Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Är väl det man är lite rädd för, får nog sikta in mig på 0,5-1 eller kanske där i krokarna. Mace är poppis hos barbs pga weapon mastery dock.

Jag sålde en liknande mace på RMAH för €20. Den hade dock 200 STR, 200 VIT, ~500 LoH men ingen socket. Kanske hade jag bara tur med att få den såld....

Jag skulle avvakta lite om du inte har bråttom.

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittar som är lik är en hjälm som har utropspris på 1M gold och inget buyout (dock har den int istället för vit).
Har dålig koll på vilka stats som är bra för WD. Någon som har en aning vad den kan vara värd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

http://desmond.imageshack.us/Himg210/scaled.php?server=210&fi...

Det enda jag hittar som är lik är en hjälm som har utropspris på 1M gold och inget buyout (dock har den int istället för vit).
Har dålig koll på vilka stats som är bra för WD. Någon som har en aning vad den kan vara värd?

Ingenting i stort sett..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

http://desmond.imageshack.us/Himg210/scaled.php?server=210&fi...

Det enda jag hittar som är lik är en hjälm som har utropspris på 1M gold och inget buyout (dock har den int istället för vit).
Har dålig koll på vilka stats som är bra för WD. Någon som har en aning vad den kan vara värd?

Saknar INT/crit/socket t.ex, tror inte du kan hoppas på allt för mycket tyvärr.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni? Hittade bara 1 par med någorlunda lika stats men de låg ute för 150 mille och 2 miljarder buyout.... :/

RMAH hade tre tycken runt 100€ till 250€, någon som kan ge en uppfattning om ett realistiskt pris?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av devour:

någon som kan ge en uppfattning om ett realistiskt pris?

Det finns ett par på AH nu med 244/155/37 3.25m bud och 20m kvar på auktionen. Håll koll på vad den landar på.

Edit: slutade på 4.5m, och de var bättre än dina då de hade lite GF och fire res.

Visa signatur
Permalänk

Någon? :/

Permalänk
Medlem

svår source

107 - 378dmg
+8.5% crit chance
+10 ap on crit
+7 max ap
socket

de liknande på ah med buyout ligger mellan 30 och 150 mij använder den nu men spelar mest tank och skulle behöva guldet...

tack på förhand!

edit: sitter på mobilen kan komma med screenshot om det är ett "krav"

Permalänk
Medlem

finns liknande ute för 10-15miljoner, men de saknar socket. Fast socketen kanske är försumbar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av boris_vodka:

finns liknande ute för 10-15miljoner, men de saknar socket. Fast socketen kanske är försumbar?

Det finns amuletter med bra mycket mer str och vit men lägre MF för 3m, det finns amuletter med högre MF och 250 str för 4m. En socket på allt annat än vapen/hatt innebär för de allra flesta max +46 till en stat, så att ange "has sockets" som sökkriterium ger inte särskilt mycket.
2-3m kanske du kan få av någon som vill ha den på sin templar, mer än så är nog tveksamt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad tror ni om värdet på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGooFy:

Inte mkt, ingen huvudstat såsom int, dex lr str alls... Socketen hjälper liksom bara till Max +50...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGooFy:

Sök och kolla vad hyffsade 17% gold find ringar kostar, den där är rätt fin för sådant.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

lär väl vara värd en slant? hittade den till min dh för ett tag sedan, men lyckades htita en med lite mer damage och dex ist för int

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

http://i1049.photobucket.com/albums/s389/devpho/skor.png

Vad tror ni? Hittade bara 1 par med någorlunda lika stats men de låg ute för 150 mille och 2 miljarder buyout.... :/

RMAH hade tre tycken runt 100€ till 250€, någon som kan ge en uppfattning om ett realistiskt pris?

jag skulle nog aldrig köpa ett par skor utan runspeed

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Svårt att ge ett bra riktpris när jag inte har tillgång till AH, men du får minst massor för den iaf

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Svårt att ge ett bra riktpris när jag inte har tillgång till AH, men du får minst massor för den iaf

Den gick ganska fort för 25M så det var kanske i underkant. Men nöjd ändå

Permalänk
Medlem

Är denna värt något?

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engstr0m:

Jag personligen hade inta lagt ut den på AH. SÅ inte mer än det du får hos vendor

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engstr0m:

som ovanstående sa ungefär 2149g

Permalänk

Vad kan denna vara värd tro? Känns som en helt okej ring för barbarer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvis_z89:

http://i49.tinypic.com/szfz9v.jpg

Vad kan denna vara värd tro? Känns som en helt okej ring för barbarer?

Den var ok för att vara en bulkathos men är inte direkt en bra ring för det tyvärr. Lägger min gissning på 300-500k

Permalänk

Hittade denna idag men vet inte riktigt vad den är värd. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille123:

http://i.imgur.com/b23Ox.png

Hittade denna idag men vet inte riktigt vad den är värd. Någon som vet?

Värd att lägga på AH men förvänta dig inga fantasisummor.
Själv köpt liknande fast med 1164damage och mer crit damage för 2.5M
Men ett par hundra tusen får du nog

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille123:

http://i.imgur.com/b23Ox.png

Hittade denna idag men vet inte riktigt vad den är värd. Någon som vet?

Bra spridning på pris på ah, men någonstans mellan 5-8 miljoner skulle jag tro

Skrivet av PaPaGoja:

Värd att lägga på AH men förvänta dig inga fantasisummor.
Själv köpt liknande fast med 1164damage och mer crit damage för 2.5M
Men ett par hundra tusen får du nog

Denna är 1handad så nej det gjorde du nog inte.

Permalänk
Medlem

Förlåt missade att det var 1handad

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem

Svar uppskattas!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Lite kul, har inte sett något liknande förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas82:

Lite kul, har inte sett något liknande förut.

http://i50.tinypic.com/t6baxl.png

droppar en varje gång vid det questet

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk