Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

hur dålig e man om man behöver ett mag per gubbe på normal?

Kör nästan vara normal. på HC sniprar jag iblan för jag e så dålig på det och där är det betydligt lättare.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Skillade snipers? Snälla, varför tror du dom kör HC då...

Är ju lättare att vara sniper i normal. 3D spotting kanske är bekant.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Är ju lättare att vara sniper i normal. 3D spotting kanske är bekant.

A, men i HC räcker det med body shot för OHK. 3D spotting hjälper ju bara de få tillfällena du skjuter genom rök.

Permalänk
Medlem

Tycker i alla fall det är lättare i normal om folk 3d spottar. För man ser ju de gulliga små trianglarna lite över allt och är i princip bara skjuta mot dom. Undviker faktiskt att spela sniper i Hardcore.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Senast igår spelade jag recon på HC, och sköt på långt avstånd med L96:an och fick en hit marker men ingen kill. Jag spottade honom samtidigt så mina kollegor kunde avsluta jobbet. Men alltid OHK... inte när jag spelar iallafall...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

HC är att föredra .

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Hardmode självklart. Där behöver man iallfall använda ögonen och inte bara leta efter en orange pil som man hej vilt skjuter mot

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

uppplever att man slipper de värsta miffona i HC.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Förstår inte varför man ska spela hardcore, spela Arma eller Project Reality eller något sådant om du vill ha hardcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Förstår inte varför man ska spela hardcore, spela Arma eller Project Reality eller något sådant om du vill ha hardcore.

Du, i Battlefield finns det ett läge som heter Hardcore. Och det kommer jag att nyttja för att jag ser fördelarna med det. Det är stor skillnad på hardcore i BF och realismorienterade spel som du refererar till. Jämför du meloner med potatisar också?

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Kör lite blandat men i huvudsak HC.
Framförallt för att där får man faktiskt titta lite var fienden är och vilka som är lagkamrater. Inte bara skjuta mot en röd pil som alltid visar var alla är.
Men som sagt, lite olika från gång till gång.

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

Min K/D är alltid bättre på hardcore - kanske för jag tänker mig lite om och inte tar så dumma beslut. Tempon är dock lite långsammare när alla helt plötsligt börjar tänka sig om. Jag spelar mer på alerten. Skulle aldrig springa och dumma mig med C4 på hc men så kör jag nästan bara city-banorna också.

Squad Deathmatch 4x8 spelare kan bli förvånasvärt taktiskt i HC. Tycker det blir mer seriös "krigs-känsla" och folk sköter sig bättre, revivar, ger ammo/medic-packs osv.

Men skitsamma, BF3 är ett underbart spel så jag kör allt möjligt

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Friendly fire ger sammanfattningsvis 100 ggr mer irritation än vad det tillför spelet. Det funkade dåligt i BF2, det funkar dåligt i BF3. Alltså kör jag bara Normal.