Permalänk
Medlem

Mycket hat mot Razer, varför?

Ser ganska många som tycker Razer är skit, hur kommer det sig? Själv älskar jag mina Razer produkter och gillar inte Steelseries av egen erfarenhet, headsettet glappar och musen med. Steelseries 7H och Sensei.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag hade en mus därifrån, och själva sensorn var för nära marken så när man dubbelklickade så hoppade musen flera centimeter på skärmen good shit liksom, sen köpte min polare precis en razer (vet inte va den heter) men den dyra för typ 1000kr som är trådlös, och plastgrejen runt laddaren pajade efter nån dag/vecka så att det blev svårt att ladda, därför hatar man razer.

Dock så var det där möss, jag har haft razer lycosa tangentbord nu i kanske 2år och det fungerar prima fortfarande skit skönt att skriva på och väldigt snyggt

Permalänk
Avstängd

Steelseries är ren skit, håller 2 månar. Razer håller i 2 år minst. Av egen erfarenhet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alexander7938:

Ser ganska många som tycker Razer är skit, hur kommer det sig? Själv älskar jag mina Razer produkter och gillar inte Steelseries av egen erfarenhet, headsettet glappar och musen med. Steelseries 7H och Sensei.

Många, enligt min uppfattning, anser att Razer är P12-skit som säljer på grund av märket, flashiga namn på proukter och många lysdioder i olika färger och att det kostar mycket i förhållande till vad man får. Själv äger jag en Razer-mus, men hade jag köpt en idag hade jag köpt något annat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Alexander7938:

Ser ganska många som tycker Razer är skit, hur kommer det sig? Själv älskar jag mina Razer produkter och gillar inte Steelseries av egen erfarenhet, headsettet glappar och musen med. Steelseries 7H och Sensei.

Tror det är ett allmänt hat mot "gamingprodukter" snarare än ett hat mot just Razer... Har själv en Deathadder, en grymt bra mus... Däremot skulle jag aldrig köpa deras headsets eller tangentbord, då det mest är plastigt och halvdant.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av 3-4-5-6 razermöss. De börjar dubbelklicka, 90% av mössen, min scroll på deathaddern la av (känt problem). Mössen börjar glappa.

Ingen har varit speciellt gammal. Ruskigt bra möss så länge de fungerar.

De steelseries möss jag ägt har är ikari och nu sensei. Ikarin glappade direkt, fick pengarna tillbaka. Sensein däremot fungerar utmärkt fortfarande, sedan första dagen.
Har även ett steelseries 6g2 som fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

har dålig erfarenhet av razer, köpte deras tangentbord razer lycoza eller vad det hette och det var ren skit
hade en touchpanel uppe i hörnet som reagerade själv och startade windowsmediaplayer hela tiden vilket ledde till att mina spel tabades ut och det är riktigt jävla jobbigt, la typ 500kr+ på det och så får man skit
har sidewinder x4 nu och den är billigare och har så mycket bättre kvalite, har spillt på tangentborded flera gånger och tappat det en gång och håller ännu utan problem (ja jag är en klantig jävel )

Permalänk
Medlem

Idiotnöjd med min Razer Deathadder, trogen tjänare sedan 3 år tillbaka. På många produkter, headphones, möss etc kan ibland gummit i kabeln liksom stelna till och då vet man att man är inne på sista refrängen. Det har jag inte märkt tillstymmelse till än. Nu är väl ett exemplar av en produkt lite magert statistiskt underlag för att göra några generella slutledningar men jag är helnöjd

Permalänk
Medlem

ALLA Razer möss jag har hållit i har varit på tok för lätta, och känts allmänt plastiga. Jag och flera kompisar har haft ett par DeathAdders var, alla lägger av efter ~1.5 år - dvs vänsterklicken börjar dubbelklicka vid enkelklick. Den jag hade började lägga av var tionde minut. Steelseries Siberia V2 är praktiskt taget odödliga och har bättre ljud/komfort än de Razer headsets jag har provat.

Permalänk
Medlem

Deathadder är en av dom bästa mössen någonsin tillverkade.

Konstigt mina 2 DAs fortfarande fungerar felfritt efter alla dessa år om deathadder har så dålig kvalite.
Samma gäller polarens DA, haft sen release också som jag.

Diamondback var också en av dom bästa mössen, krait var en vinnare på alla plan etc.

Sen ger jag inte mycket för headsett,tangentbord. Men det gör jag verkligen inte med skit som SS heller, dålig kvalite, dåligt ljud etc.

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket obefogat svammel om Razer tycker jag. Tycka vad man vill om deras design och målgrupp, men deras möss är oftast riktigt bra (i synnerhet Deathadder). Deras headsets har jag personligen ingen erfarenhet av, inte heller tangentborden.

