hjälpa dig om du behöver hjälp med någonting, jag har ändå inget bättre för mig nu

Jag är inne i spelet nu. Det var ett bra tag sen jag spela ettan, men jag skriver till dig där så ses vi där helt enketl!

Permalänk
Skrivet av Hurkel:

Jag är inne i spelet nu. Det var ett bra tag sen jag spela ettan, men jag skriver till dig där så ses vi där helt enketl!

Okej, jag spelar bf3 just nu men jag kan logga in och lägga till dig i guilden lite snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Okej, jag spelar bf3 just nu men jag kan logga in och lägga till dig i guilden lite snabbt

Sounds good! Heter Kawa Manga.

Permalänk
Medlem

Ska tanka GW1 under natten och köra en last genomspelning, man bör la klara på en månad?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Ska tanka GW1 under natten och köra en last genomspelning, man bör la klara på en månad?

Jadå, jag lyckades gå från 0 till 30 points på 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Ska tanka GW1 under natten och köra en last genomspelning, man bör la klara på en månad?

Mjo om det är storyn genom alla spel du tänker på och så, ja det borde du göra om du ligger i lite
Tråkiga är ju att de muppat till storyn från GW1 till GW2 tidsmässigt samt gjort bort sig i hur de hanterade GW1 lore i GW2 och tror inte GW2 lever upp till GW1 story mässigt, men det är ju alltid spännande att se the eternal /follow bli gud baserat på dina prestationer ;D
Fast dvärgarna är bäst att se och Azura innan de muterade ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Mjo om det är storyn genom alla spel du tänker på och så, ja det borde du göra om du ligger i lite
Tråkiga är ju att de muppat till storyn från GW1 till GW2 tidsmässigt samt gjort bort sig i hur de hanterade GW1 lore i GW2 och tror inte GW2 lever upp till GW1 story mässigt, men det är ju alltid spännande att se the eternal /follow bli gud baserat på dina prestationer ;D
Fast dvärgarna är bäst att se och Azura innan de muterade ^^

Jag tror du får förtydliga en hel del här :S Vad menar du med "the eternal /follow", "dvärgarna är bäst att se" och "Azura innan de muterade"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Jag tror du får förtydliga en hel del här :S Vad menar du med "the eternal /follow", "dvärgarna är bäst att se" och "Azura innan de muterade"?

The eternal /follow = Kormir
Dvärgarnas "end" story är (enligt mig) väldigt bra
Azura blev mer "rått/mus" lika och skillnaden (iaf för mig) är inte helt positiv, speciellt ingame (självklart en smaksak).
GW1

GW2

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

The eternal /follow = Kormir
Dvärgarnas "end" story är (enligt mig) väldigt bra
Azura blev mer "rått/mus" lika och skillnaden (iaf för mig) är inte helt positiv, speciellt ingame (självklart en smaksak).[/IMG]

Okej, jag förstår vad du är ute efter, men "The eternal /follow" still makes no sense :S

Vad gäller asura så kikade jag igenom character creation och kan säga att det finns en grym variation av ansikten att välja mellan, en del som ser ut som din GW1 bild och en del som ser ut som din GW2 bild och ett par som såg ut som något jag närmast kan beskriva som trollen från "Trolltyg i tomteskogen" fast utan näsorna :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Okej, jag förstår vad du är ute efter, men "The eternal /follow" still makes no sense :S

Vad gäller asura så kikade jag igenom character creation och kan säga att det finns en grym variation av ansikten att välja mellan, en del som ser ut som din GW1 bild och en del som ser ut som din GW2 bild och ett par som såg ut som något jag närmast kan beskriva som trollen från "Trolltyg i tomteskogen" fast utan näsorna :S

Okej skriver det i en spoiler

Kormir gör absolut inget alls egentligen genom hela Nightfall, hon följer efter dig och dina polare som gör allt jobbet och dödar Abbadon, hon ska vara den där legendariska paragonen men genom hela spelet kan hon närmast liknas vid någon spelare som tar "/follow" och du får aldrig känslan att hon gör mycket alls. Master of Whispers känns mer aktiv än hon, även Koss och Tahlkora gör mer för story utvecklingen men det är Kormir som blir upphöjd till gud som "tack" för hennes stora inverkan

Dold text

Haha mjo, nya Asura är det inget jätte fel på så, de är snygga men de ser mer ut som gnagare nu oftast än E.T. och för min egen del iaf föredrog jag den äldre designen, tycker även det är synd att de tonat ner deras högdragenhet lite för mycket (även om jag förstår varför).

