Mobilt bredband i Thailand

Permalänk
Hedersmedlem

Mobilt bredband i Thailand

Ska dra till thailand med min flickvän och undrar hur deras mobilt bredband fungerar. Har dom kontantkort där som jag kan skaffa till o surfa med? Pris? Vi kommer att vara där i ca 4v och kommer att behöva ca 10gb trafik

Tacksam för ett snabbt svar

Permalänk
Avstängd

tog 2 sekunder att hitta genom google...just sayin
DTAC och AIS erbjuder prepaid internet, du kan köpa det på flygfältet

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Hedersmedlem

tack ska kolla vidare

hur e hastigheten där?

Permalänk
Medlem

Helt ok, runt 3-4Mbit.
Beror naturligtvis på omständigheterna.

Kostar 999 bath / 30 dagar.
Då ingår x antal GB.

Finns lite olika paket att välja på, inga konstigheter.

Prepaid hos DTAC heter Happy och prepaid hos AIS heter 12Call.

Permalänk

Jag hade happy när jag var där senast och det fungerade felfritt

Permalänk
Hedersmedlem

tror ni att det går o fixa ett sim kort till iphonen och sedan använda den som modem till laptopen där nere? eller har dom spärrat sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

tror ni att det går o fixa ett sim kort till iphonen och sedan använda den som modem till laptopen där nere? eller har dom spärrat sånt?

Vad jag vet så finns det inte modellåsta simkort, problemet skulle väl i det fallet vara att det kanske inte har några microsim att köpa.

Permalänk
Skrivet av danteee:

Vad jag vet så finns det inte modellåsta simkort, problemet skulle väl i det fallet vara att det kanske inte har några microsim att köpa.

Då har man en sax eller http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link... med sig...;)

Undrar dock varför ni behöver internet i Thailand på semestern? Finns ju wifi på hotellen och cafén i städerna. Finns ju så mycket man kan göra där utan att vara uppkopplad till facebook....

Är så skönt att åka dit, droppa mobilen i en väska och enbart skicka sms så man lever och sedan bara njuta av allt som det landet har att erbjuda.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

tror ni att det går o fixa ett sim kort till iphonen och sedan använda den som modem till laptopen där nere? eller har dom spärrat sånt?

Inga problem, bara att köra på, inga spärrar på det.

Permalänk
Medlem

Håller med, inga spärrar! Jag kör alltid med DTAC och ca 900 Baht för 30 dagar. Gratis samtal/sms/mms till andra som använder samma operatör. På många platser längre från de större städerna så är det i regel Edge som gäller

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Då har man en sax eller http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link... med sig...;)

Undrar dock varför ni behöver internet i Thailand på semestern? Finns ju wifi på hotellen och cafén i städerna. Finns ju så mycket man kan göra där utan att vara uppkopplad till facebook....

Är så skönt att åka dit, droppa mobilen i en väska och enbart skicka sms så man lever och sedan bara njuta av allt som det landet har att erbjuda.

Google search för fina matställen och sevärdheter + map?