Permalänk

SSD för spel

Någon som kan säga en bra SSD för bättre spel tider och snabbare upp startning?
Budget 800-1400

Permalänk

Intels 330 på Dustin.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152508-intel_intern_s... Tänkte beställa intel 330, om jag hittar rabattkoden som Sweclockers har på webhallen (om vi fortfarande har tillgång till rabatt?).

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Avstängd

En SSD hjälper inte dig i spel, endast vid uppstart osv, men ingen FPS increase om det är vad du är ute efter, så att skaffa en för spel är rätt onödigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

En SSD hjälper inte dig i spel, endast vid uppstart osv, men ingen FPS increase om det är vad du är ute efter, så att skaffa en för spel är rätt onödigt

Precis. Det enda som lär förbättras kan vara laddningstider då spel behöver läsa information från disken men det är ingen större boost.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Skrivet av Flux69:

En SSD hjälper inte dig i spel, endast vid uppstart osv, men ingen FPS increase om det är vad du är ute efter, så att skaffa en för spel är rätt onödigt

Skrivet av Crispin:

Precis. Det enda som lär förbättras kan vara laddningstider då spel behöver läsa information från disken men det är ingen större boost.

Det var ju det TS skrev i början

Skrivet av Samme1998:

Någon som kan säga en bra SSD för bättre spel tider och snabbare upp startning?
Budget 800-1400

Fast jag fattar inte riktigt vad som menas med "bättre spel tider"?

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Busfabriken:

Det var ju det TS skrev i början

Fast jag fattar inte riktigt vad som menas med "bättre spel tider"?

Inte jag heller, men min fria tolkning var att han efterlyste högre FPS

Permalänk
Webhallen
Skrivet av koksvinne:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152508-intel_intern_s... Tänkte beställa intel 330, om jag hittar rabattkoden som Sweclockers har på webhallen (om vi fortfarande har tillgång till rabatt?).

http://www.webhallen.com/se-sv/intelssdkampanj

there you go
799 om man klarar spelet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nu har man något att roa sig med, stort tack :)!

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Tråd nr5 som blir låst på grund av korspostning (skapande av flera trådar om samma ämne). Du får inte skapa fler trådar om det här ämnet och har ju därmed förlorat din chans till att få hjälp med detta. Dock så kan jag rekommendera att du kolla runt i forumet efter andra som också söker efter en SSD för ca 1kkr.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.