Fast största felet de gör mellan GW1 och GW2 story mässigt är att de "glömmer bort" dig som spelade GW1 (kan ju vara att de kommer in mer om det på högre nivåer), hade hellre sett att fine att de minns alla andra hjältar men att ens karaktärs namn glömts genom tiderna, att folk inte riktigt tror personen fanns, ingen vet exakt om det var en man eller kvinna utan alla bara refererade till den som "The Hero" och pga blev man mer myt än historia men att folk iaf minns en, som det känns nu är det mer som att man inte existra (när man kollar på lore).
Vilket är lite synd enligt mig.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jag har ju faktiskt GW1 hemma som ligger i hyllan och såg att man kunde få lite rewards i GW2 genom det.

Vad är det enklaste sättet att skrapa ihop lite sådana points till GW2-releasen?

Har inte rört GW1 sen det släpptes i princip.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag har ju faktiskt GW1 hemma som ligger i hyllan och såg att man kunde få lite rewards i GW2 genom det.

Vad är det enklaste sättet att skrapa ihop lite sådana points till GW2-releasen?

Har inte rört GW1 sen det släpptes i princip.

Kör igenom storyline i alla kampanjer och gör alla bonus i missions osv. Först Normal Mode och sedan Hard Mode. Då borde du ha en del poäng för HoM samt att du har kommit en bit på en del titlar också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Kör igenom storyline i alla kampanjer och gör alla bonus i missions osv. Först Normal Mode och sedan Hard Mode. Då borde du ha en del poäng för HoM samt att du har kommit en bit på en del titlar också.

Låter ju inte allt för ansträngande, tack för tipset.

Nu verkar det dock inte som om att jag kan logga in på mitt game account på deras hemsida, den påstår att min mail inte finns reggad även fast jag har gamla mail från GW med lite password-resets osv.

Vart loggar man in egentligen? Jag kanske är inne på fel ställe.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dysenteri:

Låter ju inte allt för ansträngande, tack för tipset.

Nu verkar det dock inte som om att jag kan logga in på mitt game account på deras hemsida, den påstår att min mail inte finns reggad även fast jag har gamla mail från GW med lite password-resets osv.

Vart loggar man in egentligen? Jag kanske är inne på fel ställe.

NCsoft har konto separat från guild wars, så du kan inte logga in på playNC med ditt GW-konto

Permalänk
Skrivet av anon70536:

NCsoft har konto separat från guild wars, så du kan inte logga in på playNC med ditt GW-konto

Ah, då är jag med. Skapar man ett NCsoft-konto och lägger till sina spel där, som battle.net eller?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dysenteri:

Ah, då är jag med. Skapar man ett NCsoft-konto och lägger till sina spel där, som battle.net eller?

Precis!

Permalänk
Medlem

Lyckades ta mig till 10 poäng rätt snabbt tack vare minis som man hade liggandes + rare pets samt MOX + accounts linked, men nu går det rätt trögt. Kom på i efterhand att jag antagligen borde ha sålt ena uncommon och ena rare utav de 4 jag hade, pfft :/

Kör igenom bonus missions/objectives, 1 kvar i Cantha men rätt jäkla många i Proph/NF. Har dessutom extremt lite plat - har någon tips till hur jag enklast får vapen och armour att dedikera?

Min HoM:

http://hom.guildwars2.com/en/#page=main&details=AAAAAAAAAcCAA...

Permalänk
Medlem
Skrivet av billiek:

Lyckades ta mig till 10 poäng rätt snabbt tack vare minis som man hade liggandes + rare pets samt MOX + accounts linked, men nu går det rätt trögt. Kom på i efterhand att jag antagligen borde ha sålt ena uncommon och ena rare utav de 4 jag hade, pfft :/

Kör igenom bonus missions/objectives, 1 kvar i Cantha men rätt jäkla många i Proph/NF. Har dessutom extremt lite plat - har någon tips till hur jag enklast får vapen och armour att dedikera?

