Sponsor bygge eller vad man ska säga?

Permalänk

Sponsor bygge eller vad man ska säga?

Hej kära sweclockers jag har tittat runt lite på gallerian och undrat hur får dom nya datorer hela tiden är det deras egna pengar eller är det från intel tex cpu får dom sakerna sponsrade eller hur gör de? om dom får dom sponsrade hur typ skickar man till dom då?
är just nu skjut intresserad av att bygga en dator och sälja min gamla. så jag tänkte lägga upp det på forumet här eller på gallerian och skriver så klart vem jag fick dom av.

En annan sak undrar jag också hur fan sleevar man och gör sån dära skjut cool vatten kyling?Finns det en guide till det?

Citera gärna mitt meddelande så får jag reda på det snabbare.

Jag säger bara redan tack i förhand:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Så du vill bli sponsrad? Men vet inte hur man sleevar?

Smells like a troll

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Ja vet är ju dock bara 14 år^^ det är ju dock varför jag frågar^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Så du vill bli sponsrad? Men vet inte hur man sleevar?

Smells like a troll

Ja men är ju dock bara 14 år:D Det är ju därför jag frågar:)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

hittade precis en guide på sleeving på nätagget ^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

hittade precis en guide på sleeving på nätagget ^^

Använd gärna "redigera" knappen om du ska lägga till något.

Jag gissar på att för att bli sponsrad måste du antingen ha kontakter, tidigare intressanta byggen eller möjligtvis någon form av planering som ett företag kan ta del av och sponsra från. Man börjar helt enkelt inte med att bli sponsrad, gör något inovativt och snyggt så tror jag att du har en god chans att bli sponsrad i framtiden. Finns ju även de som börjar med ett bygge från ritningar och lägger ut uppdateringar väldigt ofta i galleriet, ser ett företag detta och gillar idéen så kan de nog lägga in en sponsring.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Använd gärna "redigera" knappen om du ska lägga till något.

Jag gissar på att för att bli sponsrad måste du antingen ha kontakter, tidigare intressanta byggen eller möjligtvis någon form av planering som ett företag kan ta del av och sponsra från. Man börjar helt enkelt inte med att bli sponsrad, gör något inovativt och snyggt så tror jag att du har en god chans att bli sponsrad i framtiden. Finns ju även de som börjar med ett bygge från ritningar och lägger ut uppdateringar väldigt ofta i galleriet, ser ett företag detta och gillar idéen så kan de nog lägga in en sponsring.

hur gör man såna där ritningar och vart lägger man upp dom?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

hur gör man såna där ritningar och vart lägger man upp dom?

Ritningar var ett exempel. Har du idéer för ett hemmabyggt chassi så kan du tänka igenom det sen börja med vanliga ritningar i t.ex. Photoshop, Paint eller på vanligt papper. Exakt hur man tar direktkontakt med ett företag vet jag inte, men jag antar att man mailar dem (?). Du kan nog få en hel del hjälp i SweClockers forum för Modifikationer. Att säga "Jag vill bygga en dator men behöver sponsring" funkar inte, du måste visa att just du av alla systembyggare på forumet/galleriet är värd en sponsring.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

hur gör man såna där ritningar och vart lägger man upp dom?

Finns olika CAD program som man brukar använda vid ritningsplanering. Ett populärt men mindre professionellt alternativ är Google SketchUp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Finns olika CAD program som man brukar använda vid ritningsplanering. Ett populärt men mindre professionellt alternativ är Google SketchUp.

Skickades från m.sweclockers.com

Det glömde jag nämna, Google SketchUp är ett bra alternativ och oerhört lätt att lära sig. Är du intresserad så är det bara till att ladda ner gratisversionen, Google har gjort flera nybörjarguider som är väldigt bra, men i grund och botten behöver du nog en idé för att börja skissa på ett projekt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

har redan en ide tack så mycket^^men hur slevar man grafik kort och det?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

har redan en ide tack så mycket^^men hur slevar man grafik kort och det?

Du sleevar inte grafikkortet, utan du sleevar kablarna från nätaggregatet, jag har själv aldrig gjort det men det finns ett flertal guider ute, bara sök på Google eller i forumet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Du sleevar inte grafikkortet, utan du sleevar kablarna från nätaggregatet, jag har själv aldrig gjort det men det finns ett flertal guider ute, bara sök på Google eller i forumet.

så man sleevar nätaggets kablar till komponenterna om jag har förstått det rätt?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Jag provocerade fram en del bra tips från andra här på SweC för ett tag sedan, kolla gärna in tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

så man sleevar nätaggets kablar till komponenterna om jag har förstått det rätt?

Precis, du tar först bort fästena som sladdarna går in i (det som går in i komponenterna, glöm INTE att märka dem så du inte kopplar fel!) och drar sedan över kabelstrumpan och tejpen som fäster det hela.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Här har du en guide på hur man sleevar kablar http://www.youtube.com/watch?v=Fz7J_0fS2KU

Vill du bli sponsrad tror jag inte att sleeva kablar är ditt största problem.

