Permalänk
Medlem

Gillar inte inte Razers möss då de är plastiga, lätta, Doa är väldigt vanligt, börjar dubbelklicka

listan kan göras längre om man bara vill. Skulle inte ta i deras grejer med tång då dom är lika skit som StealSeries.

Logitech gör ivf bättre möss även om det också är piss...

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Köp logitech om ni vill ha kvalite på grejerna, har jag fått erfarna.

( finns det möss inte gjorda i plast?)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikegnorp:

Mina kompisar har båda sånna möss, de verkar vara bra kvalite och hållbarhet, men egentligen är det ju bara två stycken olika möss fast med lite bättre innehåll i nästa steg uppåt. (Nu kommer jag låta som en fanboy!) Razer däremot erbjuder en mängd olika slags möss så de har ju en slags mus för alla! Logitech och Steelseries har säkert det också men har inte kollat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jazz 1-up:

Hur vet vi att det inte händer? Som jag har sett det så har Steelseries haft större exponering innom e-sports än razer. Att Steelseries då är mer prevalent bland tittarbasen (Som troligtvis inte består av p12 annat än vid COD event) samt att Razer smutskastas är alla tecken som stöjer min teori.

Men då borde vi väll se ett Dreamhack utan sitt like! Kanske 30 000 personer som sitter och lanar, dubbelt så många events och mycket mer i prispotten? Eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zabera:

Har inte sagt att Razer går sönder, men det känns som plastig skit säger jag.

Hur menar du? Plastigt skit är ju bara ett sätt att säga att de suger, eller är det plastigt bajs du har köpt?
Plastiga är de INTE enligt mig, det är inte Steelseries heller för den delen, tycker min Sensie känndes jättebra (synd att mjukvaran SÖG). Skit är de inte heller enligt mig, de har satt in bra grejor i sina möss ^^

Permalänk
Medlem

Är än så länge rätt neutralt inställd till Razer.
Jag håller dock med om att alla lysdioder och "coola" namn och dylikt ger lite dåliga vibbar. Det ger lite, som någon annan här skrev, intrycket att det mest handlar om det till ytan ska se häftigt ut och att man då misstänker att kvalite'n och annat är dåligt.
Det behöver naturligtvis inte vara så dock.

Har själv bara ett par Razerprodukter, ett razer Tarantula tangentbord och ett par razer Goliathus musmattor. Tangentbordet fungerar fint fortfarande även om vissa knappar knakar lite.
Kör med musmattan Goliathus control och den är en av de bästa musmattor jag kört med.

Razers möss har jag aldrig kört med. Ingen av dem har en riktigt bra passform för handen tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;12520656']Jag skulle inte säga att jag hatar razer, men kvalitén kanske inte riktigt motiverar priserna dom vill ha för sina produkter. Med det sagt har jag inga problem att betala lite extra för en bra produkt, sålänge den fungerar och håller.

Dock var det länge sedan jag ägde en razer-produkt själv, men det verkar vara samma idag från vad man ser.

Jag köpte en Razer boomslang för många år sedan, musen var lite annorlunda i formen men med väldigt sköna knappar, dock glappade "rullarna" ( Ja det var innan laser/optiska möss ) när man drog den till vänster så i praktiken var den helt oandvändbar. Jag blev ju besviken och mailade dom om problemet. Några dagar senare ringde det på dörren och en UPS snubbe stod där med en ny Boomslang till mig. Jag hade inte skickat in min gamla och blev väldigt förvånad. Den nya musen visade sig inte fungera ordentligt heller, där glappade den ena knappen, men deras service och kundbemötande kunde man inte klaga på iaf

Idag håller jag mig till Logitech-möss. Aldrig haft problem med kvalitén på någon av deras produkter.

Jo de skulle kunna ha lite bättre material, men att folk kallar dem plastigt skit, då är de ute och kör!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lakej:

Har den blåa med vikter som du nämner. Visst är ergonomi personligt, men det finns ändå en anledning till att de flesta möss ser ut på ett speciellt sätt. Alla razer möss jag har testat har inte haft den utformningen och känts klumpigare. Nu kanske dem är bättre.

Personligen skyr jag lysande prylar som pesten, men det är ju faktiskt en smaksak.

Jo ergonomin är något väldigt personligt, när jag fick min Naga var den inte skön alls i handen, men nu sitter den som klister! Sen så alla möss de säljer idag borde gå att stänga av ljuset på så du vet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roykio:

Gillar inte inte Razers möss då de är plastiga, lätta, Doa är väldigt vanligt, börjar dubbelklicka

listan kan göras längre om man bara vill. Skulle inte ta i deras grejer med tång då dom är lika skit som StealSeries.

