Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem

så billigt som det är är det definitivt värt det. köpte det på steam nyss, pangpris är ett fan av alla cs spelen!

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade det precis. Billigt pris ändå får man säga!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Min bror funderar på att förboka det, är det så att man får beta tillgång imorgon om man gör detta? Står inget om det på Steam vad jag kan se.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hur får man tillgång till betan om man förhandsbokade spelet på steam?

"Pre-Purchase Counter-Strike: Global Offensive and get access to the beta starting on August 14th!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Hur får man tillgång till betan om man förhandsbokade spelet på steam?

"Pre-Purchase Counter-Strike: Global Offensive and get access to the beta starting on August 14th!"

1. Vänta tills den 14:e

Permalänk
Medlem

"invitade bara source spelare"

dom invitade dock 1.6 spelare med, dom ville dock inte hjälpa till i början, pga 1.6 fortf var bättre innan dom ens testade cs go.
Lite senare kom även 1.6 spelare till valve o testade
tror själv det kan bli stort inom esporten då dreamhack, eps, esl osv satsar på cs go.

Visa signatur

hej

Permalänk
Skrivet av n1kennet:

"invitade bara source spelare"

dom invitade dock 1.6 spelare med, dom ville dock inte hjälpa till i början, pga 1.6 fortf var bättre innan dom ens testade cs go.
Lite senare kom även 1.6 spelare till valve o testade
tror själv det kan bli stort inom esporten då dreamhack, eps, esl osv satsar på cs go.

1.6 spelare skulle lätt stanna kvar vid 1.6 men de vet att det knappt finns lag kvar så dom har inget val.

Dreamhack har 300k kr som vinstpengar, rätt bra summa för cs.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Hur får man tillgång till betan om man har köpt det?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Förstår inte, har haft invite som jag fick ifrån Steam hur länge som helst, är detta någon ny beta?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Hampusofsweden:

Hur får man tillgång till betan om man har köpt det?

Troligtvis så kan du tanka ner det från steam vid 19 tiden ikväll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att när alla en gång i tiden började med fps spel så var det nog för de flesta CS, men nu så regerar bf3, samt mw3 hos de flesta spelare. Visst så har cs stora turneringar och sånt, men hemma hos folk så spelas det mest bf3 och mw3. När CS go släpps så kommer som sagt väldigt mycket folk att köpa det spelet, men efter någon månad eller så kommer alla att gå tillbaka till mw3 och bf3.

Permalänk
Skrivet av johan_1991:

Troligtvis så kan du tanka ner det från steam vid 19 tiden ikväll.

Varför 19? Någon som vet information om beta för pre purchase?

Permalänk
Skrivet av PapaEcho91:

Varför 19? Någon som vet information om beta för pre purchase?

Steam ändrar sina erbjudanden vid 19. Vet inte vad det är för tidszon dom följer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Steam brukar följa någon tidszon borta i USA, och därför kommer vi här i Sverige antagligen först få ta del av betan ikväll. Precis samma sak med att de uppdaterar erbjudanden på kvällen, 19:00 för att vara exakt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Är inte så uppdaterade på denna beta, men kommer dom göra så att man bara kan spela några få banor nu i betan? Eller kommer man kunna köra på precis som om spelets skulle ha släppts?

Permalänk
Medlem

1.6 till graven <3 så underbart spel att spela matcher i, men ska givetvis ge GO ett försök.

Permalänk

Kollade på en CS:GO stream och noterade att när en terrorist droppar bomben så kommer det upp med stor skrikande text "PICK UP THE BOMB" med en PIL som pekar på bomben.

Helt otroligt att de kan släppa en sådan sak ens i en beta. Eller är CS:GO gjort för 5-åringar?

Permalänk
Medlem

Ja det verkar vara 1900 som gäller. Tror även att TF2 patcharna kommer vid den tiden. Dags att dra å träna då så man är fräsch i huvudet ikväll då

Permalänk
Medlem

deflesta bra spelare som har stannat kvar inom "cs" scenen, både vad gäller cs och css, har gått över till csgo, så får bli att man fixar det så man hänger med i svängarna.
Dessutom så har spelet utvecklats så pass snabbt, så demesta ska vara spelbart nu vad jag förstår.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

Kollade på en CS:GO stream och noterade att när en terrorist droppar bomben så kommer det upp med stor skrikande text "PICK UP THE BOMB" med en PIL som pekar på bomben.

Helt otroligt att de kan släppa en sådan sak ens i en beta. Eller är CS:GO gjort för 5-åringar?

Jag hoppas verkligen inte att det stämmer, på public så tar många upp bomben för att få de 3 extra killsen.

Man ser ju på radarn var bomben är, det räcker

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

By the way, om ni ska joina en custom map läs detta: http://counterstrikego.com/threads/cs-go-guide-joining-on-sur...

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Kollade på en CS:GO stream och noterade att när en terrorist droppar bomben så kommer det upp med stor skrikande text "PICK UP THE BOMB" med en PIL som pekar på bomben.

Helt otroligt att de kan släppa en sådan sak ens i en beta. Eller är CS:GO gjort för 5-åringar?

Får hoppas dom gör det valbart som en setting.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

mindre än 30min kvar nu!!!'

synd att man inte kan förladda spelet när man sitter på sketet adsl med 13mbit nerladdning som mest.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Genelec8030:

Kollade på en CS:GO stream och noterade att när en terrorist droppar bomben så kommer det upp med stor skrikande text "PICK UP THE BOMB" med en PIL som pekar på bomben.

Helt otroligt att de kan släppa en sådan sak ens i en beta. Eller är CS:GO gjort för 5-åringar?

Haha, har spelat betan i några månader nu och det där stämmer inte. Det sitter dock en lysdiod på bomben så man ser den tydligt.

Permalänk
Inaktiv

För övrigt så finns det nya granater, distraktion och brandverkan, så man kan använda dessa för att förvilla och spärra av områden. Vilket förändrar spelet enormt.

Permalänk
Medlem

Så det är om 22 minuter det smäller? Gissar på att servrarna kollapsar

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Kollade på en CS:GO stream och noterade att när en terrorist droppar bomben så kommer det upp med stor skrikande text "PICK UP THE BOMB" med en PIL som pekar på bomben.

Helt otroligt att de kan släppa en sådan sak ens i en beta. Eller är CS:GO gjort för 5-åringar?

Får mig att tänka på "If Quake was done today" http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU&feature=related

Du kanske kan lägga upp en video på detta på youtube, "If CS was done today", men om jag förstår dig rätt så är detta inget skämt...

Permalänk
Medlem

Får inte upp någon "Installera" knapp :/ Var de inte 19:00 betan skulle släppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Får inte upp någon "Installera" knapp :/ Var de inte 19:00 betan skulle släppas?

Trodde jag också :S

Vilka jävla bedragare!!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Trodde jag också :S

Vilka jävla bedragare!!

De har väll dock inte sagt en bestämd tid? Mer spekulationer här på sweclockers
Dock så ska jag väll inte säga något då jag själv hoppats att det skulle släppas vid 1900, men tror det kan ha och göra med att vi har sommar tid här så alltså ytterligare en timme. Så runt 2000 kanske

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070