Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft tillkännager Windows 8 RTM

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager Windows 8 RTM

Helt enligt ryktet tillkännager Microsoft att nästa version av Windows nått milstolpen Release To Manufacturing (RTM) och därmed är redo för slutanvändare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pass ;/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Tack, men nej tack.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

När kommer WP 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sämsta operativsystemet jag testat iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

äntligen....

Permalänk
Medlem

Jahopp, då var alltså alphaversionen klar. Kul, då är det bara att vänta på den förhoppningsvis färdiga versionen: Windows 9

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Pass!

26e oktober och frammåt blir inte roligt för datoranvändare när Win 8 börjar dyka upp överallt, jag har svårt nog med skolans Win7-i-standard-layout-datorer...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

LET THE HATING BEGIN

nä men seriöst ge det en chans för fan

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Jag kommer fortsätta köra Windows 7. Möjligtvis att jag byter om Microsoft anpassar det lite mer till desktop med en stor uppdatering, SP1 kanske?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kört det nu i en månad, funkar klockrent. Fuck metro, använder det aldrig ändå.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Avstängd

jag ber dem att lägga tillbaka startknappen på NÅGOT sätt bara den inte är i fullskärm

windows 8 ser otroligt ut bara metro och startknappen gör det att jag inte ens vill testa det blir så ledsen cloud och bättre stilrent utseende men ingen startknapp

Permalänk
Medlem

I vilken kategori faller Msdnaa?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kommer bli trevligt

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flyawaynille:

I vilken kategori faller Msdnaa?

Hoppas på att det faller in i MSDN... Det är ju ändå MSDN-Academic Alliance.

OnT: Klart man byter när man får det gratis

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

LET THE HATING BEGIN

nä men seriöst ge det en chans för fan

För vissa kommer det nog passa bra för, men jag tycker
inte det verkar vara ett OS som passar mig, detta med Metro, usch.

Om kanske det försvinner så är det värt en chans. Hade iaf inget roligt med
preview då jag fick blåskärmar och saker som inte kunde reparera sig själv. (var iof en tidig verision)

Men aja, jag håller mig till Windows 7.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Awesome! Framtiden närmar sig! xD

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Awesome! Framtiden närmar sig! xD

Då dom redan håller på med 9an säkerligen så är 8an inte framtiden utan redan dåtid

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem

Fortsätter med Windows 7 eller byter till nån konkurent om jag måste, vet att nått Windows 8 blir det inte under några som helst omständigheter.

För min del kan Microsoft försvinna från marknaden helt när dom hittar på sånt här, skulle inte sakna dom.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

För vissa kommer det nog passa bra för, men jag tycker
inte det verkar vara ett OS som passar mig, detta med Metro, usch.

Om kanske det försvinner så är det värt en chans. Hade iaf inget roligt med
preview då jag fick blåskärmar och saker som inte kunde reparera sig själv. (var iof en tidig verision)

Men aja, jag håller mig till Windows 7.

Hehe, Ja vi är nog inte ensamma om att inte gilla metro... Ja är dock inte helt negativ till metro Surfplattor kommer nog fungera riktigt bra med metro o W8 almänt som OS... Men ja är rätt säker på att privatanvändare såsmåning om kommer att släppa patcher som döljer metro

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Om deras hårda arbete med DX11 förbättrar prestandan i spel, video-editering och x.264 encoding så byter jag endast pga det. Förhoppningsvis släpper de dessa uppdateringar till W7 ändå, så man slipper byta OS.

Permalänk
Medlem

Kanske efter SP1 om vi fått tillbaka startknappen.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

Spännande! Blir att sätta upp en virtuell maskin och börja testa så fort det dyker upp på MSDN

Permalänk
Medlem

Jag ville testa windows 8 så när developers preview kom ut så ladda jag ner den och tänkte installera den på min netbook, det fick ganska bra, jag kom aldrig förbi installationen, utan min netbook blev brickad. Inte så jätteskoj.

Så jag var lite nervös för att testa windows 8 igen, men till slut så vann nyfikenheten överhand när rc kom ut så körde jag den på en wm på min main dator, men jag fastnade inte för det och många sa att det inte funkade lika bra på wm som på en riktig dator.

Så lät jag det ligga och kyla ett tag, så nu för några veckor sen tänkte jag att va fan jag kan ju installera det på min laptop som jag inte använder så mycket för tillfället. Fixar en usb bootable sticka lägger över windows 8 och sätter i det i laptopen, formatterar gamla windows 7, och installerar och startar om, men när den startar om så står det bara operation system not found, så efter lite efterforskning så visar det sig att den ena hårddisken i laptopen kraschat och nu går det inte att starta den, om jag inte plockar ur den trasiga disken manuellt.

Så jag vill ge windows 8 en chans men det har fan redan pajjat 2 datorer för mig och jag tänker inte installera det på min main dator bara för att....

Permalänk
Medlem

Äntligen så blir man av med den där jäkla startmenyn!

Jag byter direkt! Ska bli kul och se om dom gjort några ändringar.

Permalänk
Medlem

Herregud vad folk är rädda för förändringar...

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Win 8 blir säkert lika bra som Win ME.

Permalänk
Medlem

Kommer testa såfort det kommer upp på MSDNAA, är jag inte nöjd blir det nog en dual boot med Ubuntu/Win7 :/

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

skulle vart skönt om metro var ett tillägg! Just i dags läge är jag lite osäker så jag kör på Win 7 och tiden får utvisa när det är dags för övergång, klart att man håller ett öga på win 8

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

Jag gillar inte datormöss, jag föredrar tangentbordsgenvägar. Eftersom metro är så avskalat kanske det fungerar bättre med bara tangentbord. Jag har bara testat i VM vilket fungerar förfärligt. Det blir att testa den skarpa versionen på riktigt.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2