Nya bilder på Iphone 5 visar hela telefonens utsida

Permalänk
Medlem

En baksida med två olika färger ser väldigt anti-stilren ut så jag hoppas det är falska bilder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Nu får man ju även tänka på att det är iPhone som säljer mest också, kör antalet trasiga mot antalet sålda, annars är argumentet helt utan substans

Förvisso sant, men det är väldigt ovanligt överlag att jag ser kunder med spräckt skärm/baksida på någon annan telefon. Är just iPhone det är vanligt på.

Permalänk
Medlem

Nytänk i design? nope. Men de ändringar se gjort snyggt? Nope. Flopp Yepp. Apple på dekis.

Misstänkte detta. Revolutionerande med 3:an 4 förfinade man och snyggare design. Nu plåtbaksida. Det känns billigt inte exklusivt. Kommer inte tilltala folk. Nä kg behåller min 4:à mitt råd är att ni gör detsamma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Skrivet av Ac3R:

Tycker den ser ut som en billig Iphone 4 kopia från Ebay typ.

Inte så konstigt, det är ju en Iphone 4-kopia.

Permalänk

Vill nog se den i verkligheten innan jag dömmer utseendet, men får känslan av att den kommer kännas "billigare" med den baksidan, blir lätt glapp eller misspassningar mellan de där plast/glas delarna på baksidan och metallen. Jag stör mig till och med på att min SIM-kortshållare i IPhone 4an inte går in och blir helt jämn mot övriga kanten på min tfn.

Det jag tycker är sämst med nya är att dom sätter ljudkontakten i botten. Det kommer störa mig mycket. Som nu när jag kopplar in den i bilen så står den i mugghållaren och sladden ut i toppen, men om sladden sitter i botten måste jag vända mobilen så skärmen är upp och ner så jag iten lika lätt ser vem som smsar eller ringer tex. Visst, är ett "i-lands problem" men Apple vill ju stå för kvalitet och att dom tänker på alla detaljer ordentligt och inte lämnar det till slumpen. Detta är en sak.

Samma om man har den i en dockningstation, då kan man inte alls koppla in hörlurar tex, eller så får man gör större dockningstationer med hörlursutag på som kopplar kontakten vidare. Störande. Men kommer nog köpa en ändå. Fick smält läkerol i min mick så måste köpa ny snart.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Kollade igår på Apples första keynote för iPhone 2G, kan rekommendera att kolla på den, dom låg verkligen långt före konkurrenterna när dom presenterade den. Väldigt intressant (:

720p

iPhone 5

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Som vanligt blir det shitstorm om Äpplet med trötta subjektiva kommentarer från båda sidor.

Kikade på mer bilder och "metallen" ser ju ut som plast och allmänt kasst gjord så måste vara nån 4a kopia.

Så humor att man sitter och diskuterar/kastar skit och försvarar nått som antagligen inte ens är en Apple produkt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Kollade igår på Apples första keynote för iPhone 2G, kan rekommendera att kolla på den, dom låg verkligen långt före konkurrenterna när dom presenterade den. Väldigt intressant (:

720p
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=6uW-E496FXg[/YOUTUBE

Underhållande, men hur kan folk bli så sjukt upphetsade över en telefon?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tycker den var rätt snygg faktiskt. Betydligt snyggare än flesta HTC/Samsung mobiler.
Har aldrig haft en Applemobil sjäv men det kan bli den första.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Intressant att Apple överger 16:10 för 16:9 även för mobiltelefoner.

Men varför inte 720p?

Nya MBP har fortfarande en 16:10-skärm, så även airen. Dagens Iphone har 3:2.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Ser ut som dom apar efter HTC med baksidan.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Ohlert90:

Någon som drack citronsyra istället för äppelsaft till frukost?

Han har ju en poäng?

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Det kommer att släppas, men rejält nedbantad variation.

Tänk om min desire kunde få något fräschare än ett 2 år gammalt operativsystem, den är ju trots allt nyare än 3GS

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Som stryk.

Skrivet av kol:

Har Apple dött med Jobs?

Det där ser ju ut som Iphone 4 med mindre modifikationer.

Verkar som efter Gates lämna MS och Jobs dog så blev båda företagen sämre

Permalänk
Medlem

välkommet steg från 4an, större skärm och ett försök till hållbarhet, iaf på baksidan, kommer inte skaffa den själv, men det gör mig glad att t.om aPple växer ur invanda skor.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut 4an.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ser ungefär ut som fyran, men fulare. Tråkigt! Jag hade gärna sett dem gå ifrån den design de har för tillfället, och absolut inte bara lagt till en malplacerad baksida i metall.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Vad innovativt, nytänkande och revolutionerande!