Permalänk
Medlem

Har hållit i ett par Razer möss men finner dom extremt obekväma till den punkt att det gör ont och lyser upp väldigt mycket. För mig som har små händer så sitter Logitech G400 mycket bättre i handen av någon anledning (med tre fingrar på ovansidan).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Har hållit i ett par Razer möss men finner dom extremt obekväma till den punkt att det gör ont och lyser upp väldigt mycket. För mig som har små händer så sitter Logitech G400 mycket bättre i handen av någon anledning (med tre fingrar på ovansidan).

Har precis tvärtom Har också små händer och får kramp i handen efter en stund med mina MX518/g400, något jag inte får på DAn.

Föredrar dock mindre möss ändå, men eftersom alla suger så har DA suttit kvar genom åren.

Permalänk
Medlem

Det finns inget direkt företag förutom Logitech tror jag, som inte tar hem billig skit ifrån Kina och färgar om det och säljer det 600kr dyrare. Har haft 2 Steelseries Sensei nu och båda börja tappa färg lite överallt efter 2 månader.

Hade även den nya musen ifrån Qpad kommer ej ihåg namnet, plastig skit som inte är värt mer än 100kr.

Denna industrin är total bullshit, man får absolut inte vad man betalar för.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har precis tvärtom Har också små händer och får kramp i handen efter en stund med mina MX518/g400, något jag inte får på DAn.

Föredrar dock mindre möss ändå, men eftersom alla suger så har DA suttit kvar genom åren.

Verkar skönt att ha små händer, jag måste köra en blanding av palm och claw grip för att mina fingrar inte ska sticka ut en bra bit över knapparna...

Permalänk
Medlem

Sköna möss osv, men får väl tillägga att de har en tendens att paja i mössknapparna, dubbelklicka, och sladdarna gå sönder vid usbkontakterna efter ett tag, utan att man aldrig ens flyttat runt dem, inneboende t e x har en naga, där kablarna pajar vid deras idiotdumma korkade ingång till laddare och laddningsstation, helt sjukt dålig kvalite, detta händer efter några veckors användande.
Dessutom ifall man inte pallar gå tillbaka efter tionde gången till där man köpt den för att tigga en ny sladd så får man kapa och slipa till en egen så att man får in miniusbkontakten i kontakter på mus o laddningsstation
Fullständigt obegripligt, men de säljer bra, mestadels för namnet antar jag och av p12 förtjusning i lampor och leds som lyser osv

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Razer Mamba 2012 som jag är mycket nöjd med!

Permalänk
Medlem

Razer är skit. Min DeathAdder fungerar inte i en USB-hubb (drivrutinen lyckas inte ändra några inställningar, t.ex. DPI eller att stänga av de extremt jobbiga lysena), så jag måste helt i onödan offra plats och dra en extra, fet USB-förlängningskabel genom mitt lilla kabelhål borrat med en Hilti genom betong bara för DeathAddern (och får därför inte plats med annat jag skulle vilja). Dessutom måste man koppla in musen när datorn är avstängd (tydligen), annars håller den på och reconnectar hela tiden (hackar och blinkar och har sig). Så, ja, DeathAddern är skräp.

Permalänk
Medlem

Tror det handlar om att hela deras produktsortiment skriker p12 så det ryker. Jag använder två stycken Mamba och en Blackwidow och är ganska nöjd med dessa, men kvalitén är verkligen hur kass som helst. Mitt tangentbord ghostar sönder och skriver ofta tecken som jag inte har skrivit mitt i meningar, till exempel.

Permalänk
Medlem

Som folk redan har nämnt så tycks kvalitén på gaming tillbehör vara allmänt usel oavsett märke.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 037180:

Har hållit i ett par Razer möss men finner dom extremt obekväma till den punkt att det gör ont och lyser upp väldigt mycket. För mig som har små händer så sitter Logitech G400 mycket bättre i handen av någon anledning (med tre fingrar på ovansidan).

Med tanke på att det är hur lätt som helst att stänga av ljuset, så kan man väl inte se det som något negativt direkt

Alla har antagligen både bra och dåliga erfarenheter utav alla märken, alla kan få ett måndagsex och sen tycker man att hela märket är skräp av någon anledning...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det finns inget direkt företag förutom Logitech tror jag, som inte tar hem billig skit ifrån Kina och färgar om det och säljer det 600kr dyrare. Har haft 2 Steelseries Sensei nu och båda börja tappa färg lite överallt efter 2 månader.

Hade även den nya musen ifrån Qpad kommer ej ihåg namnet, plastig skit som inte är värt mer än 100kr.

Denna industrin är total bullshit, man får absolut inte vad man betalar för.

Många produkter tillverkas i Asien pga billig arbetskraft, produkterna de gör är inte skit utan Asiater är väldigt duktiga arbetare. Bättre än de flesta européer och framförallt amerikanare. De prissätter efter hur marknaden ser ut.