Logitech gör ivf bättre möss även om det också är piss...

Du kan gärna rabbla upp resten av problemen med dina möss.
Vad kör du med för mus? Moinix?

Permalänk
Avstängd

Folk hatar Razer för att det är coolt att hata Razer, ungefär som med Apple.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperT:

Är än så länge rätt neutralt inställd till Razer.
Jag håller dock med om att alla lysdioder och "coola" namn och dylikt ger lite dåliga vibbar. Det ger lite, som någon annan här skrev, intrycket att det mest handlar om det till ytan ska se häftigt ut och att man då misstänker att kvalite'n och annat är dåligt.
Det behöver naturligtvis inte vara så dock.

Har själv bara ett par Razerprodukter, ett razer Tarantula tangentbord och ett par razer Goliathus musmattor. Tangentbordet fungerar fint fortfarande även om vissa knappar knakar lite.
Kör med musmattan Goliathus control och den är en av de bästa musmattor jag kört med.

Razers möss har jag aldrig kört med. Ingen av dem har en riktigt bra passform för handen tycker jag.

Alla ljus till mössen borde gå att stängas av via program. Sen att de väljer coola namn är nog för att de heter Razer. Känns ju konsigt annars:
After many years of research, Razer now brings you ''BENGT'', the mouse that will revolutionize how you play! (Överdrev skapligt men du fattar nog!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SebboD:

Så sant! Men detta gäller nog alla andra företag också! Det beror väll vad man har för produkt och vad ens vänner tycker.

Permalänk
Medlem

Förlåt, kunde inte låta bli

Personligen tycker jag inte Razor är "plastigare" än andra möss som jag sa tidigare. Men dom verkar ha ovanligt mycket kvalitétsproblem. Väldigt bra när dom fungerar dock.

Jag håller mig till Logitech nuförtiden som sagt, dom gör vad dom skall utan att vara "flashiga" - lite som mössens "volvo"

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Alla ljus till mössen borde gå att stängas av via program. Sen att de väljer coola namn är nog för att de heter Razer. Känns ju konsigt annars:
After many years of research, Razer now brings you ''BENGT'', the mouse that will revolutionize how you play! (Överdrev skapligt men du fattar nog!)

Haha, det skulle ju bli ett givet köp !
Bengt låter stabilt och utstrålar pondus !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Hur menar du? Plastigt skit är ju bara ett sätt att säga att de suger, eller är det plastigt bajs du har köpt?
Plastiga är de INTE enligt mig, det är inte Steelseries heller för den delen, tycker min Sensie känndes jättebra (synd att mjukvaran SÖG). Skit är de inte heller enligt mig, de har satt in bra grejor i sina möss ^^

Det känns inte som riktig kvalité enligt mig, ett ex. är ju min brors Razer Lycosa, touchen slutade funka efter någon vecka...

Permalänk
Medlem

Min DA är över 4 år gammal och fungerar utan problem.Lätt den skönaste musen med den bästa sensorn som jag testat(och jag har säkert testat över 20 olika modeller/märken).En annan mus jag gillar är Corsairs M60.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Haha. Vilket uttalande. Precis som att alla som hatar Apple är mainstream haters.
Apple är som Skrillex, en skam för branschen de arbetar inom. :>

Permalänk
Medlem

Deras produkter känns billiga och flashiga med dålig byggkvalitet, som det mesta som är avsett för "gejmers". Står det "game" på en pc produkt bör man hålla sig undan anser jag.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Köpte igår min första Razer mus ever. Valet föll på en Razer Imperator 2012 edition. Så jag kan ej ännu ge den något betyg, men det ska bli intressant och se hur den håller. Den ersatte min Microsoft Sidewinder Gaming Mouse som jag använt nonstop i nu 5 år. Det är inget fel på den, bara att jag kände att det var dax för något nytt. Skulle Razer:n inte hålla måttet så är Sidewindern redo att pluggas in igen.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Jag ogillar Razer därför att en del av deras marknadsföring är ibland precis på gränsen för vad som är direkt lögn. Många blir vilseledda av den. Man ska ta den med en nypa salt, eller kanske undvika helt.
Läs några produktrecensioner istället innan du köper.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Använde Diamondbacks för några år sedan, en första generationen och sedan en Diamonback 3G. Båda gångerna gick vänster musknapp sönder inom ett halvår och sedan dess håller jag mig borta från Razer.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har just nu 3 stycken produkter från Razer. Den första produkten är en Deathadder Respawn som jag har ägt i snart 2 år och den har fungerat felfritt under hela perioden, jag har stängt av lysena på den då det bara är onödigt på en mus enligt mig. Jag hade en Deathadder tidigare som höll i nästan 3 år innan den började dubbelklicka när man bara klickade en gång, fick dock pengar tillbaka från reklamation. Sen har jag en musmatta modell Goliathus Omega Controll som jag tycker är hur skön som helst, funkar perfekt ihop med min Deathadder. Och det sista är tangentbordet Arctosa som jag ägt i ca 1,5-2 år, köpte det i nöd av en kompis för en hundring då jag borrade sönder mitt gamla logitech. Det skriker väll inte direkt kvalitet om det men det är rätt behagligt att skriva på och det funkar bra till att spela enligt mig.

