Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

-----------------------(Här kan TS sluta läsa då det blir offtopic)--------------------------------------
Vidare, och väldigt OFFTOPIC, känner jag mig rätt övertygad om att damm kan sabba en kontakt utifall den är dammfylld och du trycker i en kontakt som då "eldar upp" eller "kortsluter" kontakten som en effekt av att de ledande ytorna inte får ordentligt kontakt mot varandra. En kompis "eldade upp" sin kortläsare nyligen och det enda fel vi hittade var massor av damm så köpte en ny för typ en hundring eftersom det kändes som ett solklart handhavandefel. Kan någon i tråden bekräfta något liknande eller var vi bara korkade?

i en av mina tidigare datorer som var väldigt dammig ( när man inte kunde något) brann en 4 pin molex fast den inte ens var inkopplad nånstans, vet inte hur den lyckades men måste ju varit allt damm

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Machee:

glöm inte denna regeln då

"9.2 Handlar du som privatperson och har du som ursprungskund rätt att reklamera din produkt inom 3 år från den dagen du mottog den. "

Ja ett fel som inträffar inom 3 år från det att du köper en sak går att reklamera, men reklamationen måste göras inom skälig tid från upptäckten, praxis är 2 månader, så att använda en felaktig produkt under än längre tid är inte tillåtet, det kan förvärra problemen och öka reparationskostnaderna, därför ska man göra reklamationen direkt eller iallafall inom max 2 månader för att vara säker på att det täcks av reklamationsrätten.
Reklamerar du efter att 2 månader passerats så har du inte samma stöd i lagen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Vad han menar är; Var det ens fel på dom från början. Kanske var det så att komplett sa till våran kära TS att delarna funkar, men han inte har kunskapen att använda dom korrekt?

du har kanske inte kunskap till att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Jag visste inte att de var skadligt att dammsuga den, de blev jag informerad av linnea.

Följande
Hade jag vetat att de var så mycket damm, så hade jag dammsugat den eller något!
Linnea du kan inte dammsuga den för du skadar dina komponenter.

Ja jag hade dammsugat den, men endast de på företaget visste de. De var inte så han upptäckte de via dem spåren och löste gåtan.
Man kan inte dra en så stark slutsats + han var mod + han var starkt emot mig . 1+1+1 = 3

Sen får alla tro vad dem vill, men jag kände väldigt starkt av att mod visst exakt vad jag hade sagt till kundtjänst.
Men som sagt jag var inte informerad, dessvärre.

Vem som helt som har jobbat med att riva isär eller plocka ihop datorer känner igen spåren av en dammsugare ganska omedelbart, så var inte allt för säker där du

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja ett fel som inträffar inom 3 år från det att du köper en sak går att reklamera, men reklamationen måste göras inom skälig tid från upptäckten, praxis är 2 månader, så att använda en felaktig produkt under än längre tid är inte tillåtet, det kan förvärra problemen och öka reparationskostnaderna, därför ska man göra reklamationen direkt eller iallafall inom max 2 månader för att vara säker på att det täcks av reklamationsrätten.
Reklamerar du efter att 2 månader passerats så har du inte samma stöd i lagen.

Ja men om den har gått sönder efter 2 mån einstein ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Machee:

Ja men om den har gått sönder efter 2 mån einstein ?

Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev, reklamationsrätten gäller i 3 år från köpedatum, om du upptäcker att fel så måste du reklamera det inom 2 månader från den tidpunkt du upptäckte det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Ja men om den har gått sönder efter 2 mån einstein ?

Det brukar löna sig att vara artig och trevlig. Du har blivit upplyst gång på gång om hur det står till, men du ignorerar och attackerar. Föreslår att du gör som du tidigare nämnt, slutar skriva. Jag tar och anmäler tråden så vi kan få den låst igen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

tack jätte tack, någon som förstår mig helt. tackså mycket tack.

Man kan också se det så här, TS har skickat in datorn för service och påpekat fel som varit sen han fick datorn vilket Komplett ignorerar att åtgärda. När TS skickar in för 3:e gången och vill ha felen åtgärdade så ser Komplett att det är mycket damm i datorn och därmed hänvisar till sin dammparagraf och struntar i att åtgärda felen (igen) och skyller nu på handhavandefel och häver garantin.

Sen när TS hävdar reklamationsrätten så ändrar sej Komplett och vill byta ut dom delar som är fel på som inte kan orsaks fel pga damm.

