[Web] Autorefresh PHP modul, och påverkas inte av F5

Permalänk

[Web] Autorefresh PHP modul, och påverkas inte av F5

Yooo!

Jag undrar, hur gör jag det möjligt att i en .php fil, ställa in så att modulen i fråga auto-refreshar varje (minut/sekund/dag/timme) sig själv och påverkas inte av att användaren uppdaterar sidan?

Grymt tacksam för svar!

Peace

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Kör du någon Linux-distro är cron smidigt, i Windows finns schemaläggaren. Du tar reda på vart PHP-interpreteraren finns(I Linux kan du helt enkelt skriva which php så dyker det upp), sen lägger du till i Cron/Schemaläggaren att det ska köras när du vill.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Kör du någon Linux-distro är cron smidigt, i Windows finns schemaläggaren. Du tar reda på vart PHP-interpreteraren finns(I Linux kan du helt enkelt skriva which php så dyker det upp), sen lägger du till i Cron/Schemaläggaren att det ska köras när du vill.

Schysst, fast reply!

Men tyvärr så är mina kunskaper begränsade, tänkte mig någon script-kod möjligen? Hyr servern från "Binero" och har den installerad som Linux.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Eftersom Binero troligen begränsar tiden ett skript får köras så går det inte att skriva PHP som gör detta åt dig. Det står ingenting om Cron på Bineros webbsida, så enklast är antagligen att kontakta supporten. De kan ha möjlighet att sätta upp Cronjobb.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Eftersom Binero troligen begränsar tiden ett skript får köras så går det inte att skriva PHP som gör detta åt dig. Det står ingenting om Cron på Bineros webbsida, så enklast är antagligen att kontakta supporten. De kan ha möjlighet att sätta upp Cronjobb.

Aah okey! Thank you very much!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14