Förmodligen så kräver detta att du har väldigt mycket kunskap om just datorer t.ex fulla system/prestanda/komponenter/chassin och då gäller inte bara vart grejjerna ska sitta utan hur luften rör sig i ett chassi och hur olika ljud kan byggas upp och hur man motverkar dessa ljud/luftströmmar.

Jag skulle börja med att gå klart skolan och helst välja en teknisk/el/natur linje och inrikta dig så mycket som möjligt på datorer. Sen även efter gå en högskolelinje som riktar sig på just datorbyggen.

Du kan nog lika gärna skippa tanken på sponsor innan du fyllt 18-20 iaf. ska du ha sponsor då du är 20 så gäller det att du börjar köpa böcker och läsa och kolla EN HEL DEL på olika saker på internet.

Hoppas du kan engelska,, lycka till med framtiden

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av Xblaze:

Här har du en guide på hur man sleevar kablar http://www.youtube.com/watch?v=Fz7J_0fS2KU

Vill du bli sponsrad tror jag inte att sleeva kablar är ditt största problem.

Förmodligen så kräver detta att du har väldigt mycket kunskap om just datorer t.ex fulla system/prestanda/komponenter/chassin och då gäller inte bara vart grejjerna ska sitta utan hur luften rör sig i ett chassi och hur olika ljud kan byggas upp och hur man motverkar dessa ljud/luftströmmar.

Jag skulle börja med att gå klart skolan och helst välja en teknisk/el/natur linje och inrikta dig så mycket som möjligt på datorer. Sen även efter gå en högskolelinje som riktar sig på just datorbyggen.

Du kan nog lika gärna skippa tanken på sponsor innan du fyllt 18-20 iaf. ska du ha sponsor då du är 20 så gäller det att du börjar köpa böcker och läsa och kolla EN HEL DEL på olika saker på internet.

Hoppas du kan engelska,, lycka till med framtiden

Engleska är mitt starkaste ämne i skolan men jag spelar ju hockey och tänker kanske satsa på det men jag gillar väldigt mycket med att hålla på med datorer just nu så har jag ju en dell 490 intel xeon 5130 processor så jag kan ju flödet i en dator och hur ljudet ska förminskar så mycket som möjligt det är ju just det att jag inte har pengar;/ programering är jag urkass på. så en bra start är väl att inte ta dom mest expensiva delarna /eller köpa billiga här och göra en bra dator?
Som min framtid ser ut just nu kommer jag söka till ett hockey gymnasium i norge det kallas Ntg men om jag inte kommer in på det tänker jag förmodligen gå in på en teknisk/el/natur linje bor just nu i örebro så vilket gymnasium är bäst i sverige^^ som kan utbilda mig till en Data nörd:D om ni vill kontakta mig personligen adda mig på skype Sn0xy1337^^så vi kan få persolnig kontakt om jag har några frågor:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

har designat chassit kommentera om ni vill lägga till något som vore bra:D

http://www.ladda-upp.se/bilder/uceqeogrtujcyf/ bild 1
fram sidan 2 140 mm fläktar:D

http://ladda-upp.se/bilder/emtzgytqehgms/ bild 2
Insidan på höger själva hdd och ssd på vänster moderkort grafik kort under själva det nätagget så det blir bättre flöde^^

http://www.ladda-upp.se/bilder/nrprefpxmyvap bild 3
back sidan toppen 140 mm fläkt och pci expansion slot:D
Längst nere nätagget:D

http://ladda-upp.se/bilder/veguslzhfrgkdn/bild 4
höger sidan framifrån

bild 5
http://www.ladda-upp.se/bilder/dsrheakaafnmlb/
Toppen två 200 mm fläktar

Om ni har några funderingar eller frågar bara fråga på:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Tycker dina sketcher är väldigt likt mitt R3, men lycka till med din idé ^^

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Tycker dina sketcher är väldigt likt mitt R3, men lycka till med din idé ^^

då ber jag om ursäkt har absolut inte kollat på ditt chassi gör nog förmodligen ett nytt isånna fall^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Inte alls "Mitt", men ett tips som lockar tittare & sponsorer i ditt fall vore att tänka "outside the box" om du förstår. Gör något som inte är så vanligt

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Inte alls "Mitt", men ett tips som lockar tittare & sponsorer i ditt fall vore att tänka "outside the box" om du förstår. Gör något som inte är så vanligt

Det har du helt rätt i ska sitta hela dagen imorgon och komma på något:D OUTSIDE THE BOX!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Vill du ha sponsorer ska du vara avancerad. Din idé ska vara något extra och måste se seriöst ut. Inte bara blyertspenna och ritpapper, och sedan framföra din idé.
Utan bilder och CAD ritningar i 3D med var enda millimeter redan mottad. Då kanske du kan få sponsorer. Men inte för att "du vill ha en ny dator"

Permalänk

okej tack så mycket

Visa signatur

Nils-Julius