Känns inte så seriöst Komplett?

dock kan de inte fixa sata alls, de kan fixa det andra.

tack så mycket, all denna tid och hittat en som har löst gåtan och förstår allt.

jag har inte ork att svara på era frågor då de leder ingenvart.

Postar detta som mitt svar för han förstår mig bäst.

Akta er för komplett.

Vill ändra rubriken till "kompletts garanti & reklamationsrätt är ett skämt"

Permalänk

När man läser tråden...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev, reklamationsrätten gäller i 3 år från köpedatum, om du upptäcker att fel så måste du reklamera det inom 2 månader från den tidpunkt du upptäckte det.

MEN EINSTEN ÄNNU EN GÅNG FÖRSTÅR DU INTE ????

JAG HAR UPPTÄCKT FELET OCH SKICKAT IN DEN TILL SERVICE........FÖRSTÅÅÅÅÅÅÅ

DE VAR DET JAG GJORDE UNDER 2 SERVICEN, MEN DE STRUNTA TILL ATT FIXA DE. JA DE VAR INOM 2 MÅN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

MEN EINSTEN ÄNNU EN GÅNG FÖRSTÅR DU INTE ????

JAG HAR UPPTÄCKT FELET OCH SKICKAT IN DEN TILL SERVICE........FÖRSTÅÅÅÅÅÅÅ

DE VAR DET JAG GJORDE UNDER 2 SERVICEN, MEN DE STRUNTA TILL ATT FIXA DE. JA DE VAR INOM 2 MÅN...

Nu verkar tangentbordet gått sönder också, du har otur du

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Nu verkar tangentbordet gått sönder också, du har otur du

tack för din humor, de behövdes

jag menar att jag har redan besvarat dessa frågor, så får jag samma fråga igen fast annorlunda..
de väljer inte att läsa vad som skrivits..
tack för mig

Permalänk
Skrivet av Machee:

Jo jag kan komma ett år senare, för de ingick i min garanti jag hade som blev hävd.
Under de året hade jag GARANTI PÅ DE, de fixade inte sin garanti till mig.

meddelade dem problemet för dem ska åtgärda de, det är så man gör väl ?
du måste säga att det är punka på däcket och du har service i tre år.
De struntar i punkan och låter de vara, och tar bort servicen.

vad de glömde var reklamtionsrätten, som ger mig rätt att få nytt däck.

Näää, däck är ju förslitningsvara.

Men iallafall. Dammsug/blås din dator istället nästa gång.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Övriga fel när jag köpte den här datorn, så har följande fel tillkommit direkt vid användning.

De är:
sata
micro SD
sdhc/mmc

Varför kontaktade du inte Komplett direkt när du fick datorn?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Detta går till historiens värsta/roligaste tråd

+1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Avstängd

Hehe rolig tråg till en början...

En fråga till TS: Du vet att det är du som skall bevisa att alla dessa fel är konstruktionsfel/produktionsfel?

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag tror han önskade en lista på komponenter mer än info om vad din systemkatalog heter, alternativt hur mycket ram du har.
Framförallt är det nog chassit vi är nyfikna på.

Just det! inte för att jag betraktar mig som sakkunnig. Har själv en av de mesigaste datorerna i forumet, men den har den fördelen att den inte alstrar värme ( saknar grafikkort) och innehåller en i3 processor. Samtliga fläktar är nervarvade till minimum.

Om kunden gått motsatt väg?... köpt det vassaste som finns. Värmealstrande processor, fläktar som skyfflar mängder av luft och stora vent- hål i lådan så (bör) resultatet bli att extremt mycket luft passerar genom lådan per tidsenhet.

Det är därför (troligen) intressant att se konfigurationen. Dessutom skapad av Komplett själv. Utan att ta ställning så har jag tagit del av information en av att Komplett har en damm- klausul, som slår ut alla andra avtal.