Man kanske borde söka sig till mindre företag innom denna branch, de brukar oftasr göra bra saker.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Både steelseries och razer är plastigt skräp med kassa drivers.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Har en Razer Naga som jag köpte mest för att det var den enda musen i sitt slag. Den funkar fortfarande bra efter cirka 3 år. Har haft en Razer Piranha, riktigt dåligt headset tyckte jag. Obekvämt och micen paja efter några månader.
Jag hatar inte Razer, men jag tycker att många av deras produkter är på tok för dyra för det man får och skulle troligtvis välja ett annat märke om de hade en liknande produkt.

Edit: Innan hade jag den omtyckta MX518. Enligt mig bland dem skönaste mössen någonsin(Jag har ganska stor hand), som dessutom hållit flera år. Tyvär så väger bekvämligheten för min del inte upp praktikaliteten med Thumbgridden på Nagan.

Permalänk
Medlem

Ja, Razers möss börjar dubbelklicka väldigt fort. De känns plastiga och går sönder på många andra vis också. Finns inte ett uns av kvalitet. Relativt sköna så länge de fungerar dock. Steelseries är inte mycket bättre heller ärligt talat. Säljer bara på hög DPI, buggiga drivers, har acceleration som inte går att få bort, dålig kvalitet som börjar glappa.
Ironiskt nog, köper du en MX518/Intelli3.0 för 200 spänn så håller de långt bättre än både Razer och Steelseries alla möss.

Permalänk
Medlem

När jag köper gaming tillbehör så väljer jag alltid min favorit bland de som sponsrar e-sports. Klart jag vet att en stor del av vad jag betalar för är märket men jag är stolt över det märket då det representerar och bidrar till mina intressen.

Jag skulle dock aldrig köpa en produkt med dålig kvalitet, men både Razer och Steelseries produkter har jag uppfattat som kvalitativa.

EDIT: Hatet mellan de olika märkena hoppas jag är skapat av fanboys som vill representera de företag som sponsrar deras favorit spelare samt klaner. Skulle vara grymt bra för e-sports om det var så.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Gillar varken Razer eller Steelseries. Har ägt flera produkter ifrån båda. razer characias vs steelseries siberia v2
Båda suger lika hårt. Razer characias hade dåligt ljud enligt mig, kvalitén kan jag inte riktigt uttala mig om eftersom jag slutade använda dem efter någon månad. Siberia sitter dåligt på mitt huvud (trycker inte tillräckligt på ena sidan) och har erfarenhet av att högtalare börjat glappa efter ett par månader.

Sen har jag ägt razer naga som jag inte gillade för att man fick ont i handen tillslut av allt klickande eftersom musen
var för liten. Och det faktum att absolut allt möjligt skit fastnade på den var bara tråkigt. Man kunde göra rent den noga och redan efter ett par dagar så var den redan skitig. (notera att jag dessutom aldrig är skitig om händerna)

Just nu använder jag Razer marauder + Logitech g400 (Fortfarande bästa musen efter flera år!)
Köpte Razer marauder för 250kr typ, och för dom pengarna var det väl värt det.
Men för orginalet priset så är det ett skämt eftersom knapparna är väldigt mjuka, och det tar ett tag innan man
kommer in i hur det fungerar. Ibörjan kändes det som att knapparna inte "fjädrade" upp tillräckligt snabbt.
Men det är inte lika illa nu efter att man använt det ett litet tag.

Logitech g400 ftw. Har ägt Mx512, mx518 och g400. De första mössen hade bra kvalité, men blev lätt skitiga och dessutom så tappade logitech loggan sin färg.
På G400 så verkar allt blivit fixat, den blir inte skitig alls. Är inte samma plastiga material längre, är troligtvis något som skräpet inte fastnar lika lätt på, och färgen på min mus har inte försvunnit än iaf :)!

Permalänk
Medlem

Antar att det är persoligt, själv tycker jag Steelseries suger. Ska aldrig mer köpa produkter av dem, har redan slängt allt för många hundralappar.
För mig så tycker jag Razer gör väldigt bra produkter, fast kan medge att de känns plastiga.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Köpte en Razer Diamondback 2006 som jag använder till vardags även idag. Det enda problemet som uppstått är att vänsterknappen har börjat bli sliten sedan 3 månader tillbaka. Har iof rengjort den regelbundet vilket hjälper att hålla den i trim.
Har även en Naga sedan ett år (+) tillbaka som fungerar alldeles utmärkt hittills.
Väljer personligen Razer för att de ligger gott i handen, deras design passar resten av min rigg och jag gillar tämligen lätta möss.
Har inget ont att säga om Razer till dagens datum.

Permalänk
Medlem

Eftersom många tycker att både Razer och Steelseries är billigt skräp, nämn gärna ett bra märke förutom Logitech (om inte det också är skräp).

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)