Min HoM:

http://hom.guildwars2.com/en/#page=main&details=AAAAAAAAAcCAA...

Lättaste sättet är lite olika;
Minst aktiv speltid är nog att köra igenom så du öppnar upp War i Kryta och gör daily missions men det måste oxå spridas ut en del;
Snabbaste farma ihop pengar att byta mot armbraces för tormented weapon.
skaffa ett av varje, sedan är det ingen ide att satsa på det mer och även för detta skulle jag sätta weapons ganska långt ner på listan, de är jobbigast och ger inte mest poäng.

Sedan är Hero Armor challanges ganska lätta och du fyller lätt upp 20st där, Glint's challange e nog svåraste och den går även den att göra solo med heroes (med rätt skills).

Elite armors skulle jag gissa beroende lite på klass att de billigaste/lättaste att frama är typ anchient, sedan skulle jag köra på Primeval (båda de varierar dock lite pga vilken klass du kör)
KOlla billigaste för dig
http://wiki.guildwars.com/wiki/%22Resilience%22

som nummer tre och fyra är det inget snack, då ska du köra på Luxon/Kurzick samt Vabbian och avsluta med någon random.

Där efter är det bara farma cash och köpa minipets tills du har 20st

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Det måste vara någon mer än Hurkel som är sugen på att gå med i SweC guilden whispra "blinding chain" så lägger jag till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Det måste vara någon mer än Hurkel som är sugen på att gå med i SweC guilden whispra "blinding chain" så lägger jag till dig.

Jag kommer nog börja spela igen nu i dagarna för att fixa ihop lite HoM poäng ; ) joinar gärna om jag ser dig inne

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Växla:

Jag kommer nog börja spela igen nu i dagarna för att fixa ihop lite HoM poäng ; ) joinar gärna om jag ser dig inne

Kul! Jag är oftast inne på kvällarna, sover på dagen

Permalänk
Medlem

Kanske någon kan hjälpa mig här...

Har ett gammalt guildwars konto som jag använde min jättegamla mail adress X för, för Guild Wars 2 använder jag Y.

Jag kommer nog inte ihåg lösenordet till min gamla X mailadress men jag kan logga in på GW1 för det lösenordet kommer jag ihåg.

Hur kan jag länka GW1s X mail adress till min GW2s Y adress? Genom att skapa ett MasterNC konto med Y adressen och sedan adda både GW1 kontot och GW2 kontot till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Kanske någon kan hjälpa mig här...

Har ett gammalt guildwars konto som jag använde min jättegamla mail adress X för, för Guild Wars 2 använder jag Y.

Jag kommer nog inte ihåg lösenordet till min gamla X mailadress men jag kan logga in på GW1 för det lösenordet kommer jag ihåg.

Hur kan jag länka GW1s X mail adress till min GW2s Y adress? Genom att skapa ett MasterNC konto med Y adressen och sedan adda både GW1 kontot och GW2 kontot till det?

Tror man måste ha samma mailadress, inte säker dock.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Kanske någon kan hjälpa mig här...

Har ett gammalt guildwars konto som jag använde min jättegamla mail adress X för, för Guild Wars 2 använder jag Y.

Jag kommer nog inte ihåg lösenordet till min gamla X mailadress men jag kan logga in på GW1 för det lösenordet kommer jag ihåg.

Hur kan jag länka GW1s X mail adress till min GW2s Y adress? Genom att skapa ett MasterNC konto med Y adressen och sedan adda både GW1 kontot och GW2 kontot till det?

Jag tror det funkar med olika om de är länkade via NCsoft men det kräver att man kontaktar GW2 support, lättaste vore nog att kontakta GW1 support och förklara läget och att du inte kommer åt gamla mailen så borde de kunna ändra och kanske länka dem med om du har tur.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jag har också stött på lite problem med mitt GW.

Kan inte lägga till min gamla serial-key på mitt NCSoft Master Account då den säger "Invalid code" eller liknanade. Även i själva spelet när jag loggar in på mitt acc så säger den att min gametime är slut (Verkar tro att jag har någon slags trial mode som har gått ut).

När jag skriver in min nyckel inne i själva GW så säger den där att den redan används. Det är ju lite märkligt, om det inte är så att jag har reggat spelet på en annan mail (föga troligt dock).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!