Oavsett tjafset om kortläsare, tidpunkter och annat för mig fullständigt ointressant så har jag gjort en kommentar som stöder TS lite grann. Oddsen för honom verkar lite väl orimliga och han håller på att mosas. Jag brukar hålla på fotbollslaget som ligger under också!

i övrigt så är tråden obegriplig och jag har inte satt mig in i detaljerna. Det är städklausulen som är det intressanta, och som jag reagerar på.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Du kommer inte vinna det här TS, så enkelt är det. Folk viftar med ARN så fort de inte får som de vill.
Först och främst ska ARN ta upp ditt ärende, vilket låter osannolikt. Du vet de tar långt i från upp alla klagomål som kommer in.
Sen ska du få rätt i ARN och med de bilder som Komplett har på din dator och paragrafen om damm, som du visst blivit upplyst om men inte läst så är det långt i från säkert.
OM du vinner i ARN så kan Komplett helt enkelt skita i det, ARN har ingen tvingande makt. De är varken mydighet eller domstol.
De enda som kan tvinga Komplett är en domstol och som jag sa i en tidigare post, det händer bara inte.
Du inser hoppas jag att vi har fri bevisprövning i sverige, det vill säga att alla kommentarer här om att du dammsugit datorn (Vilket är något du ska låta bli) kan dyka upp i ditt "fall". Vi vet ju att Komplett har en avändare här.

Min personliga åsikt är att tråden skulle fortsatt vara låst och användaren fortsatt vara avstängd.

ARN måste inte ta upp ärendet först, finns det liknande fall de redan tagit upp så räcker det, ännu bättre om de redan tagit upp det mot samma företag, men du behöver inte blanda in ARN alls, det gör du bara om problem kvarstår, innan är det bara att hänvisa till konsumentköplagen och din reklamationsrätt, de kan inte komma runt det

Permalänk
Medlem

Har jag förstått detta rätt nu?

Du skickar in din dator såhär?

Och komplett säger att den ser ut såhär?

Om det är rätt så ser man tydligt hur spårerna på nätagget efter en damsusning. På alla bilder ser man samma mönster.

Permalänk
Medlem

Oohh vilken dammig pc, klart du får problem, ett typiskt exempel på misskött dator, där den bara står och går i år utan rengöring, då överhettas både det ena och det andra, minst 2ggr per år ska den rengöras, klart det inte går på garanti då det är ditt egna fel, hade du blåst bort dammet regelbundet hade du aldrig fått problem.
vanligaste problemet som händer är att datorn startat om eller ger textur problem i spel, en bra indikation på att den överhettas.

Dammet i datorn har ingen laggt dit, det synns på bilderna, därimot har dom plockat ur damm från fläkt osv = för att se hur mycket det fanns.

Har sett det på ett antal datorer med problem, mest okunnigt folk som köper färdiga paktet, dom bara spelar m.m dagarna i ända utan en tanke på rengöring.

då går det tyvärr så här, en positiv erfarenhet är just att du måste rengöra i framtiden, hade du haft dammfilter så hade datorn sett mycket bättre ut inuti, men då måste man istället rengöra filtrerna istället.

Har själv haft med komplett o göra ett antal gånger, RMA har aldrig varit några problem, det har skötts problemfritt och gått snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Just det! inte för att jag betraktar mig som sakkunnig. Har själv en av de mesigaste datorerna i forumet, men den har den fördelen att den inte alstrar värme ( saknar grafikkort) och innehåller en i3 processor. Samtliga fläktar är nervarvade till minimum.

Om kunden gått motsatt väg?... köpt det vassaste som finns. Värmealstrande processor, fläktar som skyfflar mängder av luft och stora vent- hål i lådan så (bör) resultatet bli att extremt mycket luft passerar genom lådan per tidsenhet.

Det är därför (troligen) intressant att se konfigurationen. Dessutom skapad av Komplett själv. Utan att ta ställning så har jag tagit del av information en av att Komplett har en damm- klausul, som slår ut alla andra avtal.

Oavsett tjafset om kortläsare, tidpunkter och annat för mig fullständigt ointressant så har jag gjort en kommentar som stöder TS lite grann. Oddsen för honom verkar lite väl orimliga och han håller på att mosas. Jag brukar hålla på fotbollslaget som ligger under också!

i övrigt så är tråden obegriplig och jag har inte satt mig in i detaljerna. Det är städklausulen som är det intressanta, och som jag reagerar på.

Så ser min stationära ut idag!
bilder följs nedan.

http://imgur.com/q1Snv

http://imgur.com/4Patg

http://imgur.com/SJ9u5

här ser du konfigurationen min vän.

