Permalänk
Medlem

HD4000 Dota2?

Hallåj,

Går i tankarna att köpa ett 1155-system utan GPU, då jag har ett Xbox att spela spel på istället

Hur som helst så skulle jag ibland vilja spela Dota 2, och undrar då om detta fungerar på HD4000?
Har googlat men hittar ingen som har testat, så någon som har testat/lust att testa?

Jag är villig att köra allt på Low, så länge spelet flyter på någorlunda

Tack
MVH

Permalänk
Medlem

Du lär klara dig bättre med AMD då, Llano/trinity slår HD4000 med lätthet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

HD 4000 bör klara av det men Llano/trinity är bättre på spel medans ivy är bättre på generell prestanda.

Dvs. utan GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Du lär klara dig bättre med AMD då, Llano/trinity slår HD4000 med lätthet.

Skrivet av Anders91:

HD 4000 bör klara av det men Llano/trinity är bättre på spel medans ivy är bättre på generell prestanda.

Dvs. utan GPU

Tack för svar och det är jag medveten om
Men datorn kommer som sagt inte användas till spel, utan till rendering/redigering av film, bild och digitala media, så AMDs APU är ett stort no-no till detta.

Permalänk
Medlem

Innan jag byggde datorn i min signatur så spelade jag DotA 2 i höga settings utan lagg på ett 5770.

Edit: Våra skoldatorer med i5-2410M klarar av att köra DotA 2 utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för svar och det är jag medveten om
Men datorn kommer som sagt inte användas till spel, utan till rendering/redigering av film, bild och digitala media, så AMDs APU är ett stort no-no till detta.

Med tanke på rubriken o huvudinlägget uppfattar jag det som om du kan spela DOTA 2 på HD 4000. Rendering/redigering av film, bild och digitala media borde stå med i huvudinlägget!

Skrivet av Nikkop:

Hallåj,

Går i tankarna att köpa ett 1155-system utan GPU, då jag har ett Xbox att spela spel på istället

Hur som helst så skulle jag ibland vilja spela Dota 2, och undrar då om detta fungerar på HD4000?
Har googlat men hittar ingen som har testat, så någon som har testat/lust att testa?

Jag är villig att köra allt på Low, så länge spelet flyter på någorlunda

Tack
MVH

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta, jag skulle kanske kunna testa om ingen annan redan vet. Måste dock installera drivrutiner och stänga av mitt 680 i BIOS

Annars hade du kunnat köpa ett grafikkort för under 1k i efterhand ifall det inte funkar ^^

Permalänk
Medlem

Source flyter på en tejpad brödrost, så du borde inte ha några problem om du är villig att offra grafik.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Med tanke på rubriken o huvudinlägget uppfattar jag det som om du kan spela DOTA 2 på HD 4000. Rendering/redigering av film, bild och digitala media borde stå med i huvudinlägget!

Datorn kommer primärt användas för behandling och producering av digitala media, samt en del lekande i form av överklockning och lite hobbygrejer
Spel kommer ske väldigt lite, och isåfall ganska bundet till endast Dota2.

Jag ska ju spela Dota2 på HD4000, men inte primärt

Skrivet av DevilsDad:

Hade varit intressant att veta, jag skulle kanske kunna testa om ingen annan redan vet. Måste dock installera drivrutiner och stänga av mitt 680 i BIOS

Annars hade du kunnat köpa ett grafikkort för under 1k i efterhand ifall det inte funkar ^^

Om du har lust att testa så hade de varit skoj!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Om du har lust att testa så hade de varit skoj!

Med alla inställningar på lägsta låg jag på 50-55 FPS när inget händer (spelar med 9 botar atm), droppar 5-10 fps när lite spelleffekts dyker upp men jag upplever det fortfarande som fullt spelbart. Har iofs inte testat några end-game 5v5 fights men tror inte det kommer droppa under 30-35 fps villket jag skulle säga fortfarande är spelbart i dota. Det är ju inte direkt som BF3 där man upplever stutter vid 50-55 fps

Edit: Skulle ju kunna tillägga att jag spelar i 1920*1080 och att jag dedikerade 1gb minne till IGPUn (antagligen överdrivet men för att försäkra mig om att minnet inte skulle flaska).

Permalänk
Medlem

Har ett HD4000 integrerat i min CPU, med allt på lägsta så ska de funka någolunda, men inte så bra, har ja för mej

Permalänk
Keeper of Traditions

Beror väl helt på vad det är för upplösning du ska köra på.

Min Thinkpad klarar av spelet galant med endast ett HD3000, men då är det ju på en låg upplösning, 1366x768.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Med alla inställningar på lägsta låg jag på 50-55 FPS när inget händer (spelar med 9 botar atm), droppar 5-10 fps när lite spelleffekts dyker upp men jag upplever det fortfarande som fullt spelbart. Har iofs inte testat några end-game 5v5 fights men tror inte det kommer droppa under 30-35 fps villket jag skulle säga fortfarande är spelbart i dota. Det är ju inte direkt som BF3 där man upplever stutter vid 50-55 fps

Edit: Skulle ju kunna tillägga att jag spelar i 1920*1080 och att jag dedikerade 1gb minne till IGPUn (antagligen överdrivet men för att försäkra mig om att minnet inte skulle flaska).

Tack så mycket för testet! Ser ganska lovande ut.
Jag är nöjd med allt på low och minst 30fps på 1680x1050, kan gå ner lite i upplösning om det skulle krävas.

Tack igen

Skrivet av Newklear:

Beror väl helt på vad det är för upplösning du ska köra på.

Min Thinkpad klarar av spelet galant med endast ett HD3000, men då är det ju på en låg upplösning, 1366x768.

Ah okej, men då borde HD4000 göra det spelbart iallafall på 1680x1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack så mycket för testet! Ser ganska lovande ut.
Jag är nöjd med allt på low och minst 30fps på 1680x1050, kan gå ner lite i upplösning om det skulle krävas.

Tack igen

Ah okej, men då borde HD4000 göra det spelbart iallafall på 1680x1050

Av personlig erfarenhet skulle jag säga att 60fps "behövs" för Dota. Hade ett problem när HD kortet var aktiverat hela tiden, kändes svårare att spela än med 60fps, när man lyckats aktivera 6850M