Att det inte skriker kvalitet om Razers produkter är vi nog överens om men att deras produkter går sönder lätt vet jag inte om jag håller med om då det ända som gått sönder för mig är väll musen och den höll ju i nästan 3 år och det tycker jag får ses som godkänt.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Deras produkter känns billiga och flashiga med dålig byggkvalitet, som det mesta som är avsett för "gejmers". Står det "game" på en pc produkt bör man hålla sig undan anser jag.

Haha så hela Asus G serien är ett skämt!? xD Det är ju avsett för att spela spel, vad fan ska du med bågot avsett flr spel när det ända du gör är kontorsarbete?
Så alla spel för pc ska man hålla sig undan för? (Hurrdidurr)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Findecanor:

Jag ogillar Razer därför att en del av deras marknadsföring är ibland precis på gränsen för vad som är direkt lögn. Många blir vilseledda av den. Man ska ta den med en nypa salt, eller kanske undvika helt.
Läs några produktrecensioner istället innan du köper.

Själv så valde jag att köpa min Naga efter någon månad av att jag sett Swifty använda den, dessutom gav han den en recention.

Permalänk
Medlem

Har Razer deathadder musen, bästa musen jag någonsin har haft, smt att jag har Razer carcharias hörlurar de är helt "ok" jag gillar att ljud ska låta bra och det tycker att de hörlurarna gör.
kan även påpeka att jag köpte hörlurarna från min kusin och han har haft de lääääänggeee och nu jag samt min morsa och lillebror använder också de hörlurarna!
ja ska nog köpa ett tangentbord från razer också! gud jag låter som en fanboy men det är jag inte tro mig haha

Permalänk

Jag har och använder fortfarande en Razer Diamondback 3G efter många år, inga problem alls! Jag har även delat ut en del slag mot den men den fungerar fortfarande...

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Håller mig till logitech möss / tangentbord eftersom att jag vet att de håller, Mx518 och G15 och steelseries siberia V2 hörlurar. Tangentbordet och musen har nog hållit över 3 år och använts nästan dagligen. Hörlurarna har jag haft i 2 år, reparerade nyligen en löskontakt på dem så de håller väl ett tag till nu hoppas jag

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Ägt 2st razorboomslang(?) för 10år sedan ungefär. Båda gick sönder inom 1 år.
Jäkligt sköna möss, men kvaliten lämnar ganska mycket att önska...

Permalänk
Medlem

Ogillar Razer för att av egen erfarenhet går dom sönder inom 1 år eller tidigare...

Min Slutade att registrera vänster klickningar, Hade nog tur med att scrollen fortfarande fungerar dock. kort sakt Skitmus Aldrig igen. razer diamondback 3g (Finns en längre historia, Men den är så "sorglig" så att den är inte värd att berättas)

Utav 8 av 10 som jag känner som äger eller har ägt razer möss, Så har dom gått sönder, Det mesta är kvalitetsmissar skulle jag vilja kalla det.

Nä Razer få huvudet ur röver och göra något som håller. Razer Nej tack.

(Tror jag fick fram min åsikt)

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Jag köpte en G400 för 300 spänn vid jul. Den passar mina händer perfekt när det gäller form och storlek. Min kompis däremot köpte en DeathAdder för 600 spänn (!), och den är inte ergonomisk på något sätt. Den är liten, man kan inte vila hela handen på den och man måste trycka upp/lyfta lite på knogarna för att få in fingrarna i de där groparna längst fram. Om man inte gör det så skaver det bara i fingertopparna när de ligger på kanten. Han tycker den är jättebra men man ska samtidigt tänka på att mina händer är ca 3-4 centimeter längre än hans

Då har de tydligen lyckats perfekt, då Deathadder är en mus för de som använder Claw Grip, precis det du beskriver. http://www.razerzone.com/mouseguide/ergonomic/rightmouse