Ja, dålig upplyst blev jag av komplet. Sen att såg ut så sista gången jag skicka in den för service och den hade service 2011 april plus städat den någon gång mellan april tills nu.
Då har den lockat till sig otroligt mycket damm

Sen att dem dammbilderna så är de bara ren fakta jag ger dig här igen, av dem damm bilderna så har dem hävt min garanti...det stämmer.

De har bara tittat på det, låt mig dig att förstå. De har inte kontrollerat om dem är i sönder! Jag vet inte ens själv om något är i sönder.
Allt fungerar bra nu.

Men de står inte för deras fel, dvs när jag hade något som gifck sönder, så ska de lagas. de sket i de. sen sket de igen och skyllde på damm paragrafen.

Som tur hade jag reklamationsrätten och där dammet har inte gjort detta...dvs ursprungs

vilket de heller kan inte betjäna mig helt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Har jag förstått detta rätt nu?

Du skickar in din dator såhär?

Och komplett säger att den ser ut såhär?

Om det är rätt så ser man tydligt hur spårerna på nätagget efter en damsusning. På alla bilder ser man samma mönster.

hehe helt sjukt, dessa bilder är ifrån komplett.
Har dammsugat efter jag har fått den ifrån komplett. INTE före. för att rätta till de hela.. allt ska vara rätt som skrivs här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

De har bara tittat på det, låt mig dig att förstå. De har inte kontrollerat om dem är i sönder! Jag vet inte ens själv om något är i sönder.
Allt fungerar bra nu.

Det är redan 370 inlägg i tråden men trots detta är svårt att förstå vad du vill att Komplett skall göra? Skall dom laga något?

Troligen så anser du trots allt att något är sönder... Mitt förslag är att du undersöker datorn hos annan datorbutik. Det kostar några hundra kronor, men då har du fakta.

Med det intyget och hänvisning till Kompletts unika (?) damm paragraf så vänder du dig därefter till Allmänna Reklamations Nämnden, och förklarar att företaget avtalat bort dina lagliga rättigheter till reklamation och reparation, och eventuell garanti.

Alltså under förutsättning att det finns fel på datorn.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk

Denna tråd var minst sagt intressant, på många möjliga sätt, ska försöka knyta samma allting (som jag anser vara) relevant så sakligt som jag bara kan för att få se om jag kan få rätsida på detta.

1. Det är en komplett-PC som har förutom den lagstadgade reklamationsrätten på alla delar även har deras egna komplett-PC garanti vilket innebär att du får skicka in hela datorn för felsökning/reparation när någonting är fel på den (förutsatt att man inte själv har orsakat felet).

2. Datorn har varit inskickad minst en gång tidigare där fel på datorn har åtgärdats (läste om en bytt hårddisk och ett moderkort om jag inte minns fel), men detta löste inte alla felen på datorn.

3. När datorn skickades in för andra (eller tredje? (får inte riktigt rätsida på det)) gången så skickades den tillbaka med ett meddelande om att den var för dammig samt att garantin nu inte längre gäller.

4. Som jag tolkar det så finns fortfarande reklamationsrätten kvar på delar som inte har blivit skadade av dammet/värmebildningen. Detta borde innebära att TS själv kunde felsöka datorn för att ta reda på vad som är "den felande länken", skicka in dessa delar och få dom ersatta med fungerande delar.

Det är här som jag börjar fundera lite granna, PSU, moderkort, GFX och minnen känns direkt som att dom kan vara "potentiellt dammskadade" och därför så gäller inte reklamationsrätten på dessa varor heller, kvar har vi HDD, CD/DVD, CPU och ev chassi samt kortläsare.

Och som jag tolkar det så är nuvarande problem att windows inte startar som det ska (kan vara HDD eller CPU av de delar med reklamationsrätt kvar på, men skulle också självklart kunna vara PSU, moderkort, GFX eller minnet). Detta kan testas genom att koppla in HDD i en annan dator och köra ett eller flera diagnosprogram på disken (ser ut att vara en WD-disk och deras testprogram kan då med fördel användas). Sen så behövs det nog korstestas med CPUn, funkar det med en annan CPU i datorn eller ger den samma fel då.

Det andra felet var att kortläsaren inte fungerade, men som jag förstod det så erbjöd sig komplett att skicka ut en sådan (gratis?) så det är ju inget problem längre.