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de gör det smidigare att byta display... idiot lösning på 4an samt 4sen.

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Skrivet av infinity08:

Jag skulle våga påstå att det är fakta. Jobbar i butik där vi säljer telefoner, och spräckta iphones är det absolut vanligaste. Att just din inte gått sönder är väl knappast något bevis, ingen som har påstått att _alla_ går sönder, det beror ju på hur försiktig man är.

Ja det kanske stämmer, människor nuförtiden tycker jag är så oförsiktiga med elektronik. Alla bortskämda små barn som får dyra Mac-datorer från sina skolor och sedan kastar dom hur som helst och spiller pepsi över tangentborden, det får mig nästan att gråta. Finns så mycket folk som inte förtjänar att ha mobiler och datorer! Men en sak man inte får glömma angående trasiga iPhones är att majoriteten av alla dagens telefoner är just iPhone och många av användarna av iPhone är yngre och dumma människor eftersom att iPhone är väldigt enkel att förstå sig på, dessa människor är väldigt oförsiktiga. Så att man får se många trasiga iPhones är ganska logiskt, andra Android telefoner är minst lika sköra som iPhone enligt mig. Jag tror den största anledningen till att man inte får se lika många trasiga Androids är att det krävs mer av användaren att ha en Android. Det är ingen oansvarsfull, dum blondin som går och köper en Galaxy Nexus, oftast är det en ung man som är försiktiga med sina grejer.

Permalänk
Medlem

Herregud människor. Detta är en bild från nätet och det står inte någonstans att det är såhär den kommer se ut. Vänta tills Apple faktiskt släpper telefonen innan ni kritiserar.

Btw, här är BMWs nya M3a när vi ändå tror på allt man ser på nätet. Glöm inte att ni hörde det från mig först.

Permalänk

liknar mera en volvo 740

ang att glaset går sönder! jag är hantverkare slår i saker, lyfter tunga saker osv. och det kommer åt min Iphone 4 men inte fan har den fått en spricka ens! min xperia X1 råkade jag lägga ner i fickan med en krona och den skärmen blev sig aldrig lik!
så jag är glatt överaskad av 4ans hållbarhet! 4s också har den privat!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Ja det kanske stämmer, människor nuförtiden tycker jag är så oförsiktiga med elektronik. Alla bortskämda små barn som får dyra Mac-datorer från sina skolor och sedan kastar dom hur som helst och spiller pepsi över tangentborden, det får mig nästan att gråta. Finns så mycket folk som inte förtjänar att ha mobiler och datorer! Men en sak man inte får glömma angående trasiga iPhones är att majoriteten av alla dagens telefoner är just iPhone och många av användarna av iPhone är yngre och dumma människor eftersom att iPhone är väldigt enkel att förstå sig på, dessa människor är väldigt oförsiktiga. Så att man får se många trasiga iPhones är ganska logiskt, andra Android telefoner är minst lika sköra som iPhone enligt mig. Jag tror den största anledningen till att man inte får se lika många trasiga Androids är att det krävs mer av användaren att ha en Android. Det är ingen oansvarsfull, dum blondin som går och köper en Galaxy Nexus, oftast är det en ung man som är försiktiga med sina grejer.

Kom så får du en kram

Permalänk
Medlem

Jaha.. Döden.

Vf är hörlursuttaget där? Blir ju helt fel när man har telefonen vilande med just det hörnet mot handen, åååh!

Permalänk
Skrivet av smurfisen2k:

Kom så får du en kram

Åh, min lilla smurf! <3

Permalänk
Medlem

Gillar designen 4an ser riktigt bra ut, kul att dom bygger vidare på den designen då den fortfarande är den snyggaste telefonen på marknaden.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt säker på att den _inte_ kommer att se ut sådär.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Jaha.. Döden.

Vf är hörlursuttaget där? Blir ju helt fel när man har telefonen vilande med just det hörnet mot handen, åååh!

Ursäkta men, va? Hur håller du i telefonen egentligen? Jag testade bara för skojs skull att vända på telefonen med hörlurar inkopplade, och den låg hur bra som helst i handen. Och har jag telefonen i horisontalt läge så använder jag bara hörlurskontakten som ett stöd mellan fingrarna, och då ligger den både säkrare och bekvämare i handen. Så jag ser ärligt talat inte problemet du tycks störa dig så mycket på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Längre iPhone, inget jag gillar. Varför inte bara större skärm ut mot kanterna?

Hur som helst så tänker jag köpa iPhone 5 eftersom jag nu har iPhone 3G så jag har väntat länge på denna.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.