Det tredje felet som beskrevs var ju att e-SATA-kontakten på framsidan av chassit inte längre fungerade men som mrqaffe hade skrivit ovan så tycker jag att du kan kräva att få ett expansionskort för e-SATA som kompensation om dom inte vill ge dig ett helt nytt chassi.

Ska jag vara helt ärlig så ser jag inte dom stora problem här men är mycket möjligt att jag har missat något.

felstavning som ledde till syftningsfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Det är redan 370 inlägg i tråden men trots detta är svårt att förstå vad du vill att Komplett skall göra? Skall dom laga något?

Troligen så anser du trots allt att något är sönder... Mitt förslag är att du undersöker datorn hos annan datorbutik. Det kostar några hundra kronor, men då har du fakta.

Jag vill inte att komplett ska göra något! För de vill inte göra något, men det är deras rätt att göra något. Enligt rätts och kanske tom garantin.

Jag vet vad felet är, det är hårdisken den är skadad.Fick ett fel meddelande när jag starta windows.
De var därför jag skicka in den för reperation.

Sen att de öppna den stationära så stängde dem ner den lika snabbt och vände sig till paragrafen damm.

De har inte ens kontrollerat om något är i sönder.
Men jag tror att hårddisken är skadad. Du får jo ett fel meddelande på din bil på instrumentpanelen. de får jag oxå på min dator.

Även så var vissa komponenter skadade och anmälda inom 2 mån tid och skickats för service valde de att blunda för dessa repartioner.
Då hade jag garanti.

3 service tog dem bort min garanti och använde mig av en annan garanti som jag har rätt till reklamtionsrätten.
För de var urspungsfel innan dammet, så därför har jag rätt till reklamtionsrätten.
De har de i sin protokoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Ja, jag öppnade den stationära, jag hitta damm bollar ?!?!?!?!?!?
dem var itne där innan ?!

Jag kommer ihåg var dammet fanns.
Jag vet inte om det är komplett eller på väg dit.

Vad kan jag göra ? de vill att jag ska pröjsa 500 kr inklusiv moms för att få de fixat.
En bagatell summa, men saken är att jag känner mig lurad!

Om du kan få datorn fixad för 500 kr ink. moms, tycker jag att du ska ta det. Du kanske har rätt, du kanske har fel. Att låta jurister göra upp om fallet kostar mer än 500 kr, så ta den säkra och billiga vägen ut! Hade du haft bilder på datorn hur den såg ut innan du skickade den hade du haft mer bevis på din sida och det hade varit enklare att diskutera med dem. Det är inte värt det att lägga tid och energi på en tvist om 500 kr.

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem

1 kan jag inte göra, de skyller på handhavande fel.
2 nix de lät småfelen vara kvar, även om de var i protokoll
3 det var 3 gången som garantin blev hävd
4 detta lät intressant, så jag skickar delarna för sig själv till en databutik. Som ser om dem är skadade eller itne ?
om de är skadade och skadade utan damm, står komplett för de då ?
5 de måste ge mig ett helt nytt chassi för dem producerar inte dem mer och de vill de inte göra.
6 därför vill jag inte ha dem sakerna gratis för de fixar inte min e sata

Permalänk

för den som inte orkar köpa tryckluft eller liknande, bär ut datorn på balkongen med öppensida(självklart) och blås o blås o blås tills du ser svart. de har ja gjort. funkar alla gånger och man märker hur tempen på komponenterna faller

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

mm den e dammfri nu 300:- på malmös data vid komvux i dammfri. Allt är i damm

MEn om komponenterna är sönder , kan de skylla på damm? även om de inte håller i sig något damm i nuläget?
för de sa till mig på kundtjänst att de kontrollerade inget, fick min dator jättesnabbt tillbaka.
De skickade bara tillbaka de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Men jag tror att hårddisken är skadad.

Osäker på om jag uppfattat detta rätt..
Men mitt förlag är att du formatera hela HD´n och installera windows (ditt operativssystem) igen.

Om det inte funkar, så plocka ut hd och skicka den till Komplett. Dom kommer trots det dom sagt tidigare att garanterat skicka en ny hd till dig.

Skulle dom vägra så kan du köpa en ny SSD för 5-600 kr. Detta handlar inte om mycket pengar. Det allvarliga är att dom vilkorat bort dina rättigheter med sin unika (?) damm- paragraf.

Skulle det handla om en extern HD eller annan HD som saknar system, så borde du försöka kolla denna på en annan dator.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...